Toon posts:

rj11>rj45 gewoon middelste aders?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb adsl over isdn van kpn (mxstream)

mijn splitter heeft rj11-uitgangen en dat had mijn usb modem (die bestaan ook voor isdn-adsl) ook. dus daar lag gewoon een normale telefoonkabel tussen.

internet delen met aan de pc daarvan weer een switch was echter geen pretje dus nou heb ik een router gekocht. (smc 7404) http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=129

alleen heeft deze router voor adsl-in een rj45 aansluiting.

na wat zoeken (google, hun site, got search) weet ik 99% zeker dat ik gewoon de aders 2 en 3 op pin 4 en 5 van een rj45 stekker kan knijpen, maar ik kan het nergens echt zwart op wit vinden.

wie zou dat even voor mij willen bevestigen (of verbeteren), voordat ik iets verniel aan mijn router?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aan je router, zou je zowiezo niets vernielen... Je zal hoogstens geen internet hebben...

Verwijderd

Topicstarter
mja ok dan probeer ik dat gewoon. kijken of het werkt :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oke suc6!!

Verwijderd

Topicstarter
nee dit werkt dus niet :?
iemand nog een idee?

edit: stom. het is een schone xp install en die router heeft java nodig. ff installen, dan verder zien 8)7 downloaden gaat even duren met single isdn :'(

weer edit: nog steeds niet, waarschijnlijk doe ik die aders toch verkeerd. wie weet hoe het wel moet?

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 15:38 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
Zo te zien heb je een gewone ethernet router gekocht (zonder ingebouwde modem) daarom ook dat je alleen maar RJ45's op je routerke hebt. Als je gewoon es kijkt naar de specs zie je: extern: 10/100MBit, intern: 4x 10/100 MBit. Deze router is geschikt om ADSL of ISDN te routeren, waarschijnlijk kabel ook dus. ADSL op ISDN routers zijn oa: Alcatel ST 510i
Deze bezitten altijd een RJ11 of minimum een patch kabel van RJ11 - RJ45 (heb dat in Frankrijk in een hotel te zien gekregen toen ik mijn normale modem op mijn laptop met RJ11 aansluiting op een RJ45 moest aansluiten (waarschijnlijk centrale of zo)
Op deze waren het de 2 draadjes in het midden van de RJ11 en RJ45, straight. Als je echter je ethernet op je gewone telefoon aansluit kun je voorhebben dat je geen router meer hebt ;-) op een telefoonlijn kan er 110V staan.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Guru Evi schreef op 21 juni 2003 @ 16:17:
Zo te zien heb je een gewone ethernet router gekocht (zonder ingebouwde modem) ..8<..
Ehm dat is 't niet... Volgens mycom en SMC: Type: ADSL modem / router, ISDN

Maar de TS heeft 't steeds over RJ11 en dat is analoog.... en deze modem/router heeft een ISDN-ADSL modem aan boord.. en ISDN heeft wel RJ45. :/

Van de Mycom site:
Eenvoudig met 4 computers tegelijk op Internet via de ADSL lijn! Geschikt voor ISDN telefoonlijnen
TS? Je hebt een router/modem nodig die geschikt is voor analoge telefoonlijnen.

Misschien dat je 'm nog om kan ruilen? En wel voor deze

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon isdn. dat staat in de eerste regel van mijn openingspost. ik heb het steeds over rj11 omdat mijn adsl splitter en oude usb modem (usb modem voor adsl over isdn bestaat echt, van planet gehad) met rj11 werken.

maar het werkt inmiddels. kabel had ik gewoon goed geknepen. moest alleen ff de firmware updaten.

iedereen bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 16:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 16:35:
ik heb gewoon isdn. dat staat in de eerste regel van mijn openingspost.
..8<..

iedereen bedankt!
Mon excuse *schaam* je hebt gelijk, gewoon overheen gelezen |:(
Pagina: 1