Framebuffer club3d radeon9700pro kapot?

Pagina: 1
Acties:

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06-2025
Vanmiddag startte ik mijn pc op en ging een potje vice city spelen en sprong het beeld op hol-> roze, groene strepen in beeld. Vice city afgesloten en ze zaten ook op mijn desktop.
Ik had het vermoeden dat mijn driver was gecrashed en ik zat toch nog op 3.2. -> Ik 3.4 installen en reset systeem en toen zag ik dat het ook al in de bios check van het geheugen roze strepen zaten.
Ik dacht toen dat misschien wel slecht contact tussen videokaart, beeldscherm of agp slot het probleem was.
Pc compleet afgestoft en uitgezogen en de problemen blijven bestaan. Ik ben er compleet zeker van dat het een hardware probleem is aangezien het ook al in de bios te zien is en als ik een printscreen maak en die uitprint ik een desktop vol strepen zie.
Mijn vraag aan jullie is heeft een van jullie ook al deze problemen gehad, en is het aan te raden om hem maar terug te sturen naar de leverancier? Ik heb hem op 18 september van het vorige jaar aangekocht! Mijn specs kun je in mijn sig bekijken alleen denk ik dat het sowiezo toch in de kaart zit.
Sorry als er tikfouten in zitten ik kan bijna niks zien met die strepen.

Verwijderd

Klinkt alsof je video-ram stuk is, even omruilen dus, want je hebt nog garantie B)

edit:
was die overgeclockt?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 15:57 ]

• siren
nee wel andere vgabios erop gezet kan dat kwaad denk je?
En met de oudere bios werkte hij slecht in 3d in combinatie met mijn via chipsets( 2 mobo's gehadmet via chipsets)
.

[ Voor 63% gewijzigd door siren op 21-06-2003 16:02 ]

Verwijderd

da_siren schreef op 21 June 2003 @ 15:59:
Lijkt me niet, maar ik zou wel even de originele bios terugzetten ivm garantie ;). Als je die niet hebt ik heb de originele van deze kaart nog ergens liggen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 16:00 ]

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

da_siren schreef op 21 juni 2003 @ 15:59:
Dat kan. Ik zou zeggen flash hem terug met de orginele bios en kijk wat ie doet.

• siren
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 16:00:
[...]

Lijkt me niet, maar ik zou wel even de originele bios terugzetten ivm garantie ;). Als je die niet hebt ik heb de originele van deze kaart nog ergens liggen. :)
mail hem maar even naar zwets076 at planet.nl

Verwijderd

da_siren schreef op 21 juni 2003 @ 16:10:
[...]

mail hem maar even naar zwets076 at planet.nl
oeps je hebt een pro, ik heb hem voor de non-pro :X
Hopelijk kan iemand anders je helpen, informeer ook even hier voor de bios, of spit het topic even door : radeon topic

edit:
hehe volgende keer dus mooi bios backuppen als je hem gaat flashen :X ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 16:13 ]

• siren
ja ik heb hem nog wel ergens maar het is een aardig spitwerk als ik niet de naam van de bios weet. In ieder geval komt het helemaal goed met die bios, ze zullen daar toch niet zo gauw naar kijken aangezien ik juist met de oude bios al 6 maanden eerder bij hun op de stoep had gestaan.

Verwijderd

ik heb deze problemen wel gehad maar dat was gewoon een artifact door het overclocken..
Het feit dat je een andere bios erover heen hebt gegooid.. het zou dus kunnen dat je kaart wel is overclocked, sommige BIOS zijn namelijk met een andere clockrate ingesteld..

• siren
Nee ik heb de standaard klokrate ingesteld in radedit, ik ben geen zware oc-er ik wil alles gewoon stabiel en goed hebben, dat is de enige reden dat ik de bios heb aangepast.
Pagina: 1