[ultramon] primaire display instellen

Pagina: 1
Acties:

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 13:18

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Ik werk met een 17" en een 15" crt en gebruik (uiteraard) de 17" als primaire display. Nieuwe vensters, apps en dat soort dingen komen allemaal op dit scherm terecht, prima. Maar mijn boot sequence, bootscherm enzo komen allemaal op de secundaire monitor te staan :/ Als ik die uit heb staan wil ik wel alles nog steeds kunnen zien, dus hoe krijg ik die info alsnog op mijn hoofdscherm?
In ultramon zag ik dat de kleine monitor als echte primaire display is ingesteld, maar als ik de grote zo instel komt alles op mijn kleine monitor terecht :?

Instellingen in Ultramon;
17"
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/utramon01.jpg

15"
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ultramon.jpg

Hoe kan het nou dat de kleine als primair is ingesteld terwijl de grote alles weergeeft?

17" is een LG Flatron 775FT die aan een Club3D GeForce3 Ti200 hangt (agp)
15" is een standaard Compaq V50 die aan een Cirrus Logic 5430/5440 PCI kaart hangt.

Connaisseur des femmes

Verwijderd

Volgens mij heb jij geen Detonator driver geinstalleerd... Begin daar eens mee zou ik zeggen :)

Link: http://download.guru3d.co...hp?action=download&id=632

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 03:08 ]

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
denk je dat t heel veel uit zou maken? Lijkt mij geen probleem van de drivers maar meer van ultramon, zal vast een simpele instelling zijn die ik over het hoofd zie

Connaisseur des femmes

Verwijderd

Detonators maken echt héél veel uit. Detonators zijn er niet voor niets ;) In mijn post hierboven staat een link voor je.

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:56

PJKs

Young, Free and Single

Waar je bootscherm op te zien is bepaal je in je BIOS. Daar kies je uit AGP of PCI als eerste videokaart. Waarbij je moet opletten dat sommige (oudere) PCI-kaarten niet als secundaire kaarten kunnen draaien. Ofwel: daar MOET je op booten.
edit:
Tot zover de nachtelijke helpdesk :)

[ Voor 10% gewijzigd door PJKs op 21-06-2003 03:13 ]

ja, graag!

Verwijderd

PJK schreef op 21 June 2003 @ 03:12:
Waar je bootscherm op te zien is bepaal je in je BIOS. Daar kies je uit AGP of PCI als eerste videokaart. Waarbij je moet opletten dat sommige (oudere) PCI-kaarten niet als secundaire kaarten kunnen draaien. Ofwel: daar MOET je op booten.
edit:
Tot zover de nachtelijke helpdesk :)
Hmmm... misschien heb je gelijk, maar ik heb het ook eens gehad dat hij boot op het verkeerde scherm. Met de Detonators geinstalleerd kreeg ik veel meer opties. En toen was ik ook van het probleem af.

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Tot je windows laadt, heb je aan die drivers geen moer. Zolang Windows niet gestart is, ben je afhankelijk van de BIOS-settings. Tenzij je twee monitoren aan 1 grafische kaart hebt hangen dan...

ja, graag!

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
ik ga de detonator ff proberen, tnx. ook ff in mn bios frutten en anders zien jullie me morgen weer :Y)

Connaisseur des femmes

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
kickje

in mijn bios kan ik niet aangeven welke kaart eerst moet :?
en ik had blijkbaar al een keer een detonator gedownload, nou ja de nieuwe er overheen dan maar alleen het helpt niet. misschien nog andere oplossingen?

OS is trouwens XP pro, mocht het uitmaken.

Connaisseur des femmes

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Als het in je BIOS niet aan te geven is (wat me vreemd lijkt, welk mobo en hoe oud?) dan KUN je je computer alleen booten op het scherm dat aan de PCI-kaart hangt. Je kunt natuurlijk je 17"aan die kaart hangen.

ja, graag!

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
hmm het is een splinternieuw Chaintech 7VJL Apogee bord (kt333). En als ik wil gamen wil ik wel mn goeie monitor met mn goeie kaart gebruiken natuurlijk :/ ik snap er geen zak van

[ Voor 3% gewijzigd door Gulli op 21-06-2003 14:58 ]

Connaisseur des femmes

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
• Zet je instellingen zó, dat alleen je primaire beeldscherm enabled is
• Zet je PC uit
• Ruk je Secundaire monitor eruit (of die het netjes :+)
• Zet je PC aan (als het goed is heb je nu alleen beeld op je primaire beeldscherm)
• Zet hem wéér uit
• Doe je tweede monitor er weer in
• Zet je PC wéér aan
• Zet je instellingen goed en herstart voor de zekerheid nog maar een keer

Wat ik eigenlijk wel vreemd vind is dat ík altijd m'n boot-/bios-schermen in Clone zie (maar ik heb dualhead i.pv. twee kaarten

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zou je in het vervolg hier mee willen wachten tot 24 uur na de laatste reply... ;)

--> Videoplanken & Beeldkanonnen

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1