Barton XP2500+ Wordt over 100 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier mijn syteem geupgrade met een nieuwe Mobo en Processor (van Intel naar Athlon), alleen in de bios wordt aangegeven dat de cpu ongeveer 100 graden is. Hetzelfde staat ook in sisoftware. Als ik aan de koeler voel (Spire Falconrock II) dan is hij niet echt abnormaal warm ofzow.

Nu dacht ik eerst dat het dus gewoon een fout van het moederbord was dus ik heb de laatste bios versie erin geflashed maar dit hielp niet, maar nu begint het systeem soms spontaan te rebooten in zware testen zoals de CPU test van 3dmark2003.

De airflow in de kast moet wel goed zijn, ik heb in me window een fan die de lucht aanblaast, en me Q-tec met dual fan zuigt lucht af, samen met een pci-slot koeler en nog een fan achterin de kast.

Wat is er nu mis?????
of moet er misschien een betere koeling op de proc, en zo ja, welke?

ff, nog wat specs: Winxp Pro, SP1, DX9, Via4in1, Catalyst 3.4, enz....
meer specs zie hieronder.

[ Voor 11% gewijzigd door Speedfight op 21-06-2003 13:05 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Zit de cpu koeler wel goed erop? Dat ie niet goed erop zit kan ook ervoor zorgen dat ie niet egt abnormaal warm aanvoelt terwijl de cpu wel overhit. Koelprut gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit de koeler er wel goed op, heb je trouwens coolpasta gebruikt?

Edit: Lol zelfde :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
er zat al pasta op, kant en klaar. Volgens mij zit de koeler er goed op, ik zal hem voor de zekerheid vanavond er nog een keertje overnieuw opdoen. Het is trouwens wel de eerste keer dat ik een Athlon processor en koeler plaats.

Je ziet trouwens ook het aantal graden stijgen en dalen, dus het is sowieso geen mobo fout volgens mij.

Nog wat temperaturen:
Aux: 41
Cpu: 98 (niet stressed)
Board: 38

[ Voor 28% gewijzigd door Speedfight op 21-06-2003 13:12 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fahrenheit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
100 graden kan niet, want de core kan max 85° hebben, anders fikt ie door.
Blijkbaar kan het moederbord de juiste waarden niet weergeven.
Check voor de zekerheid of de koeler goed zit.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:10
Speedfight schreef op 21 juni 2003 @ 13:07:
er zat al pasta op, kant en klaar. Volgens mij zit de koeler er goed op, ik zal hem voor de zekerheid vanavond er nog een keertje overnieuw opdoen. Het is trouwens wel de eerste keer dat ik een Athlon processor en koeler plaats.
Het folietje (schrijf je dat zo?) dat op die standaard koelprut zat verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Procyon for life schreef op 21 June 2003 @ 13:10:
[...]

Het folietje (schrijf je dat zo?) dat op die standaard koelprut zat verwijderd?
Falconrock wordt niet geleverd met folie, maar met een plastic kapje over de gehele onderkant....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Nee, het staat niet in fahrenheit. en de folie is er ook af (er zat alleen een plastic bescherm ding overheen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de Technische PMG FAQ onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?" en post hier eens je bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broer heeft ook een keer zijn processor koeler er af gehaald, om makkelijk bij het geheugen te komen... en had ie zon zakje van schroefjes, daar had ie zn cpu koeler opgelegd om de tafel schoon te houden :+

maar nou komt het leukste:
Hij had eenmaal alles weer geinstalleerd en kwam in windows, en :o 75 graden idle??? hoe kan dat nou??? zou de cpu koeler er wel goed opzitten? en toen bleek dat ie het plastic zakje er nog tussen had |:( |:(
dus dat is ook ni goed voor je temps :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
BalusC schreef op 21 June 2003 @ 13:16:
Kijk eens in de Technische PMG FAQ onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?" en post hier eens je bevindingen :)
Ik heb de faq gelezen, Er bestaat bij mij een kans dat de koeler verkeerd gemonteerd is. Ik ga het vanavond eens nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een athlon koeler kun je vrij snel 180 graden gedraaid monteren, iets wat bij intel bijna niet kan omdat de koeler een uitsparing heeft die overeenkomt met de socket, bij amd is dat niet het geval. Check of het drukpunt van de klem precies boven de core zit. Is dit niet het geval dan heb je de koeler 180 graden gedraaid gemonteerd. Controlleer met een spiegel of haal het mobo uit de kast (of verwijder back panel als dat kan).

