Toon posts:

DPC, crew, visie en hoe verder

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier is het dan, een stukkie over DPC – CREW – VISIE – enz.

Ik ben nu al een tijdje in gesprek met DSMarty over het wel en wee van ons mooie super team DutchPowerCows, waar het voornamelijk over gaat is het vorm geven van de structuur binnen DPC.

Het is al een tijd bekend dat er binnen DPC (onder de leden) wat onvrede bestaat over de manier waarop DPC in goede banen word geleid. Ik wil ff voorop stellen dat dit stukkie niet bedoelt is als aanval op de huidige Crew of mensen die zich zeer actief inzetten voor ons teampie, maar meer een begin over hoe we met zijn allen dit Team beter kunnen vormen / sturen zodat we in harmonie verder kunnen.

Waar ik op doel is het volgende:

0. alle neuzen 1 kant op
1. 1 leidinggevend orgaan binnen DPC
2. duidelijk aanspreekpunt voor alle DPC zaken
3. respect binnen ons team voor iedereen !!
4. open staan voor nieuwe ideeën

ik zal de punten even uitleggen, al is het maar zeer summier

0. >> dat laatste tijd merk ik dat er nogal wat onvrede is binnen DPC en dat een hoop mensen vinden dat het moet gaan zoals zij het willen, op zich niet verkeerd dat je een mening hebt, en dat je ervoor uit komt, maar als het om zaken gaat die heel DPC aangaan moet er een orgaan / commissie (hoe je het ook wilt noemen) zijn die een bindende uitspraak doet over een bepaald onderwerp of belangrijke zaak.

1. >> binnen DPC zijn er te veel verschillende groepjes die denken wat te zeggen hebben over de gang van zaken binnen de DPC visie, dit werkt eigenlijk alleen maar tegen het gezamenlijke doel van het team, te veel bazen op de werkvloer is niet goed

2. op dit moment is het niet duidelijk waar, bij wie of hoe je dingen binnen DPC moet vragen of kenbaar moet maken, dit is een zeer slechte zaak. Doordat het niet duidelijk is komt alle info verspreid binnen of lost op in de massa van de DPCH’s. Erg zonde, want een goede informatie voorziening is van levens belang voor een goed draaiend distributed computing team.

3. Flamen, mensen aanvallen als ze een mening hebben, ideeën de grond inboren zonder dat men goed over het idee heeft nagedacht zijn dingen die ons mooie team te gronde zullen richten. Is het nu echt zo moeilijk om even na te denken over wat iemand zegt voordat je een zinloze opmerking plaatst over de mening van een ander ???

4. een van de hot items is de samenstelling van de huidige crew, er zijn mensen die vinden dat de crew al te lang het vaandel zwaait en dat een deel van de crew zelfs inactief is sinds geruime tijd, en weer anderen vinden juist dat ze goed werk doen. Mijn mening en ik zeg het nog maar een keer >> mijn mening is dat de crew echt super werk verricht en heeft verricht, maar dat ze soms een beetje conservatief is, of te wel “men staat niet open voor nieuwe dingen of denkbeelden”.

Ook naar dit te hebben gezegd het volgende, hoe nu verder ???

Wat willen de leden, hoe zou DPC eruit moeten zien, wat zijn de belangrijke structuren binnen dit wereld overheersenden team ??

Dat is dus wat ik met dit draadje wil uitzoeken, is er een perfecte vorm van bestuur voor DPC?
Zijn er ideeën over hoe de crew (of het ook gaat heten) zou moeten werken?

Waarschijnlijk het belangrijkste, zijn er leden die dit alles willen oppakken (binnen en buiten de huidige crew)

En dan ook maar even vooruitlopen op de situatie, geef ik mijn idee over hoe het zou moeten werken, de structuur binnen DPC:

1. dagelijks bestuur (bestaande uit 3 tot 5 man, te veel en communicatie verloopt traag)
2. 1 aanspreekpunt voor alle zaken binnen DPC (1 persoon / e-mail adres waarop alle vragen en opmerkingen binnenkomen en van daaruit worden doorgespeeld naar de personen / groepen die het aangaat, en als er dan uitsluitsel is over de vraag dat er dan ook netjes een antwoord terug gaat richting de vragen steller).
3. een aantal commissies BV STATS / PROJEKTEN / FAQ’S / PR
4. een aantal adviseurs, mensen binnen DPC die geraadpleegd worden over zaken waarin ze deskundig zijn, of gewoon als er een situatie ontstaat waarin men er niet uit komt.

