Toon posts:

MB ultra133 - could not install bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem al een tijdje en weet niet meer hoe ik er aan kom maar ik heb het volgende voor:
Als ik men pc opstart begint hij op een gegeven moment te zoeken naar een een soort bios versie MB ultra133 en het nummer 2.20.1020.13 staat er ook ergens
dan is er dus zo'n spinninh wheel dat zo aan het detecteren is en dan nadat dus een par keer rond gegaan is zegt hij could not install bios because there where no drives attached..daarna verloopt alles terug normaal maar het duurt dus lang voor hij opstart ..
Weet er iemand raad ?
Ik heb een gigabyte 7vrxp mb heb ook de laatse bios geflashed (F12) met @bios
maar hielp dus nie..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's dus van de onboard 3rd party IDE controller :) Deze melding is heel normaal als je daar geen schijven aan hebt hangen (IDE3/IDE4). Niks om je druk over te maken dus :)

Omdat dit een I/O controller kwestie is, hoort dit beter in OM ;)
Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers

Als je een AWARD BIOS hebt en je de Controller BIOS niet kunt uitschakelen, dan kun je de BIOS van de onboard controller eenvoudig mbv CBROM verwijderen uit de BIOS van de moederbord. Er staat een beschrijving op mijn site onder BIOS > RAID BIOS Afslopen B)

[ Voor 82% gewijzigd door BalusC op 21-06-2003 14:20 ]

Verwijderd

Dat zal je RAID controller zijn, die aan het zoeken is naar hardeschijven aan de controllers... deze kun je misschien disabled zetten in je BIOS...

Verwijderd

Topicstarter
hij vindt geen PCI rom :s

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Post hier even het linkje waar ik jouw BIOS kan downloaden, dan zal ik ook mee-kijken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb het in bios kunnen afzetten :) Nu dat ik wist dat het iets met RAID te maken had heb ik het dus in bios kunnen afzetten probleem dus opgelost toch bedankt

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ah, dus toch wel. Heb jij ook weer wat geleerd 8)7

Trouwens, als je wil weten wat je allemaal met het fenomeen "RAID" kan, neem eens een kijkje in de FAQ van dit subforum: Opslagmedia & I/O Controllers - RAID FAQ ;)
Pagina: 1