Toon posts:

[xp] geen My Computer in verkenner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn windows explorer open zie ik bij folders:
Desktop
+my document
+My network places
Recyclebin

MAW GEEN my computer. Wanneer ik in de adressbalk c: typ dan komt hij er wel te staan. Dit is toch irri dus iemand ideetje hoe dit kan.

Winxp SP1
meer info nodig?

Verwijderd

Rechtermuisknop op je bureaublad, eigenschappen, tabblad bureaublad, onderaan bureaublad aanpassen klikken, daar deze computer aanvinken, en als 'ie dat al is een keer uit en weer aan vinken, klik op ok, ok, refresh, klaar. :)

Verwijderd

Topicstarter
Daarmee krijg ik toch een icoon op mijn desktop!
Toch niet in mijn verkenner/explorer?

Verwijderd

Ik weet wat ik post, probeer nou maar :P

Ik zal ook nog uitleggen waarom.
In de verkenner geeft ie de dingen weer in tree vorm die op je bureaublad staan.
Voeg alle mappen maar eens samen (behalve bureaublad natuurlijk :+)

Dan zie je dat alles onderdeel is van bureaublad. Dus als je dat icoon mist op je bureaublad, zul je hem daar (je verkenner) ook niet zien. Vandaar dat je het dus bij bureaublad aanpassen moet zoeken, snappie? :)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 12:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 12:41:
Dus als je dat icoon mist op je bureaublad, zul je hem daar (je verkenner) ook niet zien. Vandaar dat je het dus bij bureaublad aanpassen moet zoeken, snappie? :)
weet niet hoe je hierbij komt... maar t is iig niet zo... :s...
k heb op moment helemaal niets op mn bureaublad en alles staat in mn verkenner, en zo heb ik het altijd..

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:52

samo

yo/wassup

ik heb net eevn getest
in explorer "my computer" weggehaald
vervolgens de tips van vwk gevolgd
staat weer in exporer
dan het icoon via de tips van vwk weer verwijderd en het icoon blijft in explorer staan...

precies zoals beschreven wordt hieronder...

[ Voor 13% gewijzigd door samo op 21-06-2003 16:30 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 16:18:
[...]

weet niet hoe je hierbij komt... maar t is iig niet zo... :s...
k heb op moment helemaal niets op mn bureaublad en alles staat in mn verkenner, en zo heb ik het altijd..
Hoezo zou het niet kloppen.. :? Ga naar de verkenner, klik deze computer met rechtermuisknop aan, kies voor verwijderen.
Dan krijg je een dialoogvenster:

"Weet u zeker dat u het pictogram Deze computer van het bureaublad wilt verwijderen? Terugzetten is mogelijk met behulp van het onderdeel Beeldscherm in het Configuratiescherm."

Nou mag jij me uitleggen wat er aan mijn post niet klopt, behalve dat er in staat hoe je via het onderdeel beeldscherm het icoon deze computer weer terugzet op je bureaublad, zoals windows zelf zegt...
samo-arne schreef op 21 juni 2003 @ 16:22:
ik heb net eevn getest
in explorer "my computer" weggehaald
vervolgens de tips van vwk gevolgd
staat weer in exporer
dan het icoon via de tips van vwk weer verwijderd en het icoon blijft in explorer staan...
Jou verhaal snap ik niet helemaal, je krijgt hem er dus niet mee terug :?
Hier wel, hoevaak ik het ook probeer, soms pakt hij mijn keus om het icoon terug te zetten niet helemaal, nog een keer proberen en het werkt wel.
Maar 9 van de 10 keren werkt dit gewoon.

Ik hoop dat jullie ook wel snappen dat ik dit niet zomaar uit mn duim zuig zonder het eerst zelf te proberen...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
He erg bedankt,

Maar ik heb xp er opnieuw opgezet. (niet daarom alleen hoor :) )
Pagina: 1