Mijn moeder heeft weer eens aan de computer gezeten, en dit lijkt geresulteerd te hebben in het verdwijnen van alle XP gebruikersaccounts, inclusief de administrator (die toch default administrator heet in XP Pro NL?). Ze zei dat ze schijfcontrole kreeg en daarna geen gebruikersaccounts zag. Dit doet me sterk denken aan een of ander virus, hoewel we toch standaard de virusscanner aan hebben staan, altijd up-to-date.
Op het welkomstscherm is geen enkele gebruikersnaam te zien, en ook 2x ctrl-alt-del lost niets op, omdat je met username en pass gewoon niet in kan loggen.
Veilige modus bleek ook geen oplossing te zijn.
Ik zit nu hier met knoppix wat te browsen, en nu blijkt dat alles er nog gewoon is, alle documenten en mappen van gebruikers.
In de search kon ik er niets over vinden.
Is er iemand die me zou kunnen helpen?
Specs:
Win XP PRO NL
Verder weinig bijzonders, standaard hardware, jarenlang niets mee aan de hand geweest.
Op het welkomstscherm is geen enkele gebruikersnaam te zien, en ook 2x ctrl-alt-del lost niets op, omdat je met username en pass gewoon niet in kan loggen.
Veilige modus bleek ook geen oplossing te zijn.
Ik zit nu hier met knoppix wat te browsen, en nu blijkt dat alles er nog gewoon is, alle documenten en mappen van gebruikers.
In de search kon ik er niets over vinden.
Is er iemand die me zou kunnen helpen?
Specs:
Win XP PRO NL
Verder weinig bijzonders, standaard hardware, jarenlang niets mee aan de hand geweest.