Overigens denk ik ook dat de temp meting niet correct is want 100 graden is veel te veel voor die proc om nog te overleven.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 18:38
Zit de koeler er zeker goed op?

Heb zelf ook een keer gehad dat leek of de koeler helemaal goed vast zat. Maar als je goed keek zag je dat het koelblok op de moederbord chipset hing. En dat was bij mij ook ni zo goed voor de tempratuur.

(stukje van blok afgeveild en het paste) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Huh stefan ik zal je ff bellen :)

Ik denk dat je gewoon weer auwerwets zit te prutsen :P

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Bijna onmogelijk dat je MoBo de goede temps uitleest, bij 100 graden zou je Core allang gebakken moeten zijn met een Athlon XP..

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

100 graden Celcius of Fahrenheit?
Fahrenheit is best goed mogelijk, celcius ietwat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Tweakertje schreef op 21 June 2003 @ 23:22:
100 graden Celcius of Fahrenheit?
Fahrenheit is best goed mogelijk, celcius ietwat minder.
Speedfight schreef op 21 juni 2003 @ 13:13:
[...]

Nee, het staat niet in fahrenheit. en de folie is er ook af (er zat alleen een plastic bescherm ding overheen)
:)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Kan ook gewoon een uitleesfout zijn... Hoe warm voelt de heatsink aan? Als je hem nog vast kan blijven houden na een paar seconden is hij echt geen 100 graden...

Probeer eens een BIOS-update anders...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou kiezen voor bios update (geen beta mijpart).
Kan je in je bios kiezen voor ga uit bij temp? Zo ja zet deze op 85 oid.
Heb je koelprut? Zoja hal je koele eraf, maak hem schoon, heeeeel klein beetje koelprut zodat je er nog door kan kijken en opnieuw erop.

Allemaal gedaan en nog steeds 100 graden-> je tempmeter is kapot !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Bios update had ik dus al gedaan, ik heb de allernieuwste nu. Maar het maakt niets uit.
De heatsink kan ik zolang vasthouden als ik wil, die wordt echt niet heel warm.
Je kan hier uit afleiden dat hij misschien de warmte niet goed aan de heatsink afgeeft.
Maar natuurlijk ook dat hij wel gewoon een goede temp heeft en dat de sensor dus kappot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Moartn schreef op 22 June 2003 @ 01:13:
Kan ook gewoon een uitleesfout zijn... Hoe warm voelt de heatsink aan? Als je hem nog vast kan blijven houden na een paar seconden is hij echt geen 100 graden...

Probeer eens een BIOS-update anders...
Klassieke fout, als je heatsink niet warm aanvoelt maakt ie dus -geen- goed contact met de core en wordt je processor dus juist WEL erg warm ;)

Zoals boven gezegd kan je de koeler idd verkeerd gemonteerd hebben, de Falconrock2 heeft een uitsparing aan 1 kant in de basis, die aan dezelfde kant van het stukje plastic van de socket naast de proc moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Om het hele probleem nu nog vager te maken:
Net heb ik wat sisoftware tests gedaan

Toen ik de cpu net had: Score zoals een normale 2500+ zou hebben
Zonet een test gedaan: Alle scores gelijk aan een 2200+
Toen nog een test: Alle scores gelijk aan een 1Ghz P3 ofzow

Is mijn cpu nu aan het dood gaan???????????? wat is dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Speedfight schreef op 22 June 2003 @ 12:13:

Ondersteund je moederbord de barton core wel anders is er misschien een bios update voor te vinden :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
FastBunny schreef op 22 June 2003 @ 12:19:
[...]

Ondersteund je moederbord de barton core wel anders is er misschien een bios update voor te vinden :)
Als je ff dit topic doorleest.. hij heeft nl al een bios update gedaan. En een Elitegroup L7VTA is een KT400 mobo dus ik neem aan dat hij die barton wel aan kan

[ Voor 14% gewijzigd door Mavvie op 22-06-2003 12:26 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Evil M@V schreef op 22 June 2003 @ 12:24:
[...]

