[XP] Gebruikersaccounts allemaal verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2025
Mijn moeder heeft weer eens aan de computer gezeten, en dit lijkt geresulteerd te hebben in het verdwijnen van alle XP gebruikersaccounts, inclusief de administrator (die toch default administrator heet in XP Pro NL?). Ze zei dat ze schijfcontrole kreeg en daarna geen gebruikersaccounts zag. Dit doet me sterk denken aan een of ander virus, hoewel we toch standaard de virusscanner aan hebben staan, altijd up-to-date.
Op het welkomstscherm is geen enkele gebruikersnaam te zien, en ook 2x ctrl-alt-del lost niets op, omdat je met username en pass gewoon niet in kan loggen.
Veilige modus bleek ook geen oplossing te zijn.
Ik zit nu hier met knoppix wat te browsen, en nu blijkt dat alles er nog gewoon is, alle documenten en mappen van gebruikers.

In de search kon ik er niets over vinden.
Is er iemand die me zou kunnen helpen?

Specs:
Win XP PRO NL
Verder weinig bijzonders, standaard hardware, jarenlang niets mee aan de hand geweest.

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

boot eens van deze disk: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html

Zie je helemaal geen gebruikers staan?

Zoja blank het wachtwoord dan even en reboot en log daarna in.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
ja, de admin heet 'administrator', ook in een nederlandse Windows XP (gelukkig maar ;)). Weet je nog wat je voor wachtwoord bij het administrator account had gezet? dan kan je 2x ctrl-alt-del doen en als admin in proberen te loggen. Lukt dat niet, is er iets serieus mis en moet je inderdaad even het wachtwoord doen laten verdwijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door G33rt op 21-06-2003 12:20 . Reden: typo :( ]

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2025
Ja, ik weet het wachtwoord nog, dit werkt helaas niet meer.
De accounts lijken echt allemaal weg te zijn, ook die password recovery tool werkte niet, omdat ie geen users kon vinden (terwijl ik zeker weet dat ik in het goede path was).
Ik vrees dat dit een klassiek geval wordt van formatteren en opnieuw installeren :(

Edit:
Tja, nog geen reactie die me verder heeft kunnen helpen.
Dan ga ik maar met knoppix m'n gegevens op cd zetten.
Moet ik nog wel even uitvinden hoe.
Met cdbakeoven kreeg ik het niet voor elkaar, en x cd roast ook al niet.
RTFM dan maar he ;)

[ Voor 29% gewijzigd door DUTCHSPiRiT op 22-06-2003 12:45 ]