Verder denk ik dat enige continuïteit wel nodig is, maar dat er wel degelijk spraken moet zijn van vernieuwing binnen het dagelijkse bestuur. (vaak ontstaat dit vanzelf omdat men ineens druk is met andere zaken dan DPC)

Ok dit zijn dus mijn 2 centen, en nu is het tijd voor een opbouwende discussie over hoe we verder willen met DPC, ik bedoel dus niet dat er gelijk geflamd gaat worden, of dat je gaat roepen ja maar hij /zij bla bla

We willen met zijn allen maar 1 ding, “DPC op nummer 1 op alle projecten waar we meedoen”

Ik hoop dat iedereen een open geest heeft/houd en dat we nu eindelijk eens een goede visie neerzetten over hoe nu verder.

Mo-Bees out !!

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Klinkt allemaal wat commercieel. :/
Ik denk dat dat wel het laatste is wat we willen.
We doen het nou eenmaal omdat we het leuk vinden.
En als je het niet leuk vindt, dan vind je vast altijd wel een groep waar je het wel leuk vindt. :)
Ma goed, dat is mijn mening. ;)

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 08:58

Theuno

Da Devil Crew

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 02:58:
We willen met zijn allen maar 1 ding, “DPC op nummer 1 op alle projecten waar we meedoen”
that is the spirit... >:)

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Topicstarter
nice sequence

bedankt voor de ban op IRC

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

reactie op:
0 > er is een crew (waar ik deel van uitmaak) die zijn best doet om zoveel mogelijk te regelen en enkel het beste met dpc voor heeft en daarom altijd op de voorgrond treedt bij elk mogelijk confilct.

1 > groepjes? voorzover er sprake is over 'iets te zeggen hebben over dpc' is er de crew.. verder proberen we zoveel mogelijk iedereen een hoop lol te laten beleven al hier en daarbij proberen we te voorkomen dat DPC versplintert.

2 > volgens mij staat er in de faq toch wel degelijk de benodigde info mbt contacten enzo.. ik wordt bijna platgemaild op statsposters@dutchpowercows.org en ook crew@dutchpowercows.org is welbekend :) .. #dpc @ irc.sorcery.net maakt het lijstje compleet? ;)

3 > goh flamen is vervelend? duh! maar met 6000 leden oid heb je net zoveel meningen, dus een tegenstribbelend iemand of iemand die het niet met je eens is en dat op een minder plezante manier laat weten is niet zo ernstig..

4 > zoals hierboven al een beetje vermeld probeert de crew alles in goede banen te leiden, dit zonder versplintering (da's de reden dat sommige nieuwe projecten kortweg worden afgekapt, hetgeen het grootste probleem is) van ons team.

toelichting op de rest van je verhaal:
• dagelijks bestuur is de crew nu al die ongeveer 24/7 samen op irc zit en alles continu in de gaten houdt.
• aanspreekpunt = crew@dutchpowercows.org
• commisies zijn imo overbodig.. waarvoor zouden die moeten dienen? we hebben nu al voor elk project etc ons aanspreekpunt.
• adviseurs zijn er al! :D ook nu wordt alles wat er binnenkomt op crew@dutchpowercows.org doorgespeeld naar de 'project-expert' :)

ons doel is uiteraard de beste zijn en blijven en dat gaat nu best goed! wat ik echter niet begrijp (misschien ben ik naief) is waar de onvrede zoals in dit topic vandaan komt.. wat gaat er nou niet goed? mijn inziens heb ik al je punten kunnen weerleggen met enkel de huidige gang van zaken..

sequence! [private post niet in name van crew oid]

• Sequence

Sequence

Online marketing

Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 03:12:
nice sequence

bedankt voor de ban op IRC
heb je eerlijk verdiend ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sequence schreef op 21 June 2003 @ 03:25:
[...]