Als je ff dit topic doorleest.. hij heeft nl al een bios update gedaan.
Oeps over heen gelezen maar vraag is ondersteund het bord deze cpu ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Nog steeds niet gelezen dat de TS-er de koeler opnieuw gemonteerd heeft. Om te gaan vrezen dat ie doodgaat adhv de SiSoft test is een beetje te vroeg als je (zoals je zelf zei dat je zou doen) nog niet weer ff opnieuw gedaan hebt :)

[ Voor 4% gewijzigd door RUFFNECK op 22-06-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Haal de koeler er eens af. Daarna alle oude pasta er afhalen, met een doek zonder haren, alles met alcohol schoonmaken(heb je geen alcohol maak het dan zo goed mogelijk schoon). En wat arctic silver er tussen. of zie: http://www.upselen.nl/handleidingen/koelerpasta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
RUFFNECK schreef op 22 juni 2003 @ 13:12:
Nog steeds niet gelezen dat de TS-er de koeler opnieuw gemonteerd heeft. Om te gaan vrezen dat ie doodgaat adhv de SiSoft test is een beetje te vroeg als je (zoals je zelf zei dat je zou doen) nog niet weer ff opnieuw gedaan hebt :)
lijkt me idd makkelijk dattie dat controleerd voordat er ook maar iemand nog reageerd... anders lopen we met zn allen maar wat in de rondte te gissen....

tsser: monteer je koeler eens opnieuw

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat ie bij sisioft steeds langzamer loopt kan komen omdat je mobo je processor gaat "throttelen" bij te hoge temps. Dan loopt ie als het ware dus langzamer. Probeer eens een andere koeler, kijk of de koeler wel vlak is van onder, te weinig pasta ? te veel misschien. Kijk eens of de clip strak zit, raakt de koeler de processor goed. Toch niet zo'n metalen afdek plaatje ertussen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Het probleem is gevonden: de koeler zat er idd verkeerd om op, de temp van 110 graden klopte dus wel. Nu wordt hij 70 graden (wat ook te warm is). Maar hij blijft exact hetzelfde presteren als een XP2200+ TB en niet als een XP2500+ Barton, deze twee processoren draaien op dezelde Kloksnelheid, Het lijkt alsof hij de "functies" van de Barton niet pakt. Het moederbord de ECS L7VTA ondersteund sowieso 333Mhz FSB en de Barton.
Heeft iemand een idee wat ik nu kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
110° dan snap ik niet waarom die cpu nog leeft want de core kan max 85° hebben.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Laatst online: 29-08 15:19

DaOverclocker

Overclocker for life...

hmmzz kan 100 graden dus wel..
Mijn broertje heeft zijn Duron 700 ook al eens op 95 graden gehad.
Gewoon zijn fan eraf gehaald. (alleen de fan dus, geen koelblok)
Maar goed nieuws voor de mensen die al 10 kleuren scheiten als ie 85 graden wordt.
Kleine kans dus dat ie dan al kapot gaat.:D

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Speedfight schreef op 22 June 2003 @ 13:23:
Het probleem is gevonden: de koeler zat er idd verkeerd om op, de temp van 110 graden klopte dus wel. Nu wordt hij 70 graden (wat ook te warm is). Maar hij blijft exact hetzelfde presteren als een XP2200+ TB en niet als een XP2500+ Barton, deze twee processoren draaien op dezelde Kloksnelheid, Het lijkt alsof hij de "functies" van de Barton niet pakt. Het moederbord de ECS L7VTA ondersteund sowieso 333Mhz FSB en de Barton.
gebruik ff geen sandra; die maakt weinig gebruik van cache, en meer van pure kloktikken.... (en die heeft de barton d8 ik minder)

zoek ff een ander bensch tooltje en draai die eens

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Hacku schreef op 22 juni 2003 @ 13:27:
Het is inderdaad heel vaag dat de CPU nog leeft. Ik kan nu wel gewoon in windows werken, maar krijg regelmatig Explorer crashes en andere fouten.
Naar mijn idee is hij wel kapot :'( of heeft iemand anders nog een idee???
vanavond komt er een "AMD expert" kijken misschien dat hij er wat van kan zien, hij gaat wat beter pasta enzo aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
Gewoon ff terug brengen naar de winkel met de mededeling dat hij vaag doet en niet wil presteren en heel heet word .

