Toon posts:

[mohaas] decicated server @ colacated

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriend heeft een server gezet bij een hosting bedrijf werkt prima enzo.
Maar nu heb ik gevraagd of die niet een mohaa spearhead server erbij kan hosten.
Dat wil die wel maar ik moest uitzoeken hoe..
Ik heb al ervaring met dedicated enzo ;)
Maar ik denk dat we het hele spel (geinstalleerd @ mijn computer) moeten uploaden naar de server en daar van uit dedicated server moeten starten.
Gaat dit lukken?

En ik heb al gezocht met google enzo maar niks zinnig kunnen vinden :'(

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:57
Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 14:55:
Maar ik denk dat we het hele spel (geinstalleerd @ mijn computer) moeten uploaden naar de server en daar van uit dedicated server moeten starten.
Gaat dit lukken?
Volgens mij gaat dit niet lukken hoor. Je hebt altijd dat er bestanden in de Windows/Program Files map worden geïnstalleerd en als je die bestanden niet hebt start het spel ook niet op, dus je zou dan elk los bestandje overal moeten uitzoeken en dan goed uploaden naar de goede map etcetera. Nogal veel werk, ofwel nogal onmogelijk.

De beste oplossing lijkt me gewoon naar die server gaan waar ie staat, daar even beeldscherm en toetsenbord aansluiten, spel installeren, zorgen dat ie draait en zorgen dat je er vanaf afstand bij kunt. Veel andere opties zijn er volgens mij niet als de server zelf niet 'gemaakt' is als (MoHAA Spearhead) server.

Een andere optie is, als het mogelijk is, wat ik dus niet zeker weet, het installeren op afstand. Dus niet alle bestandjes los uploaden, maar gewoon via internet installeren. Het is volgens mij ook mogelijk om via een netwerk iets te installeren op een andere PC, dus waarom zou dat niet kunnen via internet? Je moet alleen die hardeschijf zien te bereiken en daar natuurlijk geen time-out krijgen en genoeg HD ruimte hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 21-06-2003 15:02 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

draait de server linux of windows? (is nogal groot verschil namelijk :))

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 15:01:
Windows 2000 server

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 15:01:
wat voor verschil dan :?

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Spielerij - Games & Discussies --> Spielerij - Problemen & Vragen

speedfragger: Gebruik de edit functie (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) om iets aan je post toe te voegen, ga niet om zo'n zinloze reply schoppen terwijl edit genoeg zou zijn geweest.

Verwijderd

Topicstarter
/me kickt :'(

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02 16:49
Het verschil is gigantisch, je hebt heel andere files/structuur, dus ook heel ander software eigenlijk. Omdat hij dus windows is, maakt dit nu niet zoveel uit :)

|>

• Hahn
Heb je al eens naar mijn post hierboven gekeken en gekeken of één van die dingen mogelijk waren :?

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 22 juni 2003 @ 16:42:
[...]

Heb je al eens naar mijn post hierboven gekeken en gekeken of één van die dingen mogelijk waren :?
ja maar ik denk dat het heel lastig word om daarna toe te karren.
hij kan via remote wel gaan maar installen daardoor :?
en mohaa heb ik altijd op een aparte partitie en na een paar formats doet hij et nog steeds ;)

• Hahn
Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 17:33:
[...]

ja maar ik denk dat het heel lastig word om daarna toe te karren.
hij kan via remote wel gaan maar installen daardoor :?
en mohaa heb ik altijd op een aparte partitie en na een paar formats doet hij et nog steeds ;)
Dan zou het uploaden van de MoHAA map misschien wel kunnen, maar toch lijkt het me slimmer om gewoon de serverversie te installeren, in plaats van de clientversie, ookal kan je daar natuurlijk ook een server mee draaien.
Serverversie is meestal een stuk kleiner en stabieler, aangezien het alleen gemaakt is om als server te werken.

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 22 June 2003 @ 17:36:
[...]

Dan zou het uploaden van de MoHAA map misschien wel kunnen, maar toch lijkt het me slimmer om gewoon de serverversie te installeren, in plaats van de clientversie, ookal kan je daar natuurlijk ook een server mee draaien.
Serverversie is meestal een stuk kleiner en stabieler, aangezien het alleen gemaakt is om als server te werken.
client versie is er alleen maar ;)
Pagina: 1