Toon posts:

beschadig pc's van downloaders

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste gotters , dit las ik vanmorgen op internet ,

De Amerikaanse senator Orrin Hatch is voorstander van technologie die het mogelijk maakt om computers van mensen die illegaal muziek downloaden te vernietigen. De politicus deed zijn uitspraak tijdens een hoorzitting over illegale muziek. Dit meldt de BBC. Hatch, voorzitter van de juridische commissie van de Senaat, bepleitte technologie die een computergebruiker die illegaal downloadt twee keer waarschuwt en bij de derde keer de computer vernietigt. Volgens Hatch is het beschadigen van iemands computer 'wellicht de enige manier om iemand iets bij te brengen over copyrights'. De senator gelooft dat een sterk signaal naar een paar honderdduizend gebruikers aan de rest van de gemeenschap duidelijk kan maken dat het menens

mijn vraag : ze waarschuwen je 2 keer , ok dus je weet dat het de 3de keer foute boel kan zijn , maar wat bedoelen ze met het beschadigen wat een computer ?
1 : je software onbruikbaar maken ?
2 : of gewoon je systeem mollen...

is het dan mogelijk om via internet iemand zn systeem te mollen :?
ik weet niet echt in welk forum ik dit moet posten , maar b.v.d. _/-\o_

Verwijderd

Senator VS wil PC's met warez vernietigen, is van eergisteren :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 12:08 ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:53

Tux

Het is ook al bekend dat op de site van die senator een illegaal javascript menu is aangetroffen :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Hardwarematig iets slopen is vanaf het internet bijna niet te doen. Met een zeer indringende trojan zou je eventueel een BIOS of enkele firmwares onklaar kunnen maken, maar fysiek schade, lijkt me moeilijk. Komt nog eens bij dat dat gewoon verboden is (onder het kopje cyber-criminaliteit...)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:07
De TS heeft pas 10 posts en dus geen NSTM access.

Ik denk dat dit gewoon bull-shit is, de software beschadigen zou nog kunnen als iedereen dezelfde software gebruikte, maar dat lijkt me ook niet echt waarschijnlijk.

[edit]
Even voor de topicstarten een quote van iemand die een soort samenvatting heeft geschreven in het andere topic :P
~X-Treme~ schreef op 21 June 2003 @ 11:12:
Heb eens een beetje nagedacht en ben toch op een paar belangrijke punten aagekomen waarvaan ik denk dat ze juridisch goed aan te vechten zijn (in voordeel van ons ;) )

Punt 1:
Om te weten of iemand warez heeft moeten ze eerst inbreken op de computer, en dat is weer de wet van privacy schenden

Punt 2:
Allereerst moeten de "gekozen mensen" (lees slachtoffers) eerst een officieel iets ondertekenen voordat iemand ook maar IETS mag ondernemen op andermans computer. En als je slim bent doe je dat dus niet. (TIP: Dwingen ze je het formulier te ondertekenen dan weet je wat komen gaat en kun je alsnog alles ff backuppen en van je schijf mikken ;) )

Punt 3:
Ze mogen harde schijven niet zomaar wissen. Misschien staan er namelijk wel hele belangrijke documenten en ander privé spul op wat beslist niet kwijt mag.
Maarja, voordat ze mogen formateren moet je weer eerst even punt 2 doorlopen

Punt 4:
Ze kunnen onmogelijk onderscheiden wat warez is en wat niet. Dat kunnen ze alleen zien als ze ter plekke zijn om je pc te inspecteren en om te kijken of je van die partij mp3 ook de legale versie hebt d.m.v. CD's etc.

Punt 5:
Bijna iedereen heeft zijn MP3 niet alleen op PC staan, maar ook op CD. Als ze dus inderdaad beslissen om echt alle illegale zooi van je schijf te wissen, dan kun je het binnen een tel weer terug zetten d.m.v. die backups (en dan heb ik het nog niet eens over Ghost-files die iedereen van zijn HD's maakt ;) )

Oftewel: Wat die senator voorstelt is gewoon 100% onmogelijk!

[ Voor 69% gewijzigd door Xander op 21-06-2003 12:21 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja, dat zal lijkt me een virus-achtig iets zijn wat een goede virusscanner vervolgens hoort te blokkeren. Als dat laatste gebeurd gok ik dat zulk soort beveiligingssoftware er niet gaat komen. Anders ook niet trouwens.

Overigens stond dit nieuwsbericht ook op de voorkant van de Chello-website, maar onder het kopje 'amusement', dat zegt toch wel wat :D

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 21-06-2003 12:23 ]

🌞🍃

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

idd vervelend dat de TS'er nog geen NSTM-access heeft, maar om daarom maar twee topics over hetzelfde onderwerp te hebben gaat wat ver. Wat mij betreft past het onderwerp ook prima in NSTM :)

Senator VS wil PC's met warez vernietigen

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.