Toon posts:

Win2000 administrator en gasten of users

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hi!

ik wil mijn eigen pc beschermen tegen anderen.
Zo wil ik als administrator alles kunnen instellen.

Maar ik heb een nieuwe usergroep gemaakt , met een ander paswoord , en de beperking om software te installeren.

Maar als ik daarna uitlog als admin., en inlog op naam van de gast met bijhorende paswoord , raak ik niet door de beveiliging.

ik heb dan melding , controleer of de username juist is en het domain??

Wat doe ik verkeerd?
Ik weet niet wat het Domain is??

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 04:03 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 23:53
Wat precies is een usergroep? Je hebt een user (met wachtwoorden) en je hebt groepen. Je logt in als user, en users kunnen in groepen zitten maar zonder inlognaam en wachtwoorden e.d.

Domein is er niet als je maar 1 computer zonder server hebt. Dan moet je gewoon inloggen om de lokale computer.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 03:45:
hi!

ik wil mijn eigen pc beschermen tegen anderen.
Zo wil ik als administrator alles kunnen instellen.
Jah en.. Administrator heeft sowieso de meeste privileges. :?
Maar ik heb een nieuwe usergroep gemaakt , met een ander paswoord , en de beperking om software te installeren.
Usergroup (zoals jij het noemt) kun je geen paswoorden meegeven. Dat kan alleen bij individuele gebruikers.
Maar als ik daarna uitlog als admin., en inlog op naam van de gast met bijhorende paswoord , raak ik niet door de beveiliging. ik heb dan melding , controleer of de username juist is en het domain??
Raak je niet door de beveiliging -> wat bedoel je daarmee en wat voor melding krijg je.
Wat doe ik verkeerd?
Moeilijk te zeggen. Je bent ontzettend vaag. Geef eens wat verhelderende informatie.
Ik weet niet wat het Domain is??
Heb je een server draaien :? Zo niet dan is je domein je computer naam oftwel de localhost.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal mijn doelstelling eens verduidelijken.

ik heb een PC die alleen staat.
ik ben administrator , en heb een eigen paswoord.

Hoe kan ik andere personen , een ander paswoord geven , zodat ze minder priveleges hebben .
(Meer bepaald , andere mensen mogen geen software kunnen instaleren)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu in config scherm gekeken bij "users and paswords"

daarin heb ik 2 users op de computer.
1user en 1 administrator.

Hoe moet ik verder?

• paella
  • Laatst online: 05-09 23:53
Die nieuwe user zit standaar niet in de Administrators groep, dus die heeft standaard al minder rechten. Geef die user een wachtwoord en je kan er mee inloggen (lokaal)

No production networks were harmed during this posting

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

• Maak een user aan
  • Geef hem (m/v) een wachtwoord
  • Zet de nieuwe user in de groepen waar je het wilt hebben, zoals bijv. alleen power user (hoofdgebruiker) of alleen user (gebruiker). Als je ze ook in de administrators groep zet hebben ze dus alle rechten. Als je ze in guests zet mogen ze niets.
De privileges hangen *niet* af van de groep ;)

Klinkt lullig, maar dit is iets dat toch heel goed is uit te vinden door wat te proberen en een tutorial of wat te lezen: [google=windows 2000 user management]
http://www.wown.com/j_helmig/w2kuser.htm
http://www.microsoft.com/...ment/grouppolicyintro.asp
http://www.microsoft.com/.../walkthroughs/default.asp
Etc etc etc. :)

Al zou ik het hele AD gebeuren nog even overslaan als het een stand-alone is.
Ik weet niet wat het Domain is
Een domein heb je niet, je wilt configscherm -> systeem -> network identification -> properties -> workgroup en geen domein hebben staan.

Maar verder is dit toch echt goed te doen met bijv. bovenstaande links of een simpel boekje. (Van 'gewoon doen' leer je het meeste. Ik heb het ooit geleerd door gewoon wat rond te klikken, moet jij dus ook kunnen redden ;) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.