Zijn er videokaarten die je de mogelijkheid geven om het aantal mb's bij een al in de pc geplaatste videokaart kan voegen? Stel: je hebt een oude geforce4 mmx-440se en je wilt wat meer mb's erbij, welke kaart moet ik aanschaffen?
Heb ik nog nooit gezien in elk geval;
Vroeger was het nog wel eens mogelijk om ram bij te plaatsen op de videokaart (S3 Trio kaartjes etc.)
Vroeger was het nog wel eens mogelijk om ram bij te plaatsen op de videokaart (S3 Trio kaartjes etc.)
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Dat kan niet met de nieuwere videokaarten, en ik zie eerlijk gezegd ook niet in waarom je dat zou willen. Op de meeste GeForce 4 MX-kaarten zit al een overkill aan geheugen.
Een oude voodoo3 kaart die ik heb kan niet met een andere kaart samenwerken, je moest een kaartje op het moederbord uitschakelen, anders zou het niet werken. Maar ik neem aan dat er dus ook kaarten zijn die dat wel kunnen, samenwerken......
Ik ook niet, bij de oude Voodoo's (dat was nog eens een mooie tijd
) kon dat wel. Door de voodoo's met een soort flatcable met elkaar te verbinden maar een gf4 mx kan dat niet zover ik weet. Een nieuwe kaart kopen lijkt me een beter id, en dan gelijk een stevige die wat langer meegaat.
Tevens is het aantal MB op je videokaart niet erg van belang. Ookal gooi je er 1gb op. De snelheid van de grafische processor, de snelheid van het geheugen en de chipset, die combinatie is gewoon belangrijk voor een goede kaart. Een aantal xtra mb's zou de prestatie niet bijster verbeteren.
Tevens is het aantal MB op je videokaart niet erg van belang. Ookal gooi je er 1gb op. De snelheid van de grafische processor, de snelheid van het geheugen en de chipset, die combinatie is gewoon belangrijk voor een goede kaart. Een aantal xtra mb's zou de prestatie niet bijster verbeteren.
[ Voor 3% gewijzigd door Novah op 20-06-2003 23:22 ]
Nope, dat is niet meer mogelijk. 
Je kon toen voor bepaalde ISA/Vesa Local Bus/PCI videokaarten geheugen erbij kopen en deze erbij drukken, bijvoorbeeld de S3D Virge, waar je edo kon bijdrukken. Of door middel van SLI van 3Dfx.
Maar dan zul je tegenwoordig een andere videokaart voor moeten kopen als je meer VRAM wil hebben.
Je kon toen voor bepaalde ISA/Vesa Local Bus/PCI videokaarten geheugen erbij kopen en deze erbij drukken, bijvoorbeeld de S3D Virge, waar je edo kon bijdrukken. Of door middel van SLI van 3Dfx.
Maar dan zul je tegenwoordig een andere videokaart voor moeten kopen als je meer VRAM wil hebben.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Wat voor 'kaartje op het mobo'? Een interne videokaart? Die moet je vrijwel altijd eerst uitschakelen voordat je een normale videokaart er in wilt prikken.Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 23:21:
Een oude voodoo3 kaart die ik heb kan niet met een andere kaart samenwerken, je moest een kaartje op het moederbord uitschakelen, anders zou het niet werken. Maar ik neem aan dat er dus ook kaarten zijn die dat wel kunnen, samenwerken......
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 23:22 ]
Was al van plan een 9700 Pro'tje te kopen maar wilde nog even kijken of er andere oplossingen waren voor groter plezier
.
My bad
Maaruh dus m'n G4MMX440SE zou niks "samen" kunnen doen met m'n ATI Radeon 9700 PRO?......de G4 zit op PCI
Verwijderd
Nee Maar je kan wel een triplhead bouwen (heb ik ook) 2 monitoren @ je 9700pro en 1 op je GF4 en nog een tv erbij misschienVerwijderd schreef op 20 June 2003 @ 23:35:
[...]
My bad
Maaruh dus m'n G4MMX440SE zou niks "samen" kunnen doen met m'n ATI Radeon 9700 PRO?......de G4 zit op PCI
Verwijderd
Je kan ze wel samen aansturen, en bijvoorbeeld 2 monitoren aansluiten, maar een 9700 kan er zelf al 2, dus worden het 3 monitoren (Misschien wel 4 als de GF4 er ook 2 kanVerwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 23:35:
[...]
My bad
Hehe, nog even en ik heb een matrix studio!

Krijg ik geen conflicten als ze er beide in zitten...moet ik niet iets uitschakelen, zo ja wat en hoe?

Krijg ik geen conflicten als ze er beide in zitten...moet ik niet iets uitschakelen, zo ja wat en hoe?
Verwijderd
met windows xp gaat dat iig zeker goed.Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 23:45:
Hehe, nog even en ik heb een matrix studio!
[afbeelding]
btw: phat man! een gf4mx als secundaire kaart!
Verwijderd
ahum, dat is toch eigenlijk het hele principe van AGP ?
Niet dat je er veel aan hebt (voor 2D werkt dat niet, en voor 3D is het vaak nuttiger om het lokaal te hebben)....
PCI + AGP kaartje samen, werkt prachtig met 2 monitoren (evt. UltraMon gebruiken).
Niet dat je er veel aan hebt (voor 2D werkt dat niet, en voor 3D is het vaak nuttiger om het lokaal te hebben)....
PCI + AGP kaartje samen, werkt prachtig met 2 monitoren (evt. UltraMon gebruiken).
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 09:05 ]
Verwijderd
Het heeft natuurlijk ook een grotere bandbreedte en communiceert met de northbridge. Dus het gaat er niet alleen om, om meerdere monitoren te kunnen gebruiken.Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 09:04:
ahum, dat is toch eigenlijk het hele principe van AGP ?
Volgens mij snap je niet waarom die integrated VGA (dat is iets anders als op een kaart, of gewoon 'onboard', trouwens) slecht presteert.Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 23:23:
Was al van plan een 9700 Pro'tje te kopen maar wilde nog even kijken of er andere oplossingen waren voor groter plezier.
Dat komt door twee dingen:
- het heeft een relatief trage/simpele core
- het deelt geheugen bandbreedte met je CPU
Als kon hij 256MB benutten, het zou niet sneller gaan. Sowieso is geheugengrootte vrijwel nooit de bottlenck bij VGA kaarten...
Dus geheugen bijprikken zou nutteloos zijn. Gewoon een los kaartje bijprikken. Een losse Matrox G200 zou al beter werken (ook in 3D spellen
Oslik blyat! Oslik!
zou eraan toevoegen, systeem-geheugen. Wat een stuk inefficienter is dan video-ram.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Pagina: 1