heb je eerlijk verdiend ;)
vind je dat echt, dan ben ik nu echt over tuigd dat je een ***** (vul het zelf maar in) bent

omdat ik mijn mening geef, en dat jij / jullie er niet uitkomen is een reden voor een BAN , netjes erg crew like

beetje jammer dat je me niet de gelegenheid geeft om mijn weer word te geven

maar dat is iets weer de crew goed in is >> "het snoeren van het vrije word"

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 11:12 ]

• Sequence

Sequence

Online marketing

voor de duidelijkheid was de ban persoonlijk door mij uitgedeeld omdat jij niet kon begrijpen dat mijn persoonlijke leven nu ff belangrijker was dan het lezen van jouw mail en jij daar zwaar onbeleefd op reageert!

Verwijderd

Topicstarter
edit:

wat hier stond mag je dus niet zeggen op GoT, en ook niet in #dpccrew

dus knip ik het maar weg

jammer dat je niet mag uitkomen voor je mening

[ Voor 170% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 11:16 ]

• Sequence

Sequence

Online marketing

laten we dit topic over de inhoud houden, en niet over jou persoonlijke mening over mijn persoonlijke capriolen

* Sequence out! (voor vandaag dan :P)

Verwijderd

Topicstarter
Sequence schreef op 21 juni 2003 @ 03:34:
laten we dit topic over de inhoud houden, en niet over jou persoonlijke mening over mijn persoonlijke capriolen

* Sequence out! (voor vandaag dan :P)
edit:

op aanraden van meerdere DPC leden heb ik de verschillende posts aangepast die als flame overkomen naar sequence

ik vind het alleen jammer dat als je een mening hebt en er vooruit komt dit niet altijd goed overkomt bij een aantal crew leden.

dit is geen aanval of verwijt, alleen een constatering

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
edit:

*knip*

hier stond dus een maltje naar sequence, ik hoop dat hij hier op reageerd per mail dan wel, wat mij is verteld dat dit niet netjes is

mijn excusses dan !

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 11:11 ]

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 15:33

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Volgens mij is de enige organisatie die DPC nodig heeft, degene die eventuele site met daarop nieuws willen bij houden en de stats posters... leden/subteams doen toch wel wat ze willen en zitten denk ik niet te wachten op dat "leidend orgaan" waar je het over had in je openings post.
Verder lijkt het me dat de leden zich per project wel verder kunnen helpen en dat dit dus eigelijk geen zin heeft of zelfs niet gewilt is.
Zelf vind ik dat het op die manier waarop jij het beschrijft geen leuke bezigheid meer blijft, maar meer een moeten.

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

Verwijderd

Topicstarter
DDan schreef op 21 juni 2003 @ 04:17:
Volgens mij is de enige organisatie die DPC nodig heeft, degene die eventuele site met daarop nieuws willen bij houden en de stats posters... leden/subteams doen toch wel wat ze willen en zitten denk ik niet te wachten op dat "leidend orgaan" waar je het over had in je openings post.
Verder lijkt het me dat de leden zich per project wel verder kunnen helpen en dat dit dus eigelijk geen zin heeft of zelfs niet gewilt is.
Zelf vind ik dat het op die manier waarop jij het beschrijft geen leuke bezigheid meer blijft, maar meer een moeten.
ok jij wilt geen leiding gevend orgaan, dus we kunnen onbeperkt veel projecten beginnen binnen DPC en ook ondersteunen ??

waar het mij om gaat is dat de crew eens openlijk zegt, we hebben genoeg projecten, meer kunnen we niet bolwerken.

het is genoeg zo, we zullen stats maken voor de lopende projecten, en alles wat er nieuw bij komt heeft gewoon pech.

ik mis ballen, beleving ik mis 1 voor allen allen voor 1

my 2 cents

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 15:33

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Zeker, iedereen die onder DPC aan een project wil meedoen, moet dat zondermeer kunnen. Indien het om een nieuw project gaat zullen ze zeker geen ondersteuning of stats hoeven te verwachten, maar als mensen zich daarvoor melden en dat graag willen doen, dan waarom niet?
Ik zie niet het probleem dat mensen binnen een bepaald project gewoon zelf een soort van FAQ regelen en stats posten, zolang dit natuurlijk op een enigszins fatsoenlijke manier gebeurd, maar daar kunnen de forum modjes wel op toe zien.
Het is en blijft een hobbie, en niet meer dan dat voor de overgrote meerderheid. Laat het dat ook aub blijven.

