Toon posts:

[winxp] installeer probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
te beginnen was deze topic gestart in: [rml][ WinXP] Installeren fout naar fout naar fout[/rml]

gesloten omdat mogelijk de oplossing er was en/of omdat ik zelf op de knowlage base goed moet kijken.

Nu zal ik zeggen beide heb ik gedaan.

Het eerste probleem is vermoedelijk wel / niet op gelost. Beter uit te leggen: Ik heb het geheugen vervangen en het leek erop dat alles was op gelost maar alles begon na een tijdje weer..

Daarnaast: Knowlage base? Helpt dat als een installatie vast staat ? terwijl muis/keyboard allemaal nog werken?

Ik heb dingen op gezocht in tussen tijd bij de knowlage base. Maar wat ik ook probeer wat daarwordt vermeld. Die pc werkt nog steeds niet.

ps. Sorry XceeD dat ik er zo toch weer verder mee ga. Maar ik had geen idee hoe ik het anders had moeten doen.

Verwijderd

Zet de BIOS eens op Fail/Safe. Bij de meeste Bios'en is dat wel aanwezig. Heb ik ook een aantal keren moeten doen, voordat XP begon te installeren (op meerdere PC's)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus weer zo'n blauw scherm. En voordat mensen zullen zeggen zoek in het knowlage base.. Zal ik vast zeggen. Het staat er dus mooi niet in.

MEMORY_MANAGEMENT geeft hij nu aan met code: STOP: 0x0000001A nu ik kijken op: http://support.microsoft.com/search/default.aspx en mooi dat ik dus als ik die code in voer dat ik allerlei andere codes krijg behalve diegene die ik zoek.
En dat als ik MEMORY_MANAGEMENT invoer dat ik mooi krijg te zien:

Er is geen informatie gevonden die in overeenstemming is met uw zoekopdracht. Microsoft voegt zeer regelmatig nieuwe informatie toe, maar in de tussentijd kunt u proberen of een van de volgende informatiebronnen u verder kan helpen.

Dit keer kan het absoluut niet aan het geheugen liggen aangezien ik die van me zelf er in heb zitten en ook getest heb. Bij mij had ik er nooit problemen mee en de test kon ook niks vinden....

===
Daarnaast geeft hij ook steeds aan dat hij sommige bestanden niet ken lezen van de cd. Terwijl als ik de cd in een andere pc doe dat deze prima gelezen wordt...
Stome is. De CD-Rom speler die in mijn pc dan dat bestand goed leest. Leest hem niet goed in die "nieuwe pc"... Dus ligt het wel aan de Cdrom speler. Na mijn idee niet

===
Eindelijk dan is windows xp geinstalleerd nadat hij tijdens de installatie wel 10000 foutmeldingen gegeven had. Maar goed nu als ik hem opstarte gaf hij zo'n error menu aan van windowsxp. Maar welke ik dan ook klik.. Veilige modus / Normaal opstarten. Geen van alle werkte. Hij ging dan gewoon opnieuw opstarten |:(

Ik had het er ook even met iemand anders over en die zegt dat het ook mogelijk kan liggen aan m'n cpu of moederboard.. Maar zijn dat soort fouten dan wel juist??? Bedoel een cd-rom speler die opeens bepaalde bestanden niet ken lezen. (overigens wel elke keer de zelfde bestanden.. terwijl die wel gelezen worden op mijn pc) en opeens error's zoals geheugen?.. Ik snap d'r zelf echt totaal niks meer van iedereen die ik om me heen erover spreek zegt dan ook allemaal het zelfde dat het of de cdrom is of hdd of geheugen.. maar die heb ik dus al getest. Alles uit de pc halen en alleen laten zitten wat noodzakelijk is. Hmz. Ook geprobeerd. Heeft iemand nog een idee die ik wellicht zou kunnen proberen?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor de grap heb ik de fout gevonden. En ik meld deze uiteindelijk voor geval dat meer mensen naar het antwoord aan het zoeken zijn als zij zoveel problemen hebben met de installatie van de pc.

Het probleem was simpel. De voeding een 300Watt leverde maar 180Watt aan het systeem (kun je aflezen in tabel op voeding). Toen ik er eenmaal een 300Watt voeding in deed die 190Watt aan het systeem leverde werkte alles helemaal perfect. Geen blauw scherm geen error's aan de hardware. Alles was toppie.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 19:27:
Voor de grap heb ik de fout gevonden. En ik meld deze uiteindelijk voor geval dat meer mensen naar het antwoord aan het zoeken zijn als zij zoveel problemen hebben met de installatie van de pc.

