netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025
kan iemand mij helpen met mijn netwerk want het wil niet meer goed werken zins ik op kabel ben aan gesloten.het probleem is dat de pc niet kontakt maak met de netwerkkaart die in de hub is aangesloten maar met de netwerkkaart die op de kabel is aangesloten.ik heb al van alles geprobeerd maar kom er niet uit.alle protocole staan er in hd is gedeelt maar wil het niet doen en als ik probeer tepingen naar de andere pc doet ie dat via internet en niet via de hub.

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 20:08
Wowow.. das niet zo mooi.
Op welk protocol of protocollen draaid je netwerk?

Das wel van belang om te weten hoe het op te lossen.

• syberjunky
draait op tcp/ip,netbeui,ipx/spx

Verwijderd

Jezus, zou je misschien niet 1 protocol gaan draaien? Bijv. alleen tcp/ip?

Maar hoe ben je verbonden?
1. kabelmodem > pc1 > hub > pc2
2. kabelmodem > hub > pc1/2

optie 1 werkt optie 2 niet.

Wat zijn je tcp/ip instellingen van beide bakken?

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Om te beginnen zou in het IPX-protocol dur uit gooien en dan proberen te pingen zonder dat je aan het Internet zit.

Maak je ook gebruik van firewall / proxy?
Staan je IP-nummers goed (controleer ook ff je DHCP als je die gebruikt)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Staan er uberhaupt wel 2 netwerk kaarten in je apparaatbeheer? Want als ik dit lees lijkt het er op dat er maar 1 netwerkkaart is geinstaleerd. Wel het subnetmasker van de 'interne' netwerkkaart aanpassen!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• syberjunky
kabelmodem zit in pc 1 op de eerst netkaart
op de tweedekaart zit de uptkabel van pc1 op de hub pc2 zit ook in de hub.op pc1 draait zonealarm pro en op pc2 blackice.en alle twee de nic kaarten staan geinstalleert.en op pc1 win98se en op pc2 winme.voor heen was er niks aan de hand tot de kabelmodem aan gesloten werd.heb al netbeui en ipx/spx verwijdert helpt ook niet.:(kabelmodem staat op dhcp en de twee de heeft een vast ip en mask adres.pc2 ook ip en mask adres

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat voor IP-nr's heb je voor je lokale netwerk? Kun je het beste vast instellen. gewoon in de 192.168.x.x range (Zijn daar voor bedoeld) dus pc2 wordt 192.168.0.2 en pc1 wordt 192.168.0.1. Bij pc1 stel je dit in bij de eigenschappen van de netwerkkaart die naar de hub gaat. Van de eigenschappen van de netwerkkaart die naar de modem gaat blijf je af. Zet gelijk ook ff de subnetmasks van beide pc's op 255.255.255.0.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• syberjunky
mijn lokale ip-nr's staan in gestelt op
192.168.x.x en submask op 255.255.255.0
van pc2 het zelfde

Verwijderd

ff alle NICs bij -> deze computer-> eigebschappen verwijderen en ff lekker opnieuw beginnen.

Verwijderd

1. Doen je NIC's het?
Nee, ff wegmieteren uit device manager en rebooten.

2. Kunnen je bakken elkaar pingen en zichzelf?
Nee, TCP/IP opnieuw instaleren

3. Doet je hub het?
Nee, wat voor hub heb je een 10, 100 of 10/100 mbit?
En zijn je NIC's ook 10, 100 of 10/100?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:47

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Je zou ook je kabelmodem rechtstreeks aan je HUB kunnen hangen, zo werkt het bij mij iig prima. (Gebruik dan wel een crosscable of een uplinkpoort)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• syberjunky
allebij de nic's doen het gewoon dat is het probleem ook niet bijde nic's zijn 10/100.
en de hub is ook niet stuk heb ik nagekeken
maar het netwerk vind mekaar alleen als ik de kabelmodem er af haal en dat is toch niet de bedoeling dacht ik zo en de kabelmodem aan de hub hangen lijkt mij niet zo verstandig een vriend had dat een keer gedaan
en had binnen een week een e-mail van sonera of ie soms een server had staan.heb een programma gehad zal kijken of dat het probleem op lost.
Pagina: 1