levensduur abuse- en pushmessages

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik ben reeds een tijdje op GoT en heb natuurlijk wel al eens wat foute dingen gedaan en gezegt. Denk dat dit ook wel menselijk is. Nu heb ik in februari een pushmessage gekregen die nog steeds in mijn profiel staat. Verder staat er vast nog wel meer over mij in het grote boek van de sint :P

Nu vraag ik me af hoelng deze messages blijven staan en in hoeverre rekening word gehouden met het tijdstip waarop dit allemaal gebeurt is...

Heb dit namelijk meegemaakt met mijn provider:
in 2001 een crosspost gedaan in een nieuwsgroep 8)7 : abuse #1
eind 2002 ben IK geddossed waardoor een router platging bij mijn provider, ben 3 dagen afgesloten terwijl dit helemaal mijn fout niet was: abuse #2
Enkele maanden geleden een paar ip-ranges gescand (ok, bewust): abuse #3

toen vertelden ze mij doodleuk dat dit de laatste waarschuwing was :X

Is het niet mogelijk om bv. push-messages na enkele maanden (althans zichtbaar voor de users) te verwijderen? Ik zou er een beter gevoel bij hebben alleszins....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Je kan alleen je eigen PM's zien :)

Dus problem solved :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Atlas op 21-06-2003 15:15 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

tuurlijk wordt er rekening mee gehouden wanneer je de overtreding hebt begaan.
hele oude overtredingen tellen minder zwaar mee.
maar als je een pushmessage hebt gekregen, dan is deze nog niet zo gek oud.
zo lang bestaan de pushmessages nog niet.

en over je isp. lekkere zeikerds daar. abuse 1 en 2 slaan werkelijk nergens op.
ik zou maar eens gaan verhuizen.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 21-06-2003 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:20

Jaymz

Keep on moving !

WhiteDog schreef op 21 juni 2003 @ 00:32:
Nu vraag ik me af hoelng deze messages blijven staan en in hoeverre rekening word gehouden met het tijdstip waarop dit allemaal gebeurt is...
Zolang ze niet verwijderd worden blijven ze staan :)

We houden tot op zekere hoogte wel 'rekening met' hoelang geleden iets is gebeurd hoewel 4 OW's over het algemeen wel redelijk exit is, maargoed:

Een OW krijg je bij ons niet voor een enkele crosspost :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Ehm, je krijgt abuse meldingen van je provider, en je hebt het over pushmessages op GoT.

Wat hebben deze 2 met elkaar te maken als ik vragen mag :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
dreeke schreef op 21 June 2003 @ 00:36:
Ehm, je krijgt abuse meldingen van je provider, en je hebt het over pushmessages op GoT.

Wat hebben deze 2 met elkaar te maken als ik vragen mag :?
nou gewoon dat ze me daar volgende keer afsluiten terwijl het abuse zaken zijn van lang geleden... ik vroeg me dus af of dit ook het GoT-beleid was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

WhiteDog schreef op 21 June 2003 @ 00:38:
[...]

nou gewoon dat ze me daar volgende keer afsluiten terwijl het abuse zaken zijn van lang geleden... ik vroeg me dus af of dit ook het GoT-beleid was :)
Oh, op zo'n fiets...
Ga er maar vanuit dat alles bewaard wordt, maar stel dat jij een OW uit 2000 hebt en voor de rest is er nooit wat aan de hand geweest, dan zou ik me niet zo'n zorgen maken ....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Jaymz schreef op 21 juni 2003 @ 00:36:
[...]
Zolang ze niet verwijderd worden blijven ze staan :)

We houden tot op zekere hoogte wel 'rekening met' hoelang geleden iets is gebeurd hoewel 4 OW's over het algemeen wel redelijk exit is, maargoed:

Ik ben wel is een keertje uitgevlogen in een topic en erger me soms iets TE hard aan mensen die echt hele hele domme vragen stellen. Uiteraard heb ik er later wel spijt van.

Mijn pushmessage ging over het feit dat ik in een topic met mensen ging afspreken om freelancer te spelen (toen het net uit was). Dat was meer uit enthousiasme op het moment zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Jaymz schreef op 21 June 2003 @ 00:36:
[...]

Nee, maar wel heel snel als een modje iets "even andere interpreteerd" als dat iets bedoelt is. Zo kreeg ik een OW na een vraag voor een download link voor een demo versie wat gelijk als warez request werd gezien :( Die prijkt nu dus nog steeds onder mijn profiel.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:36

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

WhiteDog schreef op 21 June 2003 @ 00:41:
[...]

