Toon posts:

Draadloos netwerk met de buurt, niet ver maar lastig

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een draadloos netwerkje willen hebben met een paar mensen in de buurt. Zij hebben namelijk een laptop gekocht waar een draadloos netwerkkaartje inzit. Het probleem is dat de afstand tussen ons niet eens zo heel erg ver is, helmelsbreed zal het 50 meter zijn. Het probleem is echter wel dat ik zelf op 15 meter hoogte zit en de mensen waar ik mee wil gaan delen op 3 meter beneden de grond (kelder).

Nu heb ik al een draadloos netwerkje thuis met een Benq Wireless router. Deze router staat bij mij in de kelder zodat ik door het hele huis kan internetten, en net tot de achterkant van de tuin (zie plaatje).
Als ik in de straat voor het "doel" sta heb ik weer geen contact. Nu moet ik wel zeggen dat deze router maar 1 antenne heeft, en deze heb ik recht naar het dak laten wijzen.... helpt een router met 2 antennes?

Wat ik nu graag zou willen doen is een extra wireless router kopen (of een accesspoint?? de ingebouwde switch vind ik namelijk wel handig) en deze op mijn kamer zetten op 15 meter hoogte. Maar denken jullie dat ik dan wel contact kan krijgen?

Hier een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.iconenkunst.nl/overzicht.jpg

Verwijderd

Voor zover ik eens hier ok GoT ook een topic over had en te horen kreeg dat je inderdaad 2 antennes moet hebben om dit voor elkaar te krijgen en de verbinding wil delen met een andere partij vlak bij. (maar bij mij ging het over een afstand van 75 meter en had ik 1 antenne 8dbi )

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

FAQ Network Troubleshooting > Wireless links

GoT > search > found:
-=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :=-
Wireless bereik vergroten?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:24
2 antennes gaat weinig/niet helpen, je moet n grotere antenne hebben (meer dB).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens gekeken naar de Linksys router (BEFW11S4). Zij beweren dat je hiermee tot 93 meter binnen en 450 meter buiten bereik hebt. Stel ik koop deze, en zet deze voor mijn raam (dus aan de kant van de tuin) zou hij dan nog steeds geen contact kunnen krijgen met de buren als ik geen extra antenne koop?

Ik kan op het dak van het "doel" kijken, dus het signaal gaat niet door heel erg veel muren.
En dan de laatste vraag, moet ik een accesspoint of een router kopen? Zijn er voor en nadelen tov. deze 2? Ze zijn even duur.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 13:14 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie met name de tip van Longbeard.

Verder denk ik dat je met name een zeer groot probleem gaat krijgen met die lui in de kelder.
JE zult op z'n minst een AP/Antenne bij het raan/op het dak daar moet plaatsen gok ik.

Anyway, hier is ruim voldoende info over te vinden met een beetje inspanning

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.