[XP]Erg Irritant Haperen *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TekkenTim
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zoals de titel al laat zien, ik word weereens helemaal gek van WinXP...

Ik krijg het gewoon niet fatsoenlijk draaiende lijkt t wel..

Dit is men probleem;

Ik install Windows XP Proffesional, alles werkt prima bij het booten naar Windows... Ik install de Nforce 2.03 (Met of zonder de IDE drivers allebei gedaan) of welke versie dan ook... alles gaat goed... ik restart.. hij vind de vga controllers ( men radeon 9500 Pro ) en ik installeer die dan ook...( Catalyst 3.4 3.0 omega.. whatever alles geprobeerd ).Na t rebooten gaat Windows XP zo erg flippen dat ik niet fatsoenlijk mn startbalk kan open zonder 10 seconden te moeten wachten, het lijkt wel alsof mn systeem een paar seconde hangt.... Ook als ik in explorer zit hapert t allemaal onwijs erg, als ik bijv. scroll ofzo hangt t soms gewoon 2 seconden en dan "schiet" ie verder...Word alleen maar erger lijkt t wel...

Zodra ik de Nforce drivers eraf gooi loopt t weer prima... zodra ik de Catalyst erafgooi ook.... Ik heb dit probleem alleen in Windows XP, in Win2k nergens last van...

Ik heb wel een manier gevonden om dit probleem op te lossen maar tis niet 1 van de betere... Door alle visual detail troep op "Performance" te zetten heb ik dus geen last meer van dit ge-haper, en hangen...., ook wil t helpen als ik de "Use Windows Classic Folders" aanzet, maar dit heeft alleen zin om fatsoenlijk door mappen te kunnen browsen, bij t openen van een menu ofzo, is het weer hangen geblazen..

Ik kom op deze manier nieteens mn start menu in, alles hangt bij t openen om de 10 seconden... de muis schiet van t hangen alle kanten op..ik word helemaal gek...

Iemand die een oplossing weet.... ?

-EDIT-

Het probleem was hiervoor nog erger... ik heb deze keer waarschijnlijk geluk gehad dat ik alsnog verder kan gaan na die 5 sec hangen na op de start knop te hebben gedrukt want alle installs hiervoor hing gewoon mn hele systeem na t drukken op de start knop, ik zag dan een transparant wolkje omhoog komen en *ploef* hangen maar...

-EDIT-

-Specs-

AMD XP 2500+
512MB PC3200 DDR
Radeon 9500 PRO 128 MB
Epox 8RDA
Soundblaster Audigy

[ Voor 14% gewijzigd door TekkenTim op 21-06-2003 04:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70303

je geheugen al eens gecheckt op errors met http://www.memtest86.com. En Krijg je ook blue screens met stop fouten ??
Zoja moet je eens aan de hand van de foutcode kijken wat er brak is in je pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62810

wellicht herken jeje in deze topic en staat er wat nuttigs bij?
[rml][ Win2K3] hapering systeem*[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TekkenTim
  • Niet online
Nope, krijg geen blue screens... :( 'kga ff mn mem testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85394

heu als je die drivers er af sodemietert dan is het weer okee toch? nou de grote vraag is dus waar ligt het aan.... juist: aan de drivers. ik gebruikte ook vaak mboard drivers die ik erbij kreeg.... allemaal troep. je kunt nieuwere drivers downloaden bij de Epox. allicht een verbetering.

kennelijk gaan bepaalde optimalisaties aan de gang die door de drivers niet goed worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TekkenTim
  • Niet online
Ik heb de mobo drivers via epox geprobeerd, ook de drivers van mn kaart (saphire radeon 9500 pro) heb ik van de saphire site gehaald... De catalyst zitten daar in een .zip, zodat je t manual kan installen... Werkt allemaal niet... Ik draai nu dus de nforce drivers 2.00...

Ik heb net voor de gein nog effe de visual effects op performance gezet, zodat alle visual effects uitstaan... Op dat moment heb ik nergens meer last van, maar dat ziet er gewoon niet uit en is niet echt een oplossing :(

-EDIT-

Door maps browsen gaat uitstekend als ik "Show common tasks in folders" uitzet in de folder options, maar dan alsnog blijft explorer haperen als ik scroll met de muis, of gewoon scroll door het beetpakken van de scrollbalk hang t 2 a 3 sec en dan schietie weer verder :(

[ Voor 24% gewijzigd door TekkenTim op 21-06-2003 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TekkenTim
  • Niet online
Nog wat dingen geprobeerd... Met "Show Common Tasks In Folders" aan, en met de rest van de visual effects zoals visual style allemaal uit gaat het browsen in maps perfect... Inet Explorer hapert alsnog.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TekkenTim
  • Niet online
Helemaal niemand die een idee heeft? Heb nu ook de standaard Nforce drivers geprobeerd die op de cd staan, maar niks lijkt te helpen :(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66444

Misschien een beetje te warm als alles op volle toeren (geoptimaliseerd) gaat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TekkenTim
  • Niet online
Lijkt me niet dat de CPU of VIDkaart zodanig warm word datie fouten gaat maken van een paar menuutjes die faden, en wat schaduw onder een map... ;[
CPU = 45 graden idle... 55 stressed...

-EDIT-

Het loopt allemaal prima als ik op 16Bit adchtergrond draai ipv 32... niet zoals t helemaal zou moeten lopen maar het hapert in iedergeval niet meer....

[ Voor 48% gewijzigd door TekkenTim op 21-06-2003 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TekkenTim
  • Niet online
Probleem opgelost...

Lag aan de volgorde van installatie... Normaal install ik altijd de Nforce2 Drivers eerst, vervolgens de Catalyst... Dat vindtie blijkbaar niet prettig... Dus eerst de catalyst en dan Nforce... slat nergens op 8)7 maargoed t werkt weer _/-\o_

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
leuk als je je atikaartje wil updaten...
moet je er eerst alles weer afgooien :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59451

TekkenTim schreef op 22 juni 2003 @ 18:45:
Probleem opgelost...

Lag aan de volgorde van installatie... Normaal install ik altijd de Nforce2 Drivers eerst, vervolgens de Catalyst... Dat vindtie blijkbaar niet prettig... Dus eerst de catalyst en dan Nforce... slat nergens op 8)7 maargoed t werkt weer _/-\o_

Greetz
Waarschijnlijk heb je een dll ofzoiets vervangen die de nforce 2 echt nodig heeft door de catalyst drivers te installeren. Niet erg fijn dit..
Pagina: 1