Ik ben wel is een keertje uitgevlogen in een topic en erger me soms iets TE hard aan mensen die echt hele hele domme vragen stellen. Uiteraard heb ik er later wel spijt van.
don't be sorry, be careful is dan van belang, probeer jezelf dan beter in de hand te houden, want herhaling van zulk negatief gedrag kan wel hard beoordeeld worden

ook al is het misschien begrijpelijk, het is geen excuus om mensen te beledigen:
uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid om je te gedragen bij jou, er is geen standaard-verval-datum van eerdere overtredingen; en bij een conflict zal het meermaals doen van slechte posts tegen je werken (en al heb je telekens een excuus, of een uitvlucht, als er telkens rondom jouw userpersoon dat soort voorvallen optreden heeft het zin om minstens een gedeelte van de schuld bij jezelf te zoeken).

Maar er is geen actief beleid om te pogen mensen gebanned te krijgen.
Zo'n maatregel is enkel een laatste redmiddel, zolang een user respect blijft tonen voor de authoriteit van het forum en een positieve bijdrage brengt zal er zeker geprobeerd worden om hem te behouden voor het forum.

Zie de pushmessage als een serieus teken dat je een betere zelfcontrole moet krijgen en als een motivatie om soms wat langer na te denken alvorens op de submit-knop te drukken, Dat is een beter middel om problemen te voorkomen dat te gokken op een 'verloop-datum'. (dat geldt zowel voor je provider alswel op GoT)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

er is vogens mij ook altijd nog een groot verschil tussen PM's en OW's , PM's hebben zover ik weet geen negatieve invloed ( het is niet 4 pm --> exit ) terwijl dat me OW's anders zit ... heb er zelf ookal 2 ... 't is meer dat een Mod je dan nog even iets wil vertellen/ergens op wijzen buiten het topic om, zonder er dan een mail aan te verprusten. :D

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Bor_de_Wollef schreef op 21 juni 2003 @ 00:46:
[...]

Nee, maar wel heel snel als een modje iets "even andere interpreteerd" als dat iets bedoelt is. Zo kreeg ik een OW na een vraag voor een download link voor een demo versie wat gelijk als warez request werd gezien :( Die prijkt nu dus nog steeds onder mijn profiel.
En dan ga je hier klagen ?
In die tijd was er ook al een bemiddelaar hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Jaymz schreef op 21 June 2003 @ 00:36:
Nah in newsgroupen is dat wel iets anders, hij bedoelt waarschijnlijk dus een aantal files crossposted in verschillende groepen en dat mag niet, (van sommige providers dan).

En over dat de modjes zo snel OW's of dergelijke geven ben ik het niet mee eens. Ik heb een keer een soort ow gehad, een iets te harde uitspraak over een bepaald politiek gevoelig onderwerp. Toen vond ik het zeer onterecht, maar als ik nu teruglees vind ik het wel rechtvaardig. In de adrenaline (of hoe je zoiets noemt, de opwinding) van een ow (in de vorm van een bepaalde bedrijging voor je bestaan op got) zie je vaak als onrechtvaardig aan. Meestal na even rustig nalezen en even wat anders doen kan je jezelf wel voor je kop slaan.

De mods streven gewoon de regels na, niet meer of minder.

[ Voor 16% gewijzigd door Novah op 21-06-2003 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Wat die pushmessages betreft:
Ik heb al tijden die melding dat ik toegang heb in de HK onderaan de myreact-page staan.

Onderhand ken ik hem eik wel :P

Blijft zoiets ook eeuwig staan, of wat is het beleid daaromtrend?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Volgens mij blijft een pushmessage net zo lang staan, totdat je er 5 andere bij hebt. Dan verschuitie namelijk uit het lijstje (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
scarhand schreef op 21 June 2003 @ 08:46:
Volgens mij blijft een pushmessage net zo lang staan, totdat je er 5 andere bij hebt. Dan verschuitie namelijk uit het lijstje (dacht ik).
Pushmessages kunnen (op dit moment iig) niet verwijderd worden. Voor andere users zijn ze niet zichtbaar, voor de mods zijn alle gegeven pushmessages zichtbaar.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 11:09
Alfredt: Pushmessages kunnen zeker wel verwijderd worden dunkt mij, gewoon de database induiken en een DELETE-query uitvoeren ;).