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
als jij je koelblok eraf heb gehad en je hebt van dat stikkervel matriaal ertussen zitten als koelpasta werkt dat niet juist meer na de 1e verwijdering. het beste is om een nieuwe laag koelpast aan te brengen op de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol sefan dit doe je goed .. als je de boel verneukt door de koeler verkeerd er op te zetten kan ik je geen garantie geven op de onderdelen. dat weet je he .. maak anders een paar foto's van je koelblok/cpu/mobo kan ik zien of je em er goed hebt op gemonteerd...

en btw als je koeler makkelijk heen en weer kan wiebelen .. zit ie niet goed .. ik zal maandag wel die koelpasta meebrengen .. moet je die maar gebruiken .. werkt veel beter dan die shit die standaard op je koelblok zit ..

en als je temp sensor kaduk is krijg je wel garantie moet je je mobo maar weer mee brengen ... :)

maak nu eerst maart wat foto's :P ken ik misschien nog wel lachu .. it student die een koeler verkeerd op zn processor monteerd })

ik wil eigenlijk nog een ding zeggen du omundige }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Laatst online: 18:25

kingfriko

100 % BULLY

Hacku schreef op 22 June 2003 @ 13:27:
Mijn vorige processor (XP 2100+) heeft al temperaturen boven de 120 graden overleeft , heb nu ook een 2500+ en die blijft onder de 60 graden stressed (draait op 3000+)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

120 kan dus never nooit niet, dan zou ik eerder mijn twijfels hebben over de uitlezing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Maar hij blijft exact hetzelfde presteren als een XP2200+ TB en niet als een XP2500+ Barton, deze twee processoren draaien op dezelde Kloksnelheid
AMD Heeft zitten kloten met de snelheidswaarderingen van de Barton's. Een Barton 2500+ presteert niet zo hoog als je zou verwachten. Er is hier op GoT al vaker over gediscussieerd. Wat de prestaties betreft is er dus niets aan de hand met je Barton.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

WOW, hoezo slecht. Maar imo had je proc allang dood moeten zijn wanneer hij echt 100 graden zou worden. Voel eens aan de heatsink, brand je ook daadwerkelijk je vingers of is de sink gewoon warm? Ik denk namelijk dat je mobo gewoon een fout heeft in de temp uitlezen.
Wildfire schreef op 22 June 2003 @ 21:08:
[...]

AMD Heeft zitten kloten met de snelheidswaarderingen van de Barton's. Een Barton 2500+ presteert niet zo hoog als je zou verwachten. Er is hier op GoT al vaker over gediscussieerd. Wat de prestaties betreft is er dus niets aan de hand met je Barton.
Ik vind de Barton 2500+ anders prima prestaties leveren, hoor, echt geen slechte proc. Vind hem zelfs heerlijk werken :)

[ Voor 48% gewijzigd door Godjira op 22-06-2003 21:12 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Goed hij had hem er dus nog steeds niet goed opzitten :P

Probleem nu dus opgelost............... (na windows erop nieuw opgezet te hebben)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
tweakduke schreef op 22 June 2003 @ 21:49:
Goed hij had hem er dus nog steeds niet goed opzitten :P

Probleem nu dus opgelost............... (na windows erop nieuw opgezet te hebben)
zoals je ziet heeft de CPU alles overleeft en loopt hij nu weer perfect. Ik heb nu eens PCMarks 2002 gedraaid met als resultaat voor de cpu 5500. Ik heb geen idee of dit een goed resultaat is. Is er misschien iemand met dezelfde CPU wie ook ff de benchmark wil draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol dikke friet ik wil foto's als je hem opblaast he dat weet je ...
kom wel langs in wehl .... met mn sony ..

ik had het kunnen weten dat je niet met dat spul kunt omgaan .
waarvoor heb ik die foto sessie met jou dan gemaakt .. van die p4 cpu ????
volgens mij had je meer aandacht voor die kopje koffie sessie.!!!
voor kopje koffie sessie surf naar http://mijnsite.iscool.net/ het staat een beetje door elkaar maar ja wat wil je als je je koeler nog niet eens goed op je cpu kunt monteren .... ????

we zouden je moeten ...>>> http://home.hetnet.nl/~famrabenwehl/49.JPG
voor het geval dat je je afvraagt wie dat is in dat plaatje ..??? dat is sefan raben AKA Speedfight [MIB] Bl@ck F!ght

