[PHILIPS CDRW 1610] Flash probleem

Pagina: 1
Acties:

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-03 21:39
Hey,
men cd-writer doet al enige tijd raar. Hij "ziet" het soms niet dat er CD insteekt. Dus ik dacht, ik zal men CD-RW eens flashen...

Ik ga naar de Philips site, download de nieuwste Flashtool. Nu willik men drive flashen, maar ik moest 1st opnieuw opstarten om auto-insert notification af te zetten (onder Win XP). Daarna probeerde ik te flashen en kreeg ik een critical error...
Zie screeny => http://home.pi.be/~geerdi1/securitylevel.jpg

Dan heb ik hem eens onder safe mode proberen te flashen, wat ook niet lukte door een ASPI fout, maar ik heb de ASPI geïnstalleerd!
Zie screeny => http://home.pi.be/~geerdi1/safemode.jpg

Men brander begint nu wel raar te doen, iemand die raad weet met dit probleem?

Thx

BTW: er staat niets in de FAQ's en kon nergens nuttige topics vinden.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het type CD-RW van Philips zegt me zo niet veel, maar Philips stond er om bekend, in ieder geval in het verleden, dat hun CD-RW's er vrij snel mee ophouden, gewoon overlijden dus.
Misschien begint die van jou ook af te taaien.

• Absolut
Nee, want hij werkt perfect voor de rest hoor, het enige prob is dat hij in windows soms na 1 CD in te steken en soms pas na 5 CD's te changen, er ineens mee stopt en er volgens de CDRW geen CD meer in het staion zit...
Dan moet ik restarten en kan ik weer voort, echt veel CD's brand ik niet, maar elke keer als ik een CD wil branden restarten, vind ik toch te veel van het goede ;-)

EDIT : Het is toch raar dat dat "ding" niet wil flashen ... Zou normaal toch moeten werken ? 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Absolut op 21-06-2003 11:53 ]

• Absolut
***KICK*** ... Niemand ???

[ Voor 45% gewijzigd door Absolut op 22-06-2003 11:28 ]

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-03 17:51

voz

De echte kenner

ASPI opnieuw installeren, versie 4.70. Dan nog eens proberen. Zet ook DMA uit voordat je gaat flashen.

BTW mijn 1610 werkt al 2 jaar lang prima, het enige probleem wat ik had, is dat de PC af en toe vastliep bij het lezen van een CD maar dat bleek door de voeding te komen (!!!)

Systeemspecs
PV Installatie

• Absolut
K, zal ik direct eens proberen, Thx
Had de ASPI die opde bijgeleverde CD staat geïnstalleerd.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Neem eens de apsi van Nero/Ahead ipv die van Adaptec.
't Kan bij deze fout ook een totaal andere oorzaak hebben, want eigenlijk gebruikt XP geen aspi maar spti.
Wat ook kan werken: flashen in een win98 of ME bak.

[ Voor 9% gewijzigd door Angels2 op 22-06-2003 22:59 ]

Pagina: 1