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

* Blistimo smijt een pot koffie dit topic in, zit volgens mij teveel testosteron en alcohol in :)

Nieuwe ochtend, nieuwe kansen, houd de rest van de discussie nuttig please :)

D3 char(s)

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 08:58

Theuno

Da Devil Crew

Blistimo schreef op 21 June 2003 @ 06:49:
* Blistimo smijt een pot koffie dit topic in, zit volgens mij teveel testosteron en alcohol in :)

Nieuwe ochtend, nieuwe kansen, houd de rest van de discussie nuttig please :)
edit:

sorry niet nuttig

[ Voor 14% gewijzigd door Theuno op 21-06-2003 07:05 ]

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:17
DPC is geen bedrijf maar een hobbie-club waar mensen met dezelfde ideeën samen zijn om het gezamenlijk doel te verwezenlijke, DPC op nummer 1 :)

Zoals in de openingspost wordt aangegeven wat de punten zijn die strubbelingen veroorzaken kan ik mezelf niet echt in vinden. Misschien omdat ik het niet (vaak) nodig heb. Wel ben ik van mening dat er een centraal punt moet zijn voor alle informatie-voorzieningen. Nu hebben we een website (WDO), een forum (/5) en dan ook nog de SID-pagina als informatie-bronnen. De stats zijn te vinden via KoW (stats.qik.nl), Jeroon (voor UD Grid) en misschien nog wel ergens wat stats op een andere site. Is het geen idee om nu eens 1 pagina te maken waarop alles overzichtelijk opgesteld staat en terug te vinden is voor een nieuwe member?

Dat hiervoor een goede server en bandbreedte nodig is weet ik ook wel maar met 6000 man is er volgens mij best wel 1tje of 2, of misschien zelfs meer die dit (samen) kunnen regelen? Wij hebben dit namelijk ook kunnen regelen binnen een subteam van zo'n 30 man waarbij het dataverkeer en de load wel een heel stuk lager is maar het aantal leden ook ;)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:51
Als ik een project leuk vind, ga ik dat gewoon doen. Het liefst natuurlijk voor dpc, maar als het niet 'mag' jammer dan. Dan doe ik wel onder mijn eigen naam mee.
Ik begrijp heus wel dat er niet teveel projecten zijn, maar anders moet er een soort van richtlijn komen zoals meer dan x aantal leden.
Met die richtlijnen kom je dan weer bij een 'crew' die ze moet opstellen.
Maar hoe is die crew samengesteld ?? Zijn de mensen 'gekozen' ? Moeten deze niet eens in de zoveeltijd stuivertje wisselen ?

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:17
Jep, als je een project leuk vindt moet je dat doen. Leuk als je het doet onder de naam DPC maar als dat niet 'mag' zal je dat vast niet beletten om het toch te draaien. Richtlijnen zijn ooit eens gegeven waaraan zo'n project aan moet voldoen zoals goede client, multi-platform, goede stats e.d. Een richtlijn erbij van min. zoveel leden om stats op GoT te zetten is misschien ook wel een idee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 03:32:
???
en dan is een ban niet zwaar overdreven ??

dude hoe weet jij de fuck wat ik allemaal meemaak, erg makkelijk zo'n ban

als je niet eens het fatsoen hebt om iemand zijn zegje te laten doen waar gaat het godverdomme heen dan met DPC

ik was gewoon ingesprek met je, jij maakt er ineens een BAN issue van LB (LB = voor de domme lezer >> lekker belangrijk)

ik vind het best, tis weeer een bevestiging dat de crew sucks en verouderd is

een tip >> get a life
Je begon voortvarend met dit voorstel, of het al dan niet nuttig is, is een tweede :)

Kvind het alleen een beetje jammer dat je nu dit soort dingen gaat uitvechten en dus kinderlijk offtopic gaat :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 03:54:
sorry voor de extra post !!! (mailtje aan Sequence)

Sequence !!!

