Draadloze koptelefoon: Infrarood of Radio ?

Pagina: 1
Acties:
  • 545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 20:04
Ik ben van plan om (eindelijk) eens een draadloze koptelefoon aan te gaan schaffen. Tis vooral voor op LAN party's en voor 's nachts als mn moe op bed ligt en mijn woofer irritant vind O-)

Nou heb ik eens rond zitten kijken en het eerste wat mij opvalt is dat je eigenlijk 2 groepen hebt: mbv Infrarood of mbv Radio.

Wat is nou de beste keuzen, en vooral: waarom?

(en als jullie dan toch posten, post dan gelijk fff jullie mening over een goede)
Het gaat me niet om het neusje van de zalm voor een hele stapel euros. Maar ik wil ook niet een of ander brak ding. Ik heb er een hoop voor rond de 70euro gezien, dus ergens in die buurt moet wel lukken.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-03 15:44
Ik zou geen infrarood aanraden. Heb zelf een Philips via FM, en kan er mee door het hele huis lopen + achtertuin e.d.

Infrarood heeft als groot nadeel dat het signaal wegvalt zodra je de ruimte waar de zender staat verlaat.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Jep. Nooit een infra rood, die geven een klote ontvangst (me pa had zo'n ding) Ik heb zelf een Sennheizer (spelling?????) met een FM verbinding en die is perfect. Gaat dus ook door het hele huis :)

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

heb zelf een FM van Sony en dat ding gaat echt wel 50 meter ver :D

FM sets zijn over het algemeen wel zwaarder tenzij je er extra veel centjes aan geeft....

Een nadeel van FM is wel dat je op LAN-parties al snel storing krijgt. Als er dan 10m iemand van je zit met een dure Seinheiser kan je het helemaal vergeten :/

Verwijderd

FM is wel dat je op LAN-parties al snel storing krijgt. Als er dan 10m iemand van je zit met een dure Seinheiser kan je het helemaal vergeten :/
Hehe >:)

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 18:07

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Als het meer gaat om LAN Parties dan zou ik het gebruik van draadloos afraden: je hebt meters verder waarschijnlijk geen behoefte aan je muziek daar je toch niet zo heel veel van je plek gaat, en het eerder genoemde storen heeft een goede kans om z'n kop op te steken.

Voor LAN's zou ik dus een bedraad model nemen (minder diefstalgevoelig ook), en voor thuisgebruik is een radiomodel waarschijnlijk heel bevrijdend.

Voorbeelden van goede modellen zou ik je niet kunnen noemen helaas. Persoonlijk ben ik al blij met m'n bedrade modelletje, en het ding heeft een laaaaaange draad :) . Dus een beetje van 'best of both worlds'.

offtopic:
Het is Sennheiser ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DUX op 21-06-2003 00:21 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Ik heb al jaren een Sony mdr-rf940r (radio dus) en ben er al die tijd heel erg tevreden over geweest. Ik zou ook nooit een infrarood kopen, omdat je dan toch beperkt bent. Ik heb regelmatig boven m'n zender aanstaan en dat ik dan ergens anders in huis/tuin zit te luisteren.

Alleen is hij aan het verslijten. Schakelaar die ervoor zorgt dat de koptelefoon aan gaat als je hem op je hoofd zet werkt alleen nog maar in een aantal posities. Met als gevolg dat af en toe het geluid wegvalt. Oplaadbare batterijen die erbij zitten beginnen korter mee te gaan. Af en toe storing/geen goed bereik. enz.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-03 15:44
* yohan is de trotse bezitter van:

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/sbchc8850_l.jpg

Meer info

Hij bevalt me heel goed :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als je er toch een met draad neemt neem er dan een waar ook de draad middels een plug aan je koptelefoon vastzit dat heeft mij teminste een paar x een nieuwe gescheeld toen ik op de draad zat en opstond.

ik heb trouwens ook een draadloze sony werkt perfect voor zn 30meter aleen een mobiel naast je zender leggen wil nog wel eens irriteren

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• Big4SMK
Oke binnen 23 minuten begin ik me heel sterk af te vragen waarom er nog IR dingen geproduceerd worden, iedereen is tegen!
Wel komen de volgende vragen opborrelen:
1) Storing@LANs.....kan je de frequentie niet veranderen dan? zoals bij RadioGrafisch bestuurbare raceautotjes
2) Zijn er toevallig ook draadloze modellen waar je eventueel een draadje aan zou kunnen hangen? dit zou de ideale oplossing zijn: lekker in de tuin mijn hardstyle luisteren, en op een lan met een draadje dus geen storing.

die laatste van Yohan was mijn oog ook al op gevallen, het design vind ik vooral mooi (mijn kamer is blauw+zilver+beuken) Hij is iig op Radio Frequency dus dat is een + punt.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 18:07