Maakt het wat uit of pushmessages voorgoed zijn of niet? Een pushmessage is een waarschuwing, en daar mag je vaak genoeg aan herinnerd worden. :)

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Opzich wordt dit best wel vaak gevraagt (PMs deleten), misschien is het een zinvolle featurerequest dat je het overzicht van je laatste 5 Pushmessages kunt uischakelen in je prefs? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Novah schreef op 21 June 2003 @ 02:26:
[...]
Nah in newsgroupen is dat wel iets anders, hij bedoelt waarschijnlijk dus een aantal files crossposted in verschillende groepen en dat mag niet, (van sommige providers dan).

En over dat de modjes zo snel OW's of dergelijke geven ben ik het niet mee eens. Ik heb een keer een soort ow gehad, een iets te harde uitspraak over een bepaald politiek gevoelig onderwerp. Toen vond ik het zeer onterecht, maar als ik nu teruglees vind ik het wel rechtvaardig. In de adrenaline (of hoe je zoiets noemt, de opwinding) van een ow (in de vorm van een bepaalde bedrijging voor je bestaan op got) zie je vaak als onrechtvaardig aan. Meestal na even rustig nalezen en even wat anders doen kan je jezelf wel voor je kop slaan.

De mods streven gewoon de regels na, niet meer of minder.
euh nee het was gewoon een tekst-bericht over een freeware proggie dat ik gemaakt had en tegelijk in enkele be. groepen had gepost. Je kan het als spam bekijken dan... maar een crosspost is juist handig omdat je zo alle reacties in 1 thread krijgt en geen 5 afzonderlijke dscussies (althans dat was mijn logische redenering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 20:59

Meneer aard

Porsche rulez!

Maar als ik nou op de button pushmessages druk boven de tekst die daar is ingevoegd door de modjes, denk ik ow daar zie ik al m`n puchmessages, mooi niet. Krijg je de melding dat ik geen toegang heb tot het versturen naar een user. Is dit een fout of hoort dit zo :?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

M@NIC schreef op 21 June 2003 @ 01:53:
[...]

En dan ga je hier klagen ?
In die tijd was er ook al een bemiddelaar hoor :)
Nee, niet klagen maar ik geef aan waarom het altijd blijven staan niet zo heel handig / noodzakelijk is soms. Het is niet bedoelt om te zeiken oid hoor!

(offtopic -> bemiddelaar antwoorde eerst niet eens op de mail trouwens totdat iemand anders het overnam en die deed -> niets ... )

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 21-06-2003 11:34 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik mischien gewoon iets vragen, als je 4 OW hebt gehad, zoals jaymz zegt, dan krijg je een ban, hoelang wordt je dan gebant, of is dit een eeuwige ban.
Het gaat mij niet of iets terecht is of niet, maar ik was gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
3 OW's is een tempban, meestal van 2 weken. 4 OW's is een permban, dus daar kom je niet meer vanaf :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaRc0 schreef op 21 June 2003 @ 12:02:
3 OW's is een tempban, meestal van 2 weken. 4 OW's is een permban, dus daar kom je niet meer vanaf :)
Thx MaRcO. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 12:09 . Reden: nickname goed geschreven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je moet wel vrij ver gaan wil je een OW krijgen hoor (ondergetekende kreeg het voor elkaar om uit het niets een OW te krijgen door een foute link te posten die ie niet bekeken had :P), dus zoveel zorgen hoef je je echt niet te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Meneer aard schreef op 21 juni 2003 @ 11:26:
Maar als ik nou op de button pushmessages druk boven de tekst die daar is ingevoegd door de modjes, denk ik ow daar zie ik al m`n puchmessages, mooi niet. Krijg je de melding dat ik geen toegang heb tot het versturen naar een user. Is dit een fout of hoort dit zo :?
Dat is een foutje in de template. Deze link hoort het te zijn:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_pushmessages/UserID

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 20:59

Meneer aard

Porsche rulez!

DataBeest schreef op 21 juni 2003 @ 12:16:
[...]

Dat is een foutje in de template. Deze link hoort het te zijn:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_pushmessages/UserID
bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Meneer aard op 21-06-2003 14:22 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 17:50
coubertin119 schreef op 21 June 2003 @ 09:30:
Maakt het wat uit of pushmessages voorgoed zijn of niet? Een pushmessage is een waarschuwing, en daar mag je vaak genoeg aan herinnerd worden. :)
Totdat moderators een reactie op een bericht via MSN Messenger doormiddel van een Push-message doorgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DutchCommando schreef op 22 juni 2003 @ 00:33:
[...]

Totdat moderators een reactie op een bericht via MSN Messenger doormiddel van een Push-message doorgeven...
mja, mij stoort het niet, die paar moppen die je af en toe binnen krijgt via een PM, wat maakt het uit :?
Pagina: 1