Eergisteren me stoute schoenen aangetrokken en Redhat 9 naast mijn win XP gezet. Tot nu toe weinig echte problemen. Alles lost zict vanzelf op, mp3 support (bekend probleem) verholpen door de rpm's van xmms.org te installeren. Alleen die fonts!!!!
Goed
hier het verhaal:
Heb eerst half GoT afgezocht via de search optie en ben door middel van google (ja hij werkt nog steeds ook al schijnt ie vol te zijn
) op een howto terecht gekomen http://linux.org.mt/article/ttfonts Perfecte howto want als root zijnde heb ik al me winxp fonts, MAAR als user zijnde moet ik nog steeds voldoen met die brakke fonts. Echt ik snap er geen zak van... als root heb ik de mooie ms sans en sans serif. Start ik op als user zijnde dan niks
De howto moet geschieden als root zijnde, logisch gezien de rechten. Als ik als user inlog en via su in de terminal dan het commando chkfontpatch* aangeef kent ie de bash niet. su - in de terminal geeft aan dat ik al het pad heb aangemaakt. In het bestand /etc/X11/xfs/config staat onder "catalogue' wel het pad naar de nieuwe ttf fonts.
Argh ik kom er niet meer uit... iemand wel een idee hoe dit op te lossen.
Goed
Heb eerst half GoT afgezocht via de search optie en ben door middel van google (ja hij werkt nog steeds ook al schijnt ie vol te zijn
De howto moet geschieden als root zijnde, logisch gezien de rechten. Als ik als user inlog en via su in de terminal dan het commando chkfontpatch* aangeef kent ie de bash niet. su - in de terminal geeft aan dat ik al het pad heb aangemaakt. In het bestand /etc/X11/xfs/config staat onder "catalogue' wel het pad naar de nieuwe ttf fonts.
Argh ik kom er niet meer uit... iemand wel een idee hoe dit op te lossen.