Toon posts:

Asus a7v8x-x front side bus instellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort de Asus a7v8x-x met een barton 2500+ en infeneon pc3200 geheugen,

nou wil ik de front side bus van 166 naar bijv. 175 verhogen dit doe ik in het bios,
als ik opnieuw opstart en in het bios kijk dan staat hij nog gewoon op 175,

wat het bios aangeeft met opstarten (het opstart scherm) kan ik niet zien omdat mij ftf daar te langzaam voor is 8)7

als ik in windows xp kom zeggen SiSoftware Sandra en wcpuid dat de fsb op 166 staat.

de multiplier kan ik wel gewoon goed instellen.

moet ik nog iets op het moederbord instellen ofzo? bij andere moest je een jumper op 200 mhz fsb zetten maar dat zit hier niet op :| of is er een ander progje waarmee je wel goed de fsb kan zien?

ik heb de search al gebruikt maar daar kan ik mijn probleem niet in vinden.

ja ik ben nieuw hier en n00b |:(

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Werkt de pauze toest niet dan :?

Normaal kan ik daar wel op drukken zodat het 1e scherm na het Bios stil blijft staan.

Verwijderd

Topicstarter
zal zodrek ff proberen als ik klaar ben met branden.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Op de a7v8x-x hoef je in ieder geval voor het veranderen van je fsb geen jumper in te stellen. (alleen voor het verder kunnen verhogen van je vcore is dit noodzakelijk, staat ook in je manual trouwens ;) ).
Je bios is nog altijd de meest betrouwbare bron en ik zou me dus ook niet al teveel aantrekken over wat Sandra en/of wcpuid weergeven. :)

Met je Pause/Break toets moet je inderdaad gewoon kunnen zien wat er in je boot-screen staat ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Je hoeft niet zo af te geven op jezelf hoor, met die laatste zin ;)

Wat software en BIOS betreft om dingen uit te lezen: altijd voor het BIOS gaan! Als het daar zo ingesteld staat als jij het hebben wilt en het blijft zo staan (check het eens na een reboot of zoals al gezegd met een pause of escape o.i.d.) dan mag je er gerust van uit gaan dat het goed ingesteld staat. Software kan dingen wel eens verkeerd uitlezen, vandaar. Je zou een BIOS upgrade kunnen overwegen om dit te proberen te verhelpen maar dan moet je jezelf wel afvragen of dat het risico waard is :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
de pause toets werkt wel maar je kan er niet mee achterhalen of het boot screen 175 fsb aan geeft,
je moet de fsb toch gewoon instellen bij "CPU External Frequency (MHz)"

zoals ik al zei in het bios zelf blijft hji wel op 175 staan, maar speedfan geeft niet aan dat hij op 175 mhz fsb warmer word als eerst, en wcpuid geeft ook nog steeds 2083 mhz aan (multiplier op 12,5)

in het bios staat ""To make changes to the first 4 fields, the motherboard must be set to jumper free mode" <hoe doe je dat staat nix over vermeld, maar het lijkt mij als dat ik de multiplier kan instellen de fsb ook moet lukken.

en bios upgraden doe ik vanmidag mischien dan komt iemand die dat kan (ik kan dat niet _/-\o_ )

iemand nog iedeen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 11:13 . Reden: meer info ]

Verwijderd

Als je gewoon in SIFOFT Sandra een CPU en/of Memory snelheidstest draait met FSB in BIOS op 166MHz en een keer op 175, dan kun je toch zien of de veranderde BIOS-setting effect hebben? Als het goed is moet het op 175 MHz FSB zo'n 5% beter presteren.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misshien heeft ie een lock erop zitten ofzo?
En heb je niet iets van een reborn-kaart erin zitten ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
nop geen reborn kaart of iets of er een lock op zit weet ik zo niet, denk het niet.

sisoft sandra doe ik vanavond ben nou ff ergens anders

Verwijderd

Tis heel simpel, je probleem zal opgelost zijn wanneer je de nieuwste bios versie geinstalleerd hebt, kijk op ww.asus.com.tw voor de specs van de bios van je mobo.
En bij de bios updates staat vermeld dat het nieuwe procs zou ondersteunen.

Standaard word 333 mhz fsb niet ondersteund, daarvoor moet je dus eerst je bios updaten.

Kheb hetzelfde gehad.. B)

Verwijderd

Topicstarter
vanmiddag komt het nieuwe bios er staat allen niet bij dat hij meer procs ondersteunt,

als ik de multiplier op 11 zet (standaard) dan kan ik de fsb wel omhoog gooien, en de score verbeterd duidelijk, maar als ik dan de mutiplier op 11,5 zet gaat de score weer flink omlaag.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nieuwste bios is 1.005, staat alleen niks vermeld over snellere processors, volgens mij ondersteunt de A7V8X-X standaard 166 fsb hoor, gister nog 1 gemaakt. Is namelijk de opvolger van de A7V8X en die ondersteunde het al sinds revisie 1.04.
Beide KT400 VIA chips dus. Maar miss. is het een hele oude bios :S

http://www.asus.com.tw/su..._id=2&f_name=a7v8xx05.zip

Bios link voor je

[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 22-06-2003 12:57 . Reden: chipset ]

Verwijderd

Topicstarter
heb het bios geflash, kan het nu eindelijk alle 2 tegelijk instellen! (yes)
allen komt mijn fsb niet hoger dan 180 dan loopt de pc vast en hij zegt dat de ati radeon 9700 de instabiliteit heeft veroorzaakt.

hoe hoog moet ik de vcore zetten voor een beetje overklok?

allemaal hartelijk bedankt voor het oplossen van het probleem.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

hoe hoog moet ik de vcore zetten voor een beetje overklok?
Je moet gewoon rustig in kleine stappen je vcore verhogen en tegelijker tijd goed de temps in de gaten houden. Kijk op welk voltage de boel stabiel blijft (ook na enkele stress-tests ;) ) en je weet of je een stabiele overclock hebt of niet :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik de stress-tests halen ik gebruik meestal pcmark 2002 de cpu test en daarna ff ut2003 draaien.

wat is ongeveer voor mijn sysyteem de max. vcore en fsb?

en wat is ongeveer de max. temp iets van 70/80 graden?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 18:35 ]

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Viper_74 schreef op 22 June 2003 @ 12:57:
Nieuwste bios is 1.005, staat alleen niks vermeld over snellere processors, volgens mij ondersteunt de A7V8X-X standaard 166 fsb hoor, gister nog 1 gemaakt. Is namelijk de opvolger van de A7V8X en die ondersteunde het al sinds revisie 1.04.
A7V8X-X is niet de opvolger van de A7V8X maar de budget versie ervan. Inderdaad ondersteunt het bord, net als de nieuwe revisies van de non-X, een FSB van 166/333 MHz.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

bobsnl schreef op 22 juni 2003 @ 18:27:
[...]

A7V8X-X is niet de opvolger van de A7V8X maar de budget versie ervan. Inderdaad ondersteunt het bord, net als de nieuwe revisies van de non-X, een FSB van 166/333 MHz.
En zelfs FSB 400 :P
edit: oeps, ik las niet goed, ik d8 dat het over de a7n8x-x ging, foutje 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door KillerAce_NL op 22-06-2003 20:01 ]

Pagina: 1