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 23:26 . Reden: plaatje van stefan (speedfight) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ziet er wel uit dat je cpu beetje dood aan het gaan, is.. ik raad aan hem even uit te laten staat tot je een passende oplossing hebt gevonden, voor het echt telaat is en je cpu doorbrandt. ik weet zelf niet waar dit mee te maken heeft, ik heb zoiets nog niet echt eerder gezien sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

dude, ze hebben hem al gefixed ;)
jammer, zou weles een smokin bart"end"or willen zien :+
OMG, die foto ! :9~ Weet zeker dat ie geen goed contact maakt >:)

[ Voor 33% gewijzigd door Madrox op 23-06-2003 07:06 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Topicstarter heeft al 'ns aangegeven dat hij z'n koelblok makkelijk aan kan raken, dat dat geen noemenswaardige hitte ontwikkelt, ook niet toen het nog verkeerd om gemonteerd zat. 100 graden celcius is dus onmogelijk. Het zal wel een probleem met de uitlezing zijn, of een hoogst onlogisch gemonteerde sensor.

Ik had vroeger ooit een Pentium-200 MMX en die scheen volgens het BIOS ook ruim 75 graden te worden, op stock speed, vijf minuten na het booten, idle. Je snapt 'm al: het ding werd nog niet eens dertig graden. Blijkbaar hebben sommige borden gewoon een uitermate rare manier van temperatuur aangeven, want geloof me: een processor KAN geen 120 graden worden aan de buitenkant, zelfs niet eens 100.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Laatst online: 14:52
Ja maar als je koelblok nog steeds niet goed zit, dan wordt je proc wel heet, maar het koelblok niet. Ik zou je koelpasta er nog eens opsmeren..En niet te DIK! :)

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ralphie schreef op 23 June 2003 @ 10:20:
Ja maar als je koelblok nog steeds niet goed zit, dan wordt je proc wel heet, maar het koelblok niet. Ik zou je koelpasta er nog eens opsmeren..En niet te DIK! :)
Even voor de duidelijkheid: De cpu loopt nu weer goed op 47 graden, er zit nieuwe koelpasta op en alles is opnieuw gemonteerd en windows opnieuw erop. Ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden, ook geen vage errors. De heatsink wordt al wat warmer dus hij geleid al goed.

Naar mijn idee is de temp sensor ook niet helemaal correct want hij werd (toen de koeler er nog verkeerd opzat) over de 110 graden en op de CPU staat dat de core bij 80 graden doorbrand. Ik heb toen ook met een temp van 105 graden de burnin test gedaan van sisoftware en die 5x laten draaien, hij heeft het dus allemaal overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Nouja, scheelt weer dus ;) Anders had je met een gebakken proc gezeten. Overigens is het altijd belangrijk idd om goed te kijken na het monteren van je koeler of hij wel echt goed zit.

Zoals iets heel simpels en effectiefs: als je je proc + koeler hebt geinstallerd, en je mobo zit nog niet in je kast, wiebel dan ff de koeler voorzichtig heen en weer. Je socket kan dat wel aan, en als je de montage goed hebt gedaan, wiebelt het mobo netjes mee ;). Oftewel, de koeler mag dan absoluut niet bewegen ten opzichte van mobo/proc :). Als dat het geval is, zit ie iig goed vast.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReemF schreef op 23 June 2003 @ 11:55:
Nouja, scheelt weer dus ;) Anders had je met een gebakken proc gezeten. Overigens is het altijd belangrijk idd om goed te kijken na het monteren van je koeler of hij wel echt goed zit.

Zoals iets heel simpels en effectiefs: als je je proc + koeler hebt geinstallerd, en je mobo zit nog niet in je kast, wiebel dan ff de koeler voorzichtig heen en weer. Je socket kan dat wel aan, en als je de montage goed hebt gedaan, wiebelt het mobo netjes mee ;). Oftewel, de koeler mag dan absoluut niet bewegen ten opzichte van mobo/proc :). Als dat het geval is, zit ie iig goed vast.
en zo sloop je dus een AMD core. 8)7
Gewoon goed kijken voordat je iets installeerd is een stuk veiliger dan je koeler heen en weer gaan bewegen op de core, een hoekje is er zo af gebrokkeld met meer kans op schade als gevolg van een verzwakte core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 12:08:
[...]

