[ADSL connection] uitwisseling modem mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:39
Ik heb zelf Planet ADSL met een Etech modem/router.
Een vriend van me heeft net Tiscali ADSL gekregen met een standaard ethernetmodem.
Zijn verbinding is dus nieuw en we kunnen niet communiceren met de ADSL centrale. Alles werkt prima, maar inloggen met zijn naam@tis.light en zijn paswoord lukt niet.

Nu vroeg ik me af:
als ik nu mijn modem meeneem naar zijn huis en daar onder mijn gegevens probeer in te loggen, zou dat werken? Op die manier kan ik dan namelijk kijken of er een probleem in de lijn zit ja of nee.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Probeer in plaats van Tis-light eens een keertje Tis-basic ofzo...

Planet had daar ook een handje van, gewoon de verkeerde verbinding achter de username zetten. Erg vervelend....

Maar theoretisch is het mogelijk ja, om daar jouw modem met jou gegevens aan te hangen. Je kan ook gewoon jouw gegevens in zijn modem zetten.

• IJzerboot
mmm. dat proberen we direct ff..

• RUFFNECK
  • Laatst online: 01-05 10:05

RUFFNECK

Poentje

Wat voor abbo heeft ie? Als ie Light adsl heeft, lijkt me dat tis.light wel goed nl. Weten jullie zeker dat alle instellingen goed zijn van de VPN verbinding? Denk maar aan de protocollen, encryptie e.d. Hebben jullie de helpdesk van tiscali ook al gebeld?

Jou modem daarheen brengen moet volgens mij niks uitmaken, om ff op je vraag te antwoorden. Modem is niet gekoppeld aan je abbogegevens of telefoonnummer.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 20:49
Waaom bel je niet met de helpdesk? Die zijn de aangewezen personen die je kunnen helpen (het woord zegt het al eigenlijk :D )

No production networks were harmed during this posting

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44
Is het niet lite ipv light?? Bij hccnet is het naam@hccnetlite

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• IJzerboot
Status Quo:
is dus @tis.light, maar het blijkt dat ondanks dat Tiscali zegt dat het werkt, het niet werkt.
Mijn naam intypen=direct verbinding (alleen geen internetten mogelijk), maar zijn naam krijgt niet eens verbinding. KPN zegt dat alles klaar is, Tiscali helplijn zegt doodsimpel:
Nou, dan moet meneer maar gewoon een weekje wachten.

Klasse Tiscali, klasse! Eerst zeggen dat alles klaar is en werkt, spullen opsturen ( en natuurlijk ook alvast laten betalen) en dan blijkt het dus gewoon nog niet te werken. Een of ander kutsmoesje dat de centrale zijn IP nog doorgegeven moet worden door KPN terwijl die zeggen dat dat allang is gebeurd, anders had die vriend geen melding gehad dat alles klaar was. Aangezien al onze opties op zijn, moeten we dus inderdaad maar een weekje wachten.
Ik kan alleen zeggen dat ik dolbij ben dat ikzelf niet bij Tiscali zit!

Verwijderd

Erm het kan best zo zijn dat het nog een paar dagen duurt voordat je account actief is? Is bij xs4all ook bij sommige mensen...

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb 1,5 jaar geleden ook onwijs lopen kloten met een adsl verbinding verhuizen.

KPN zei dat de verbinding klaar was en goed was, maar niks deed het. (was 4 maanden na het verhuizen van telefoon lijn)
Monteur langs geweest, alles doorgemeten, hee doet het inderdaad niet....
Na 5 maanden in totaal werkte de verbinding eindelijk weer! Het bleek aan de centrale te liggen, wat weet ik niet precies...
Wat wel naatje was, gedurende die 5 maanden moest ik nog steeds abbo geld betalen aan KPN en mijn provider! Nog een ongelofelijk gezeik gehad om dat terug te krijgen. Moest aan mijn provider bewijzen dat ik geld had teruggehad van KPN, dan pas zouden zei over de brug komen...

(provider is Wanadaoo)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1