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik doe maar even een gokje, maar als je behoefte hebt aan veel draadloze hoofdtelefoons in een enkele ruimte zou infrarood wel handig zijn omdat die minder storen bij buren want het bereik is kleiner.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DUX schreef op 21 June 2003 @ 00:36:
Ik doe maar even een gokje, maar als je behoefte hebt aan veel draadloze hoofdtelefoons in een enkele ruimte zou infrarood wel handig zijn omdat die minder storen bij buren want het bereik is kleiner.
Sterker nog, het 'bereik' is gelimiteerd tot het 'gezichtsveld' (bij gebrek aan beter woord) van de zender ;)

Persoonlijk zou ik draadloos niet aanraden omdat ik zelf nog geen storingsvrije hoofdtelefoons gehoord heb. Er zit altijd wat ruis doorheen, wat bij het luisteren van muziek vooral in stille passages tevoorschijn komt. Als je er alleen mee wilt lannen is dat geen probleem natuurlijk, maar dan moet je je afvragen of je een dure draadloze wilt of een goedkope met draad waarvan het geen probleem is dat ie kapot gaat ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• WhiteDog
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

marshal schreef op 21 juni 2003 @ 00:25:
Ik heb al jaren een Sony mdr-rf940r (radio dus) en ben er al die tijd heel erg tevreden over geweest. Ik zou ook nooit een infrarood kopen, omdat je dan toch beperkt bent. Ik heb regelmatig boven m'n zender aanstaan en dat ik dan ergens anders in huis/tuin zit te luisteren.

Alleen is hij aan het verslijten. Schakelaar die ervoor zorgt dat de koptelefoon aan gaat als je hem op je hoofd zet werkt alleen nog maar in een aantal posities. Met als gevolg dat af en toe het geluid wegvalt. Oplaadbare batterijen die erbij zitten beginnen korter mee te gaan. Af en toe storing/geen goed bereik. enz.
ik heb de rf845r. Is de jouwe ook met zo'n hoofdband? :) Batterij valt wel mee, gebruik hem bijna dagelijks en veel opladen doe ik eigenlijk niet.. ook geen last van ruis bij het luisteren.

• Big4SMK
CyBeR schreef op 21 June 2003 @ 00:57:
Als je er alleen mee wilt lannen is dat geen probleem natuurlijk, maar dan moet je je afvragen of je een dure draadloze wilt of een goedkope met draad waarvan het geen probleem is dat ie kapot gaat ;)
Ik wil hem dus ook voor thuis kunnen gebruiken, op mn bed film kijken snachts ofzo. Dan is zo'n snoer hopeloos irritant. Draadloos is dus een eis. Wat betreft die storing....alles stoort wel, mobiele telefoons, al die dradentroep hiero, zelfs het licht wat aan en uit gaat stoort......dat is dan maar zo.

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Big4SMK schreef op 21 juni 2003 @ 00:32:
Oke binnen 23 minuten begin ik me heel sterk af te vragen waarom er nog IR dingen geproduceerd worden, iedereen is tegen!
Wel komen de volgende vragen opborrelen:
1) Storing@LANs.....kan je de frequentie niet veranderen dan? zoals bij RadioGrafisch bestuurbare raceautotjes
2) Zijn er toevallig ook draadloze modellen waar je eventueel een draadje aan zou kunnen hangen? dit zou de ideale oplossing zijn: lekker in de tuin mijn hardstyle luisteren, en op een lan met een draadje dus geen storing.

die laatste van Yohan was mijn oog ook al op gevallen, het design vind ik vooral mooi (mijn kamer is blauw+zilver+beuken) Hij is iig op Radio Frequency dus dat is een + punt.
ik heb met IR of FM dingen altijd problemen, auto power off hoogst irritant en als je je hoofd telefoontje echt goed wil laten werken moet je altijd de zender versterken en buiten het standaard spectrum zetten. wat je wilt met draadje zou overigens wel kunnen, maar mag je zelf eraan tweaken >:)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

WhiteDog schreef op 21 juni 2003 @ 01:32:
[...]

ik heb de rf845r. Is de jouwe ook met zo'n hoofdband? :) Batterij valt wel mee, gebruik hem bijna dagelijks en veel opladen doe ik eigenlijk niet.. ook geen last van ruis bij het luisteren.
D'r zit bij die van mij ook zo'n hoofdband aan.
Ik gebruik hem ook bijna dagelijks en opladen doe ik alleen als de batterijen leeg zijn.

Ik heb ook niet continu ruis maar af en toe.

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Ik heb hier nog een oude philips, IR, hij begint beetje kuren te vertonen nu..maar ik kan lekker films kijken en muziek luisteren in me bed, en op lanparty's voldoet hij ook. Geluid is nog steeds goed:).

Tis een SBC 3917, maar die vind je denk nergens meer. Zolang je niet van plan bent om door het hele huis een marathon te gaan rennen voldoet IR.

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• Big4SMK
Skinkie schreef op 21 juni 2003 @ 01:53:
wat je wilt met draadje zou overigens wel kunnen, maar mag je zelf eraan tweaken >:)
Ik ga nog eens rondkijken of zoiets standaard bestaat, en anders wordt het idd maar er zelf aan maken...moet lukken :)
Pagina: 1