Het probleem was simpel. De voeding een 300Watt leverde maar 180Watt aan het systeem (kun je aflezen in tabel op voeding). Toen ik er eenmaal een 300Watt voeding in deed die 190Watt aan het systeem leverde werkte alles helemaal perfect. Geen blauw scherm geen error's aan de hardware. Alles was toppie.
Helaas moet ik hier dus op terug komen..!! windows loopt nog steeds vast en de fout is nog steeds niet gevonden.. Ik snap er geen hout meer van!.

Andere geheugen geprobeerd.. Geen Effect.

Alle hardware er uit gelaten behalve dan de videokaart... Geen effect.

Zwaardere voeding geprobeerd... Geen effect.

CPU op een andere MOBO getest.. Een asus a7n8x.. Resultaat: PC deedt het niet meer.. (totdat ik oude cpu er weer in deedt.)..

Alles behalve de mobo en videokaart heb ik denk ik zo ongeveer nu wel getest.. En nog steeds loopt hij vast op een blauw scherm.

Ik heb de FAQ door gelopen. Ik heb de microsoft website AFGEZOCHT!. Maar alles zonder resultaat..

Ik zal nog wel even vermelden om wat voor pc het gaat:

Mobo: Shuttle AK39N (Bios heb ik ook nog upgedate)
CPU: AMD Athlon 2000+
Geheugen: 512DDR Geheugen
Videokaart: Club3D Nvidea tnt2
ISDN kaart: Sweex 56k
Orginale voeding: 300Watt.. Levert 180Watt aan systeem
Voeding die ook geprobeerd heb: 350Watt... Levert 190Watt aan systeem

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit kan oplossen??

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Heb je überhaupt wel een andere Windows geprobeerd? '98 ofzo? Dan weet je iig of gewoon niet je hele pc een brak ding is..

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 09:34

kazz1980

Goh... Ik hier?

Een dergelijke fout is 9 van de 10 keer te wijten aan een fout in de hardware (geloof me --> eigen ervaring!)

Het klinkt mij erg als een conflict binnen je hardware (dus dat er 2 dingen op 1 adres staan...)

Je kunt dit oplossen in de BIOS OF door de volgorde van je PCI-kaarten eens te bekijken...deze kunnen nl. niet gewoon random geplaatst worden. Bepaalde volgordes zijn stabieler dan andere volgordes...
Wat wel en niet stabiel is kan ik je echter niet vertellen. ik weet dit niet uit mn hoofd dus dit zul je moeten opzoeken! (of misschien weet iemand anders hier het).

Bij mij was het probleem de SCSI-kaart. Deze zat op hetzelfde adres als de geluidskaart. Bij bleek de enige oplossing het verwijderen van de SCSI-kaart....

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem heb ik waarschijnlijk al gevonden: De windows cd was brak!!!!..

Nadat ik andere versie's probeerde werkte hij opeens wel en was er niks meer aan de hand!!.. Morgen wanneer ik de juiste windows cd weer heb (kras vrij) gaan ik het weer proberen en dan maar hopen dat de resultaaten goed zijn

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 16:06
Ook zo'n geval gehad, Een P3 600 met 256MB aan board (Compaq pc-tje) Weigerde keer op keer met idd 1000 fout meldingen (Kan bestand niet vinden ed. en vastlopers). De oplossing bleek niet het vervangen van het geheugen te zijn maar iets wat ik nu nog steeds niet snap. Installeerde de boel onder NTFS, dat bleek wel te werken en pc doet het nog steeds goed.

Eerst install met XP (Fat32)> fout
install met W98se > Goed
Upgrade W98se > XP Fat32 > Fout
Install XP NTFS > Goed

Wie het snapt mag het zeggen. 8)

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 09:34

kazz1980

Goh... Ik hier?

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 17:45:
Het probleem heb ik waarschijnlijk al gevonden: De windows cd was brak!!!!..

Nadat ik andere versie's probeerde werkte hij opeens wel en was er niks meer aan de hand!!.. Morgen wanneer ik de juiste windows cd weer heb (kras vrij) gaan ik het weer proberen en dan maar hopen dat de resultaaten goed zijn
Als het overigens een minder legale CD is kan dat ook de oorzaak zijn.
Deze missen namelijk vaak een antal bestanden.
Deze bestanden zijn niet noodzakelijk voor windows zelf, maar het ontbreken ervan kan wel leiden tot een crashende installatie of een installatie die na voltooiing niet volledig blijkt (wat zich ook uit in een blauw scherm...wat anders! (blijft windows he)).

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Pagina: 1