CUSL2-C+Pentium III 800[133]=130graden??

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022

vraagje heb een cusl2-c moederbord van asus en een pentium800 op 133 Mhz met een golden orb cooler. maar nu ligt mijn bios te huilen dat de CPU temp 120 graden is..en als ik in win2k oulook express start dan tript asusprob[=progje dat mobo temp uitleest] helemaal..maar als ik aan cooler en CPU voel, zijn ze helemaal 'koud'..waar ligt dit aan? bioz foutje? aan mijn cooler ligt het nie! maar waaraan dan?

THNX

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Kan het geen 130 graden Fahrenheit zijn? Da's iets van 50 graden Celcius ofzo, dus al iets normaler.

sigloos

Verwijderd

Hmm 120 graden lijkt mij inderdaad wel erg veel! hij zou immers aardig in de fik moeten staan!!!! :( Maar eh, bij de nieuwe moederborden wordt de temperatuur rechtstreeks uit de CPU uitgelezen, dus het kan niet aan de plaats van je sensor liggen! Heb je al een BIOS update geprobeerd?

Verwijderd

ja kijk es of je celsius of fahrenheit in kan stellen, daar riekt het erg naar inderdaad.
Ik heb dat bordje ook overigens, bij mij doet ie standaard wel gewoon in celsius dus heb me er niet in verdiept!

Verwijderd

Nee, is een kwaaltje van de cusl2-c: ik heb dit bordje ook en in het bios geeft hij ook allerlei bezopen temperaturen aan (fluctuaties tussen 10 en 156(!!) graden.

Don't worry :)

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Hebben de mensen van Asus weer iets om te updaten in de nieuwe BIOS-versie....

sigloos

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
zal wel een algemeen asus probleem zijn.
Ik heb het ook met mijn P5a. Op het moment dat ik mijn ISA-bus actief gebruik slaat de winbond-chip op hol.
Pagina: 1