Toon posts:

FSB op ECS K7SOM+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pc gekocht waar een Athlon XP 1800+ in hoort te zitten. nou heb ik windows XP geinstalleerd, en die geeft aan dat er een Duron in zit op 1200 MHz. heb het bordje geflashd met de enige nieuwe BIOS die er voor is, en hij blijft op 1200 draaien.
met behulp van WCPUID achterhaald dat de proc op 12 x 100 draait. (een XP 1800 loopt op 11,5 x 133)

in de BIOS kan ik niets instellen kwa FSB of multiplier, hij stelt dat zelf in (CPU PnP) en daar stelt hij hem in als Pro1800+

mijn vraag is dus: ben ik genaaid en heb ik een echte Duron? zo niet, hoe stel ik de multiplier en FSB in op dit bordje?

specs: ECS K7SOM+ (pcb versie 7.5c)
256 DDR geheugen op 333 MHz
onboard vga, sound, lan

p.s in het boekje staat geen jumper voor FSB

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Trek gewoon de kast open en kijk wat voor een CPU erin zit? Indien het een OEM PC is en je je garantie wil behouden, dan zou je het verder moeten afhandelen met (helpdesk van) de leverancier ..

Overigens:
in de BIOS kan ik niets instellen kwa FSB of multiplier, hij stelt dat zelf in (CPU PnP) en daar stelt hij hem in als Pro1800+
Zie je dan ook op welke FSB/MP de BIOS hem instelt? Zo nee, stel de CPU dan eens manueel in :)

[ Voor 48% gewijzigd door BalusC op 20-06-2003 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, in het BIOS staat niet op welke fsb en multiplier het systeem ingesteld wordt, hij geeft alleen aan dat de CPU een Pro1800+ is en hij vermeld het voltage. is verder ook niet te veranderen (althans dus niet hier). heb het hele BIOS al doorgespit, maar niets gevonden

[EDIT]
ok, heb even de koeler er af gehaald, is dus wel een Duron. ben dus genaaid door de leverancier :r maandag ff over bellen

waarom geeft het BIOS dan aan dat er een Pro1800+ in zit?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 21:56 ]

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=317

Special Features
CPU On Board --> ziehier uwe Duron 1200
USB 2.0
Hardware Monitoring

Met andere woorden, je hebt geen mogelijkheid tot upgraden van je processor. En het is geen XP1800+. Botweg gezegd, je bent genaaid of je hebt jezelf genaaid. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een mobo met een onboard CPU 8)7

* BalusC had het kunnen weten ..

Verwijderd

Topicstarter
CPU on board was ik ook al achter. is ook niet erg, pc is voor mijn zusje. die kan het op zich ook best af met een duron 1200, maar als hij verkocht wordt als XP 1800, dan wil ik die er eigenlijk wel op zien.

plus dat dus de BIOS aangeeft Pro1800+

de pc is niet voor mij (onboard cpu? geen AGP? tss.....) en waar hij voor gebruikt gaat worden maakt het ook niet veel uit, maar ik ben nu gewoon nieuwsgierig waar die 1800 vandaan komt in de bios

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 22:09 ]

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 22:06:
CPU on board was ik ook al achter. is ook niet erg, pc is voor mijn zusje. die kan het op zich ook best af met een duron 1200, maar als hij verkocht wordt als XP 1800, dan wil ik die er eigenlijk wel op zien
Terug mee naar de winkel dus.
Of je moet het erbij willen laten. :)

Edit. Had je de koeler niet voor af hoeven te halen. :P
Dat is gewoon dat type moederbord met een leuke marketingsstunt. Als de leverancier gezegd heeft dat het een Xp1800+ is, zou je het met niet al teveel moeite zo kunnen inleveren. Verkeerde informatie geven over een product.

[ Voor 30% gewijzigd door Tatsu op 20-06-2003 22:15 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 22:06:
CPU on board was ik ook al achter. is ook niet erg, pc is voor mijn zusje. die kan het op zich ook best af met een duron 1200, maar als hij verkocht wordt als XP 1800, dan wil ik die er eigenlijk wel op zien.

plus dat dus de BIOS aangeeft Pro1800+

de pc is niet voor mij (onboard cpu? geen AGP? tss.....) en waar hij voor gebruikt gaat worden maakt het ook niet veel uit, maar ik ben nu gewoon nieuwsgierig waar die 1800 vandaan komt in de bios
kijk eens op de ECS site en daar zie je op de cooler van de onboard cpu staan :
Pro1800+
Pro1800+ is dus een soort, tjah, een soort van PR rating die of AMD heeft verzonnen (lijkt me niet) of ECS zelf. Het is gewoon een Duron "morgan" die op 1200Mhz loopt, maar om het te verkopen hebben ze het maar pro1800+ genoemd. Vandaar ook die vreemde "pro".
Wat de winkel wel even had mogen vertellen is dat er een 1200Mhz CPU inzat, maar hij is natuurlijk niet verplicht dat te doen, als hij vertelt dat jij een pro1800+ koopt, en het is er idd eentje, tjah :) dan zit er niet veel anders op.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:24
Het is misschien gewoon een type nummer van iets anders, misschien wel van de koeler (dat hij tot 1800+ aankan ofzo |:( )

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ik weet dat sommige stands op de HCC vorig jaar ook liepen te "stunten" met deze moederborden.

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:45

RumaNoV

Folding

Jup, je bent genaaid. Er zijn nog zo moederborden geweest met een 1200+ en 1400+ en dat waren ook Durons... Ik vind het schandalig dat een moederfabrikant zo een benaming gebruikt voor een processor die nooit zo een snelheid kan halen.
Mag dit wel???

Verwijderd

Dat kon je vnden dat die rating van ECS serieus afzetterij is. Die bordjes zijn wel oké, maar die rating is vree ambetant.
1400+ = 1050Mhz
1300+ = 950Mhz
1200+ = 850Mhz

En dat zijn Durons hé; bovendien zijn ze nog met spitfire-core (verkoop ze zelf :D )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 22:32 ]

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:45

RumaNoV

Folding

hehe, bij ons hier verkopen we ze ook. Die bordjes zijn idd wel ok. Alles onboard, gemakkelijke installatie. Het is wel waar voor zijn geld. Maar die rating is gewoon oneerlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Wat de winkel wel even had mogen vertellen is dat er een 1200Mhz CPU inzat, maar hij is natuurlijk niet verplicht dat te doen, als hij vertelt dat jij een pro1800+ koopt, en het is er idd eentje, tjah dan zit er niet veel anders op.
hij stond echt te koop als een Athlon XP 1800+

maar goed, ik ga er wel over bellen dat ik dit zo geen stijl vind, maar houdt het spul wel. is goed genoeg voor mijn zusje :-)

bedankt voor de hulp en info
Pagina: 1