Toon posts:

Mijn brander doet het niet in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
ik heb sinds kort een nieuw systeempje aangeschaft met een nieuwe brander (de plextor cdrw ide PXW4824A) nu heb ik het systeem geinstalleerd en geconfigureerd alles werkte prima so far so good zou je zeggen.
Als ik echter in mijn hardware properties kijk zie ik dat het systeem (windows xp service pack 1) mijn brander een ide drive, als scsci cdrom speler ziet. als ik probeer te branden vanuit nero (laatste versie) dan lukt dit simpelweg niet na 4% houdt het op te werken. Ik weet dat het probleem niet hardwarematig is want ik heb eerst win2k gedraaid op deze machiene en toen werkte het branden wel. de brander is overigens een van de laatste plextor branders en komt gewoon op de winxp hcl voor. ik denk dus dat het komt omdat winxp om de een of ander vage reden mijn brander als scsi cd-rom speler ziet zijn er mensen die dit probleem kennen en de evt oplossing. ik heb vanalles geprobeerd. mijn mobo is de epox 8rda+ ( ik draai de laatste nforce driver van de nvidia site) ik heb zelf mijn aspi driver geupdate alhoewel aspi volgens mij meer voor scsi apparaten bedoeld is (i could be wrong) maar ook deze wanhoopsdaad heeft niet geholpen.

mijn systeem specs.
epox 8rda+
barton 2500+
512 mb ddr400
radeon9500@9700
80 gig maxtor 7200 toeren
creative soundblaster

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je hem soms aan een 3rd party ATA/RAID controller hangen? Zo ja, verplaats hem gewoon naar de controllers van de southbridge (IDE0/IDE1) :)

Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed onder Windows". De FAQ's onder "I/O Controllers" zijn voor jou vast ook het lezen waard. Zo wordt het jou ook duidelijk waarom het als een SCSI device wordt gezien ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 21-06-2003 15:08 ]