Vfat partitie probleem

Pagina: 1
Acties:

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nadat ik gentoo opnieuw had geinstalleerd en lilo had gedraaid kan ik mijn wiin partietie niet meer mounten :( ik krijg deze foutmelding:

root# 'mount -t vfat /dev/hda1 /mnt/win' Dan zegt ie:
"mount:wrong fs-type,bad option, bad superblock on /dev/hda1, or too many mounted file systems"

ik weet 100% zeker dat vfat is mee gecompileerd een oude hdd met vfat partitie doet het wel gewoon, en het is ook 100% zeker geen ntfs partitie.

ik kan er via dos ook niet meer in en fdisk in dos geeft aan: ondekdend partietie typen

kan iemand me hiermee helpen er staat no redelijk belangrijke data op die schijf :(\
alvast bedankt
Cold

2x MT v3 | EMS v147.6 VNS v117 BMS v112 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | Fonske MarstekVenusV3-modbus-TCP-IP

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Lijkt er op dat je die partitie per ongeluk hebt overschreven met iets anders? Wat staat er in je /etc/fstab, en wat is de uitvoer van 'fdisk /dev/hda', en dan de optie 'p' (print)?

• cold
  • Niet online
fstab is inorde maar er is denk ik iets fout gegaan met me'n partitie tabel
enig idee hoe ik die zou kunnen hersetellen

2x MT v3 | EMS v147.6 VNS v117 BMS v112 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | Fonske MarstekVenusV3-modbus-TCP-IP

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

cold schreef op 21 June 2003 @ 11:58:
ja dat kun je in linux heel makkelijk doen met fdisk geloof ik, zonder de partities zelf te veranderen verander je gewoon even de tabel. Is wel even klooien maar het is mij ook al een keer gelukt!

edit,de fdisk van linux dan he :)

[ Voor 6% gewijzigd door DAMAGE op 21-06-2003 12:03 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• cold
  • Niet online
hehe natuurlijk die van linux :)
maar ik kon die functie niet vinden heb al effe in fdisk lopen rond
struinen, maar ik zit nu bij me'n ouders zonder men eigen pc :( (heb thuis nog geen internet)

• cold
  • Niet online
effe op de server zitten kloten optie t bedoel je?

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

cold schreef op 21 June 2003 @ 12:12:
effe op de server zitten kloten optie t bedoel je?
als je fdisk opstart zie je een hele rits met codes etc wat je kunt doen, je kunt dan partities verwijderen etc, maar je kunt ook de partitie table editen en weg schrijven. Ik weet niet heel precies meer hoe ik dat toen deed, maar ik weet wel dat ik een schijf met een foute partitie tabel goed gemaakt had... (die schijf wou eerst niet meer opstarten door de foute t abel)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
cold schreef op 21 juni 2003 @ 11:58:
Vroeg niet of 'tie in orde was, maar naar de inhoud. Verder vraag ik naar de uitvoer van fdisk. Als je geen informatie geeft, kan ik ook niet helpen he!

Als je alleen het type verkeerd hebt gezet, dat kun je terug veranderen met de optie 't' in fdisk - maar ik vraag het me af.

P.S. gebruik a.u.b. de edit-knop naast je posts in plaats van meerdere malen onder elkaar te posten.
Pagina: 1