en zo sloop je dus een AMD core. 8)7
Gewoon goed kijken voordat je iets installeerd is een stuk veiliger dan je koeler heen en weer gaan bewegen op de core, een hoekje is er zo af gebrokkeld met meer kans op schade als gevolg van een verzwakte core.
Tja, het was inderdaad de eerste keer dat ik zo'n koeler monteerde, ik heb alleen nog maar P4 gehad. Die inkeping was mij niet eens opgevallen, ik dacht echt dat ik hem goed gemonteerd had. Hij zat er ook niet scheef op, en hij zat muurvast. Ik dacht dus gewoon dat het aan de bios lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een handige tip. Blijf die temperatuur zo nu en dan in de gaten houden. het kan best zo zijn dat de processor temperatuur momenteel goed is maar op termijn kan het best weer oplopen. Is mij ook overkomen met mijn athlon XP2100+. Toen alles net vers geïnstalleerd was haalde mijn processor een temperatuur van 60°c stressed, wat alleszins acceptabel is maar na 1,5 maand was dat 70°c+ wat weer te hoog is. Na opnieuw mijn koeler te hebben geplaatst met verse pasta zit ik weer tussen de 60 -65°c. Ga er dus niet zondermeer van uit dat het vanaf nu altijd goed is maar neem de moeite zo nu en dan te checken... just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 12:39:
Nog een handige tip. Blijf die temperatuur zo nu en dan in de gaten houden. het kan best zo zijn dat de processor temperatuur momenteel goed is maar op termijn kan het best weer oplopen. Is mij ook overkomen met mijn athlon XP2100+. Toen alles net vers geïnstalleerd was haalde mijn processor een temperatuur van 60°c stressed, wat alleszins acceptabel is maar na 1,5 maand was dat 70°c+ wat weer te hoog is. Na opnieuw mijn koeler te hebben geplaatst met verse pasta zit ik weer tussen de 60 -65°c. Ga er dus niet zondermeer van uit dat het vanaf nu altijd goed is maar neem de moeite zo nu en dan te checken... just my 2 cents.
Nee, daar ga ik zeker niet van uit. Ik ga hem deze week eerst uitvoerig testen en hou de temps goed in de gaten, want als hij veel instabiel wordt en vage errors heeft dan weet ik waar het aan ligt. Dan moet ik helaas een nieuwe cpu kopen :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook met mijn 2200+ @ 333fsb 11*166 in sandra presteert ie niet beter maar in 3Dmark2001SE toch wel zo n 1000 punten extra >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Ik heb wel meer amd cpu'tjes en coolers behandelt en ze blijven allemaal gewoon op dezelfde temp ;) (ook na een half jaar...)

De core zag er perfect uit nog, ik heb hem even helemaal schoongemaakt en de heatsink ook, drupje pasta erop en cooler er WEER GOED (;)) opgezet..

Ik moet zeggen pc'tje vond ik nu lekker snel lopen en op normale temps... :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACK SPIDER NL
  • Laatst online: 16-07 23:38
maar zo te zien heb je echt wel geluk gehad dat je cpu niet doorgebrand is, want als de temperatuursensor nu wel normale temperaturen aangeeft dan zou de temperatuursensor niet kapot zijn (en zou die 105C ook kloppen), ook al staat er op de cpu dat ie bij 80 graden doorbrand, dat is een minimum, sommige halen 105C wel, maar het is nooit goed zo'n hoge temperatuur, kunnen altijd beschadegingetjes komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan te bedenken dat de temp.sensor bij een athlon processor niet in de core zit zoals bij een pentium, maar aan de buitenzijde. Kortom tel bij die gemeten waarde gerust 20°c erbij op..... das haast een wereldwonder te noemen bij een "die" temperatuur van 85°c (is dat overigens geen 90°c voor een athlon?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Idd hij heeft veel geluk gehad, maar ik denk dat de temp ook niet goed werd uitgelezen, de cpu had allang dood moeten zijn anders hoor :)

Ik zou iig niet proberen om een barton op 100 graden te laten lopen ;)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
Speedfight schreef op 22 juni 2003 @ 12:13:

Heb je nou de montage van de cooler al nagekeken ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

tweakduke schreef op 23 juni 2003 @ 14:41:
Ik heb wel meer amd cpu'tjes en coolers behandelt en ze blijven allemaal gewoon op dezelfde temp ;) (ook na een half jaar...)

De core zag er perfect uit nog, ik heb hem even helemaal schoongemaakt en de heatsink ook, drupje pasta erop en cooler er WEER GOED (;)) opgezet..

Ik moet zeggen pc'tje vond ik nu lekker snel lopen en op normale temps... :)
Lees ..... :/

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
shit over bladzijde 3 heen gelezen :X :P

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1