RH Adv.Srv. 2.1 op Compaq desktops

Pagina: 1
Acties:

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Gisteren kwam er iemand op m'n werk om te testen of Red Hat Advanced Server 2.1 draait op een Compaq Evo D510SFF, een D300DT en een W8000.
Na dat de videodriver van de D510SFF niet gevonden werd (Intel 82845G) vond hij al dat het niet werkte, vervolgens lukte de standaard setup op de 2 andere machines ook niet.
Hij wist van tevoren niet wat voor machines hij zou testen dus hij kan weinig voorbereiding hebben gedaan. Ook nam hij niet de moeite om ff naar FAQs te zoeken of andere drivers te proberen.
Nu ben ik een noob op Linux gebied maar ik was flink pissig omdat hij ons (veel te laat) met een groot probleem opzadelt. We moeten nl. dinsdag 75 van deze PC's opbouwen voor deze klant.

Kan iemand mij vertellen of het inderdaad niet gaat werken of waar ik kan vinden hoe hij het wel werkend krijgt? Ik wil van zijn probleem niet het mijne maken maar ik wil niet de discussie krijgen dat de hardware niet voldoet terwijl dat wel zo is!
En sorry als het lijkt dat ik te lui ben maar ik zoek ondertussen ook verder hoor. Ik wil die vent om de oren kunnen slaan met feiten zodat zijn incompetentie evident is, het was echt een eikel })

thnx

(hoop niet dat hij dit leest trouwens ;) )

WAZUUUUUUUP!!!!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met andere woorden: Je klant dumpt 2 werkdagen van tevoren zonder enige controle een niet uit te voeren opdracht op je kop?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• nilski
p'sies, en die lul die gaat het horen van zijn baas... mits ik kan aantonen dat het werkt. Hij zou al lang een afspraak maken met ons. Doordat er bij ons niemand bovenop zat ben ik er achteraan gegaan. Tot donderdag was ik nog nauwelijks betrokken bij het verhaal. Je kent het mischien wel, sales vs ts Gelijk afspraak gemaakt voor de volgende dag om 11:30 (moest spullen nog klaar zetten) Komt 'ie om 16:00 aankakken. Na een half uur had 'ie ook nog het lef om te vragen of ik het niet wou testen. Ik heb 'm maar meteen duidelijk gemaakt dat ik wel wat beters te doen heb.
Nu mag ik het opknappen? Dacht het niet!

Maar goed, tips?

Ik moet nu weg maar please help! (En zeg dat het werkt)

[ Voor 7% gewijzigd door nilski op 21-06-2003 10:45 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Relevant detail lijkt me om te weten wat er met die computers gaat gebeuren - het lijkt me dat het servers worden, en er dus geen enkele reden is dat de videokaart ondersteund moet worden, aangezien je op een server nergens grafische zooi voor nodig hebt?

Trouwens, 'nadat de default install niet werkte' - wat werkte er dan niet aan? Wat wordt niet herkent, wat werkt wel, wat werkt niet?

Met niet meer dan deze informatie kan niemand je helpen.

Ook een beetje zoeken met google wil nogal eens helpen:

Intel chipset support - blijkt dus dat in de nieuwste (2 maand geleden o.i.d. gereleased) XFree86 drivers zitten voor deze videokaart, en ik gok dat RH een iets oudere versie gebruikt. Dus het zou werken als je gewoon een textmode install doet, daarna pakketten download voor de nieuwste X versie (als die uberhaupt nodig is), en die dan installeert.

Anyway, zonder een beetje kennis van Linux gaat dat je misschien niet lukken, maar ik denk dus dat het wel kan op zich (dat was de vraag, right?)

Is er verder nog hardware in dat ding die niet 'by default' werkt?

• nilski
Hi Wilke, je hebt gelijk; ik had meer info moeten verzamelen. Vrijdag om 18:00 was ik het echter helemaal zat.
Ik heb de beste man veel succes gewenst en ben naar huis gegaan. Not my problem. Het was echter leuk geweest om hem maandag te kakken te zetten. Het zal wel uitlopen op een welles nietes spelletje tussen sales en de klant. Er was by de weg ook extra memory voor die order ingekocht; hij gaat echt wel de rekening krijgen! Bovendien heeft hij een groot probleem als het niet goed komt. Hij had immers zelf alleen aangegeven dat het gewone desktops moesten zijn. En woensdag moet het draaien...

WAZUUUUUUUP!!!!!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 18:32
Waarom willen ze Red Hat Advanced Server 2.1 installeren op 75 desktops?

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
nilski schreef op 22 June 2003 @ 22:56:
Hi Wilke, je hebt gelijk; ik had meer info moeten verzamelen. Vrijdag om 18:00 was ik het echter helemaal zat.
En terecht als dit soort shit gebeurt :X
Ik heb de beste man veel succes gewenst en ben naar huis gegaan. Not my problem.
En zo is dat.

Ik zou voorzichtig zeggen dat het dus vast wel kan, maar door de 'nieuwe' hardware vast niet als men een 100% pointy-clickety install verwacht. Dus moet je iemand hebben om die zut te installeren die verstand heeft van Linux, en uit kan zoeken of het uberhaupt kan en zo ja het ook werkend krijgt.

Trouwens, ik kan me vergissen, maar levert Red Hat voor dit soort dure pakketten geen uitgebreide support? [achteraf gezien]Ook is het handig om voor je beslist wat voor hardware er komt (terwijl je al weet dat er Linux op moet) te kijken of de hardware wel ondersteund wordt, in de Red Hat Hardware Compatability List (wat wil je nog meer?) [/achteraf gezien]

Nu begrijp ik dat jij absoluut niets te maken had met de inkoop etc. van deze systemen, maar volgende keer dus handig om dat eerst ff uit te zoeken, zoveel werk is 't niet. Of gewoon RH bellen en vragen. Dat gaan ze echt wel ff uitzoeken als het gaat om 75 systemen met Advanced Server :)

Which reminds me: waarom Advanced Server op een Desktop systeem :? 8)7

• nilski
Oracle moet er op draaien... het gaat nog leuk worden!
Laat wel weten hoe het afloopt, wat ik hoorde werkt er straks een persoon minder bij de klant...

WAZUUUUUUUP!!!!!

Pagina: 1