ik moet je eerlijk bekennen dat ik meer van je verwacht had, helaas ben
je dus niet iemand waarmee je een gewoon gesprek kunt hebben.

als het even iets minder gaat en het niet loopt zoals jij wilt gaat er
een ban richting mijn kant. (beetje jammer)

dat je niet opkan tegen de argumenten die ik breng is geen schande, maar
dat je mij een BAN geeft wel.

wat heb ik jouw persoonlijk misdaan ??? (dat is de reden van de ban)

helemaal niks, ik was alleen opzoek naar de mening van DPC crew leden,
is dat een misdaad ???

verder zal het jouw wel een worst zijn hoe het verder loopt, maar voor
mij is het toch ineens weer anders, lang leve de crew spirit

verder kan ik alleen maar zeggen, >> loser

klaar voor mij is het goed zo, we spreken elkaar wel weer, latert

Mo (aka Mark Oostwegel)
Waar ging dit topic ook al weer over :? :P :Z :Z :Z

Verwijderd

ik was gewoon ingesprek met je, jij maakt er ineens een BAN issue van LB (LB = voor de domme lezer >> lekker belangrijk)
Waar ik op doel is het volgende:

0. alle neuzen 1 kant op
1. 1 leidinggevend orgaan binnen DPC
2. duidelijk aanspreekpunt voor alle DPC zaken
3. respect binnen ons team voor iedereen !!
4. open staan voor nieuwe ideeën
Puntje 3 ben je al snel vergeten hè!?

/me out :P

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:51
Kan een modje niet die posts ff schonen.. dan heb je nog iets aandit topic.

[ Voor 98% gewijzigd door DukeBox op 21-06-2003 10:00 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:54
Persoonlijk vind ik dit leidend orgaan maar 3x nix. Overigens wist ik neit eens dat er een crew was en wie zit er in. Seq + Dsmarty en wie nog meer??? DPC gaat om de vrijheid om zelf een project te kiezen. Waren maken we niet een DPC staat naast friesland ofzo, kunnen we eigen leidinggevenden aanwijzen + wetten maken :P (j/K)
Over de nieuwe projecten vind ik dat er idd niet al te veel door DPC gesteund moeten worden. Als je nu ziet staan we op 4 projecten eersten en op enkele projecten dicht op de eerste plaats maar er zijn ook nog projecten (TSC/UD bv) waar we nog lang niet eerste staan. Je kan moeilijk zeggen dat de crew mensen de mensen moeten schoppen die aan een niet officieel project meedoen echter kunnen ze natuurlijk wel positieve reclame maken voor andere projecten om ze alsnog over te halen maar als ze dat echt niet willen dan houd het op.

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Nah zeg, wat is dit nu weer.

Begin je met een post over verdragzaamheid en over toekomst en nog geen kwartier later verpest je je hele topic voor het nog maar goed en wel begonnen is.

Jammer ...

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik denk dat het concept van crew verkeerd gezien/uitgelegd wordt, niemand houdt van een groep waar een paar politiemannen op zitten die bepalen wat te doen en wat niet.

Een crew moet er denk ik wel zijn, om als aanspreekpunt voor problemen en informatie te dienen, net als de I'R cow/NC/TeamBVD een crew heeft moet er ook ééntje boven de DPC zitten. Aanspreekpunt dan naar boven (bv. D.net) en beneden (de leden).

Volgens mij is er voor sommige dingen echt wel ruimte voor verbetering bij de huidige crew:

- Informatie komt er weinig tot nauwelijks naar beneden, een crew standpunt wordt er in princiepe niet ingenomen en mensen spreken vaak op eigen titel. De drempel om naar de crew te stappen is ook redelijk hoog (was het bij mij vroeger zeker)

- De crew staat ten dienste van zijn leden. Dit houdt in dat ik het als een taak van de crew zie om de lol en het leven er een beetje in te houden. ik denk aan meetings/LAN/Keycord acties (en andere DPC wear)

- Het zou mooi zijn als alles een keer centraal komt, alle FAQ's op GoT of op WDO, en van WDO proberen een actievere site te maken.

