[audigy + denon 1802] digital out/in werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:53

Bergie

Lekker belangrijk...

Topicstarter
Ik heb mijn Audigy geluidskaartje altijd aangesloten op mijn Denon 1802 receiver. Dit had ik altijd dmv de digital out achter op de audigy naar de digitale coax in op m'n receiver (tulpstekkertje).

Dit heeft altijd goed gewerkt tot vandaag. M'n receiver doet zegmaar niks meer, hij herkent geen digitale input oid, helemaal niks. Dit is overigens alleen maar op deze ingang, tv en dvd doen het nog gewoon.

M'n pc geeft ook niks geen foutmeldingen oid en wanneer ik een koptelefoon aansluit of een optische kabel naar me receiver trek werkt het allemaal gewoon. Wanneer ik nu met een koptelefoon aan die digitale uitgang van me audigy luister hoor je gewoon ruis maar die verandert wel wanneer je winamp oid laat spelen. Dus lijkt me dat de uitgang nog wel werkt.

Ík ben nu bang dat het probleem bij m'n receiver ligt. Ik heb ook al met 2 dvd spelers getest maar die geven ook geen geluid op deze ingang. Misschien heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt of ligt het probleem toch bij m'n pc?

Yamaha MT-09

Verwijderd

volgens mij geef je zelf al het antwoord, ik kan niet anders concluderen dat die specifieke ingang van je receiver defect is..

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Topicstarter
damn, dat zou wel zwaar verrot zijn. Ben al druk op zoek naar garantieboekje maar kan niks vinden, kweet ook zo niet of er een apart boekje bijzat waar de garantie in geregeld is. Heb ondertussen wel de afleverbrief van mediacheckpoint gevonden. Das tenminste al wat.

Wel vaag, ik heb niks bijzonders gedaan. Met m'n receiver ben ik al helemaal niet bezig geweest. Ik heb vanmiddag alleen wel me pc helemaal los gehad (moest ff spul opmeten voor waterkoeling) dus misschien dat er toen bij het loshalen van de stekkertjes een kortsluitingkje oid ontstaan is. Alleen stond m'n receiver toen gewoon uit, geloof ik tenminste

update: op die afleverbrief staat dat ik 36 maanden garantie heb! :) Alleen dat klote duits he

[ Voor 9% gewijzigd door Bergie op 20-06-2003 22:33 ]

Yamaha MT-09

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Topicstarter
Heeft er trouwens iemand ervaring met het opsturen naar Mediacheckpoint, hoe lang het ongeveer duurt voordat je hem weer terug hebt en wat het kost om zo'n ding te versturen?

Yamaha MT-09