Toon posts:

UTP kabelmodem crosslink?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dat zo?

Verwijderd

wat?? de kabel die van de modem naar de pc loopt?? dat is een gewoone kabel.

• Raptor34
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 22:10

Raptor34

ik zeg maar zo en niets anders

wat is gewoon het is geen crosslink kabel

In verband met de gemanipuleerde lever worst

Verwijderd

Topicstarter
sgit. ik wou met utp even tijdelijk 2 compus linken met die kabel. kan dus niet., :(

Ik wil linux instaleren, ik heb op een andere compu de lin install staan en wil met ftp het zooitje oversturen.
De lin setupdiskette heeft ftp server ondersteuing.

Kan hedt ook met BNC? (coax kabel)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Op zondag 26 november 2000 20:04 schreef TweaKERS het volgende:
sgit. ik wou met utp even tijdelijk 2 compus linken met die kabel. kan dus niet., :(

Ik wil linux instaleren, ik heb op een andere compu de lin install staan en wil met ftp het zooitje oversturen.
De lin setupdiskette heeft ftp server ondersteuing.

Kan hedt ook met BNC? (coax kabel)
Tuurlijk kan het met BNC, als je de termination maar goed regelt, dus aan beide uiteinden een weerstand erop.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

D'r zijn ook een soort omkeer convertertjes utp (dus gewoon -> crossed) voor geloof ik. Vraag niet wat hoe of waar dat weet ik ook niet.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik dacht dat die kabel naar de modem juist een crosslink was... Only 1 way to find out! Gewoon proberen..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:33
Op zondag 26 november 2000 20:33 schreef Janoz het volgende:
Ik dacht dat die kabel naar de modem juist een crosslink was... Only 1 way to find out! Gewoon proberen..
ff een quote van mijn com21 papiertje wat hier nog rondslingert:
Note: If you are connecting multiple PCs via a networking HUB, you will require a crossover cable. Consult your HUB documentation.

Zegt dus genoeg. Als je een PC op een HUB aansluit doe je dat met 1-1 kabel. Kabelmodem dus met crosslink, wat dus zegt dat de kabelmodem intern al crosslinked is.

Verwijderd

Topicstarter
bummer.

Heeft iemand in enschede vanavond zin me ff zijn crosslink kabeltje te lenen? :)

Verwijderd

Het is dus echt wel gewoon he?
Misschien dat ze in enschede weer raar willen doen ofzo, maar hier in groningen is het gewoon normaal. En ja ik heb ook een com21 modem.
Pagina: 1