Ik ben me heel erg bewust van het feit dat de huidige crew heel veel voor de DPC gedaan heeft en (sommigen) nog steeds doen, het is ook niet dat ze niet gewaardeerd worden. Maar het lijkt als of sommigen het niet meer leuk vinden of de moeite niet willen doen. Ook weet ik dat er ook binnen de crew best wel bereidheid is om een beetje te veranderen ik heb zelf al met een paar personen gepraat die dat wel wouden. Maar hier gaat die discussie erg traag en wordt er weinig gecommuniceerd, dat geeft denk ik een deel van de frustratie die er onder sommige DPC leden bestaat (anders was er geen SID en dit topic ook niet).

zo dit was ff wat me 1,2,3 naar binnen schoot (ik zou zeggen schiet er maar op)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

/me kan alleen maar aanraden, dat als je actief wil zijn op je eigen manier, die toch bijdraagt aan DPC, terwijl je het niet helemaal eens bent met de werkwijze van DPC, verplaats je goede wil en inzet dan naar je subteam; op kleinere schaal organiseren is wat dat betreft veel makkelijker, de communicatie is directer, en het is nog haalbaar om eens wat andere activiteiten te organiseren.

Daarnaast is het voor de actieven binnen een subteam veel eenvoudiger om bepaalde regels en bijvoorbeeld ondersteuning aan te bieden aan de rest van het subteam.

Ik denk dat DPC te groot is om voor alles een éénstaps crew <-> user communicatie te hebben; dat maakt het onprettig voor de crew zowel als voor users.
De meeste users hebben ook de behoefte volgens mij niet echt aan dat soort communicatie; als er een nieuwe client is, of andere belangrijke info, dan wordt dat wel geventileerd binnen het subteam.

Ik denk dus ook dat deze 2-traps communicatie users <-> actieve users/subteam <-> crew de beste methode is, en eigenlijk is dat dus ook wat er al op grote schaal gebeurt: het subteam gebeuren is precies waar andere DC teams ons altijd mee complimenteren, het is dé kracht achter DPC.

As for myself; ik heb met de crew alleen wat te schaften als ik een vraag zou hebben of als er onduidelijkheid is over dat ons subteam zich niet aan de regels zou houden; voor de rest interesseert me alleen (nog) wat er binnen ons subteam gebeurt, en het is meer dat ik me dáár voor inzet, dan dat het voor DPC zou zijn.

[edit]
waarom is proxy nou weer ongeveer hetzelfde principe aan het verwoorden als ik, en daar eerder mee klaar? :/ ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 10:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 10:43:
/me kan alleen maar aanraden, dat als je actief wil zijn op je eigen manier, die toch bijdraagt aan DPC, terwijl je het niet helemaal eens bent met de werkwijze van DPC, verplaats je goede wil en inzet dan naar je subteam; op kleinere schaal organiseren is wat dat betreft veel makkelijker, de communicatie is directer, en het is nog haalbaar om eens wat andere activiteiten te organiseren.

Daarnaast is het voor de actieven binnen een subteam veel eenvoudiger om bepaalde regels en bijvoorbeeld ondersteuning aan te bieden aan de rest van het subteam.

Ik denk dat DPC te groot is om voor alles een éénstaps crew <-> user communicatie te hebben; dat maakt het onprettig voor de crew zowel als voor users.
De meeste users hebben ook de behoefte volgens mij niet echt aan dat soort communicatie; als er een nieuwe client is, of andere belangrijke info, dan wordt dat wel geventileerd binnen het subteam.

Ik denk dus ook dat deze 2-traps communicatie users <-> actieve users/subteam <-> crew de beste methode is, en eigenlijk is dat dus ook wat er al op grote schaal gebeurt: het subteam gebeuren is precies waar andere DC teams ons altijd mee complimenteren, het is dé kracht achter DPC.

As for myself; ik heb met de crew alleen wat te schaften als ik een vraag zou hebben of als er onduidelijkheid is over dat ons subteam zich niet aan de regels zou houden; voor de rest interesseert me alleen (nog) wat er binnen ons subteam gebeurt, en het is meer dat ik me dáár voor inzet, dan dat het voor DPC zou zijn.

