Toon posts:

[Plextools] --alt-preset extreme instellingen mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje gewerkt met de Audioripper EAC.
MP3 maakte ik met LAME 3.90.3 met de commandline instellingen : "--alt-preset extreme" Bij de meeste LAME gebruikers wellicht bekend.
Dit is de best mogelijke instelling om MP3 te maken met variable bitrate. Dwz. De best mogelijke kwaliteit / bestand grootte verhouding.

Nou heb ik sinds vandaag een Plextor DVD drive en Plextor CD brander. Deze wil ik gaan gebruiken icm. Plextools om audio te rippen. Ik kan vanuit de Plextools meteen MP3 maken met LAME. nou vraag ik mij alleen af hoe ik hierin de instelling "--alt-preset extreme" kan bereiken.

Is er een audio fijnproever die mij hierin wegwijs kan maken ?
De Plextools handleiding en www.hydrogenaudio.org boden geen uitkomst.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me toch sterk dat er hier niemand van op de hoogte is of dit wel of niet kan.
Ik denk dat ik voorlopig maar rip met Plextools en vervolgens met EAC of RazorLAME mijn MP3 maak

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:25

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 21:59:
Het lijkt me toch sterk dat er hier niemand van op de hoogte is of dit wel of niet kan.
Ik denk dat ik voorlopig maar rip met Plextools en vervolgens met EAC of RazorLAME mijn MP3 maak
Rip dan ook gelijk met EAC. Heeft een betere foutcorrectie dan PlexTools.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom je aan deze informatie ?
Ik heb er grondig onderzoek naar gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat het tegengestelde waar blijkt te zijn (niets ten nadele van EAC overigens, nog steeds een goede 2e). Kijk maar eens op de fora van Hydrogenaudio , Cdfreaks en Cdrinfo.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:25

-Stef-

Slainthe!

Je hebt gelijk. Ik baseerde mij op PlexTools' status in het verleden maar ik zie nu dat de rollen zijn omgekeerd. Voor een uitgebreide threat van SatCP in nl.comp.cd-branden zie hier.

[ Voor 6% gewijzigd door -Stef- op 21-06-2003 22:41 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wilde graag de --r3mix variant gebruiken, maar kon hier geen optie voor vinden. Anderhalve week terug heb ik een mailtje naar plextor europe gedaan, maar tot op heden geen reactie hierover ontvangen..

Die preset die je noemt heb ik hier nog niet voorbij zien komen, die zal ik ook eens gaan bekijken :)

[ Voor 21% gewijzigd door Tele op 21-06-2003 23:40 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

The Third Man

The Third Jellyfish

Tele schreef op 21 June 2003 @ 23:38:
Ik wilde graag de --r3mix variant gebruiken, maar kon hier geen optie voor vinden. Anderhalve week terug heb ik een mailtje naar plextor europe gedaan, maar tot op heden geen reactie hierover ontvangen..

Die preset die je noemt heb ik hier nog niet voorbij zien komen, die zal ik ook eens gaan bekijken :)
Ik geloof dat je dan behoorlijk achterloopt. --r3mix is behoorlijk verouderd en is slechts ter compabiliteit aan de huidige builds van LAME toegevoegd (ten onrechte naar mijn mening).

De --alt-preset presets zijn nu je-van-het op LAME gebied. Ze zijn erg simpel en doeltreffend, en daarom ook de meest gebruikte bij hardcore encoders (dus niet Riet en Sjon die ff Frans Bauer rippen met Audio Catalyst, maar releasegroepen en/of audiofielen die Plextools of Eac gebruiken).

Ontopic: ik ontbeer Plextor producten en daarom ook überhaupt enige ervaring met Plextools. Ik zou, als het echt niet lukt om commandlineopties aan Lame toe te voegen, om gewoon alles naar Wavs te rippen en vervolgens handmatig in cmd/command of met een andere ripper die ook appart kan encoden zoals CDEX de boel om te zetten. CDEX kan ook Wav bestandjes los naar MP3 omzetten, en bevat al een setje presets in het programma zelf (zie Settings).

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al eerder zei zal ik, als het niet mogelijk is de --alt-preset-extreme in Plextools in te stellen, mijn met Plextools geripte wav comprimeren tot mp3 mbv. EAC (Tools => Compress Wavs).
Het mooiste is natuurlijk om het meteen met Plextools te doen maar ik wil geen concessies doen aan kwaliteit.
Pagina: 1