Toon posts:

Wat is dé beste rally sim op PS2?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voorzie je antwoord ook van het nodige commentaar. :)

Dank bij voorbaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collin Mcray Rally 2... dit is een zeer goed en grafisch mooi spel voor de PC... alhoewel deel 3 er ook wel mag zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04

Phydomir

Dennis

D'r is maar een echte sim en dat is CMR3. Alle andere rally games zijn ihmo gewoon te arcade achtig om echt sim genoemd te mogen worden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
CMR3 een sim? :X
Sims op consoles bestaan niet, om de doodeenvoudige reden dat consolespellen worden gemaakt om met een controller te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Er zijn 2 rally spellen absoluut het beste op de ps2: CMR3 en WRC2. Beiden zijn geen echte sims, Colin kan je zelfs beter arcade noemen (de auto draait niet vanaf de as maar vanuit het midden van de auto). WRC2 benadert het sim gevoel wel, alleen wat wel irritant is , is de magnetische vangrail (raak dat ding en je wordt ernaartoe getrokken, beetje vervelend).

Grafisch is WRC2 veel en ook echt veel beter. Ook qua circuits wint het spel het makkelijk (alle wrc stages).

Je zou dus denken dat het een makkelijke overwinning is voor WRC2. Echter hou er rekening mee dat een echte rally sim alleen voor de echte goden geschikt is (zo verdomde moeilijk als je rijdt op corsica bijv!). Colin is iets makkelijker maar daarom niet minder leuk, eerder speelbaarder.

Beiden dus een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Wanneer komt WRC3 eigenlijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:52
WRC2 komt voor mij ook veel meer in de richting als CMR3. Echter die vangrail zorgt ervoor dat ik het nooit meer speel, heb easy uitgespeeld en op hard kan je gewoon geen foutje veroorloven, dus werd het al snel controller gooien met die vangrail.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DinoPK schreef op 21 June 2003 @ 11:31:
Er zijn 2 rally spellen absoluut het beste op de ps2: CMR3 en WRC2. Beiden zijn geen echte sims, Colin kan je zelfs beter arcade noemen (de auto draait niet vanaf de as maar vanuit het midden van de auto). WRC2 benadert het sim gevoel wel, alleen wat wel irritant is , is de magnetische vangrail (raak dat ding en je wordt ernaartoe getrokken, beetje vervelend).

Grafisch is WRC2 veel en ook echt veel beter. Ook qua circuits wint het spel het makkelijk (alle wrc stages).

Je zou dus denken dat het een makkelijke overwinning is voor WRC2. Echter hou er rekening mee dat een echte rally sim alleen voor de echte goden geschikt is (zo verdomde moeilijk als je rijdt op corsica bijv!). Colin is iets makkelijker maar daarom niet minder leuk, eerder speelbaarder.

Beiden dus een aanrader.
Gamer.nl beweert juist dat WRC2 makkelijker is dan CMR3? :?
Na het kiezen van een racemode krijg je de keuze tussen novice en professional. Bij novice is de bediening over je auto iets makkelijker, heb je geen strafseconden, geen schade aan je auto en liggen de tijden van je concurrenten wat verder uit elkaar. In professional mode is het dus een stuk moeilijker en uitdagender, alhoewel het zelfs voor de minder ervaren rally-fanaat goed mogelijk is hier een stevige tijd neer te zetten, iets wat bij CMR3 toch een heel wat zwaardere klus is. Dit maakt WRC II een stuk toegankelijker voor de beginner maar misschien weer net iets te makkelijk voor de ervaren piloot. Laat het wel duidelijk wezen dat het allemaal niet automatisch van een leien dakje gaat en dat je wel geconcentreerd moet racen om in professional mode eerste te worden. Maar toch kan je al snel een paar keer de fout in gaan zonder meteen volledig achterop te raken.
bron: WRC II - Extreme review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje voor de mensen die ze allebei hebben gespeeld:
Welke heeft de hoogste funfactor?
offtopic:
Weet niemand wanneer WRC3 uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:20

NoTimeRemains

I know

en GT3 dan?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 17:31:
[...]

Gamer.nl beweert juist dat WRC2 makkelijker is dan CMR3? :?

[...]

bron: WRC II - Extreme review
Tjah gamer.nl is nou niet echt een goede review site vind ik...
Ik heb zelf niet de full version van CMR3 gespeeld, alleen ik moet zeggen dat de demo in ieder geval lekker reed doch vrij makkelijk was. De tracks waren niet zo uitdagend als wat ik gewend ben bij WRC2. Zowieso iemand die zegt dat dat spel makkelijk is , vind ik niet goed bij zijn hoofd (of ik ben wel errug slecht in spelletjes).
Je kan je concentratie gewoon niet laten verslappen. Natuurlijk zitten er wel wat makkelijkere banen in maar sommige circuits zijn echt moeilijk.

GT3 rally mode is leuk, maar niet te vergelijken met de betere rally games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Weet echt niemand wanneer WRC3 uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
de rally modus stelt niet zoveel voor in GT3, je rijdt op rally circuits, geen rally proeven zoals in cmr en wrc. De wegen/bochten zijn zo breed zodat je zelfs vol gas via de muren nog kan winnen met een beetje pk's.

Zelf speel ik liever Wrc's dan Colin mc rea rally games, i cmcr games vind ik de wegen onrealisch breed.

[ Voor 15% gewijzigd door Midnightimpact op 25-06-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V-rally 3 vind ik zelf echt beter dan Colin Mcrae 3 (heb de pc versie). Ik vind de besturing van de wagens fijner (ook realistischer), en de grafics zijn echt heel mooi (+ hoge framerate). Ook is de V-rally mode leuk, eerst moet je in een 1600 auto rijden waarna je als je goed presteert een e-mail binnen krijgt van een team dat meedoet met de world rally championship (2.0 L turbo). En nog een ander voordeel, V-rally 3 ligt in de winkels voor 30 euro. WRC 2 heb ik nooit gespeeld dus daar kan ik geen oordeel over doen.
Pagina: 1