[edit]
waarom is proxy nou weer ongeveer hetzelfde principe aan het verwoorden als ik, en daar eerder mee klaar? :/ ;)
Ik had het niet beter kunnen schrijven en sta hier helemaal achter. DPC is leuk maar het gaat me om de stijd binnen ons subteam (waar alles geoorloofd is) Met DPC heb je dan verder weinig te maken. :)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

ik maak spelvoutem en jij niet dus ik ben sneller :P

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:27

Qwerty-273

Meukposter

Inderdaad de DPC is gewoon een grote groep mensen die met zijn allen intresse hebben in distributed computing. Een 'leidinggevend' orgaan is mijn inziens niet echt nodig. De verschillende huidige projecten daar zitten een paar active en alles wetende users bij, die andere geintresseerde users kunnen helpen en dat ook doen. Dat alles via een crew zou moeten lopen van een paar mensen is absurd. Ik bedoel de DPC is leuk maar als je een heel regel boekwerk meekrijgt is de fun er af.

En inderdaad de vele subteams binnen DPC is het beste. Overal steunen ze de DPC en intern in het subteam spreken de meesten een aantal basis begrippen af om hun werk in goede banen te lijden. Lijkt mij ook de beste oplossing.

Daarnaast, de DPC gear wordt die eigenlijk gewoon verkocht door personen zelf of is er een stichiting? lijkt me niet volgens mij zover ik heb kunnen lezen. Als iemand wat leuks tegenkomt en een aantal vinden het leuk om mee te doen, moet je dan eerst de 6000 meningen nagaan om te kijken of het wel gewild is? of zou je het gewoon als het er goed uit ziet niet in de groep gooien en dan maar zien welke reacties je krijgt ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 20:08
Beetje overdreven imho dit topic, DPC is toch geen bedrijf oid :?

Verwijderd

Topicstarter
rAcEr schreef op 21 June 2003 @ 11:15:
Beetje overdreven imho dit topic, DPC is toch geen bedrijf oid :?
niet bij de kamer van koophandel, maar wel in het voortbrengen van output

OMDAT DPC UIT ZOVEEL VERSCHILLENDE SUB-TEAMS BESTAAT IS HET ECHT WEL NODIG OM TE WETEN WAT DIE SUB-TEAMS ALLEMAAL UITSPOKEN.

ik zeg "kijk naar de NC affaire"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 09:43:
[...]

[...]

Puntje 3 ben je al snel vergeten hè!?

/me out :P
een ban geven om persoonlijke reden, das netjes ??

ik heb zelfs heel redelijk en normaal een mailtje richt sequence gestuurd, maar zonder mij iets te melden krijg ik een Ban voor #dpccrew en ook voor #keyserver ???

dat vind ik ook niet echt een blijk van respect

maar ja shit happens zeg ik dan maar

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Precies Racer.
Voor de rest sluit ik mij geheel aan bij mijn Parnter-In-Crime, Floppus.
Een prima verwoording van de gedachten die zich in mijn hoofd ontwikkelden terwijl ik dit topic las.

Aan de topicstarter:
Je begon hier zoals al eerder gezegd prima. Wat let je om die punten te hanteren in een eigen subteam? Zo heeft Dsmarty samen met Blimmel en VictorB ons subteam TeamBVD op poten gezet. Ook daar hebben we een aantal aanspreekpunten waarbij we onze klachten en opmerkingen kwijtkunnen. Er is een eigen forum, eigen stats etc... En bij alle verschillende dingen hebben we weer iemand waar we onze problemen kunnen neerleggen.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit was dus wat ik duidelijk niet voor ogen had.

Het wordt wel een keer tijd voor een betere structuur in DPC, dat het voor mensen duidelijk is waar ze moeten zijn als ze wat ondersteuning nodig hebben etc. etc.

Er moet eerst maar eens gezorgd worden voor een idee waar het gros van DPC en alle gelieerde groepjes het mee kan vinden, een goed ontwikkeld plan, daarna komt er wel een mooi "openbaar" topic over waar opbouwend gediscussieerd mag worden.

Deze draad loopt echt werkelijk nergens op uit (trolls, oude koeien etc. etc.)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

even topcititel ontbrakt van rare tekens en hoofdletters :)

edit hoi DSmarty 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door LuNaTiC op 21-06-2003 11:36 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.