Welke koeler heb ik?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik snap dat dit een beetje een n00b vraag is maar mischien dat iemand er toch achter kan komen. Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat voor koeler ik in mijn pc heb! Ik weet alleen dat het een Zalman is, kan iemand mij vertellen waar op de koeler staat welk model het is? Als ik de kast openschroef zie ik een metlaen arm met daarnaan de koeler op de proccesor zit een soort metalen waaier.
Kan iemand mij vertellen waar ik het model/typenummer kan vinden???

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 22:35

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 10:58
welke kleur heeft je koeler? koper? koper met alu?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:19
kingrichard47 schreef op 20 June 2003 @ 21:15:
Ik snap dat dit een beetje een n00b vraag is maar mischien dat iemand er toch achter kan komen. Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat voor koeler ik in mijn pc heb! Ik weet alleen dat het een Zalman is, kan iemand mij vertellen waar op de koeler staat welk model het is? Als ik de kast openschroef zie ik een metlaen arm met daarnaan de koeler op de proccesor zit een soort metalen waaier.
Kan iemand mij vertellen waar ik het model/typenummer kan vinden???
Euh, gewoon naar http://www.zalman.co.kr/english/intro.htm gaan en plaatjes gaan vergelijken? Misschien dat in het midden van de ventilator het een en het ander staat qua typenummer, of dat je de bon nog hebt.

btw, wat maakt het eigenlijk uit wat voor koeler je hebt, hij koelt toch? 8)7

edit:

Owja, als je erbij zegt of je een Intel/AMD hebt, dat scheelt ook al :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 20-06-2003 21:20 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dick
  • Niet online
hij is zwart met aluminium. Ik had al op die site van zalman gekeken maar ik kan die van mj er niet tussen vinden, wel een die er sterk op lijkt maar die heeft er ook rood inzitten.

Ik wil graag weten wat voor koeler ik hebben om te weten of het nut heeft te gaan overklokken. (qua temperatuur)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

mmm.... een foto wil nog wel eens helpen in dit soort gevallen... Hoe is je temp nu?? Kan je desnoods meten met MBM5... Als dat redelijk laag is kan je overklokken anders niet... Simpel toch?? :)

Je koeler kan namelijk ook scheef/met te weinig Artic Silver/verkeerd om gemonteerd zijn....

[ Voor 21% gewijzigd door Apen-nootjes op 20-06-2003 21:26 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Henk
kingrichard47 schreef op 20 June 2003 @ 21:22:
hij is zwart met aluminium. Ik had al op die site van zalman gekeken maar ik kan die van mj er niet tussen vinden, wel een die er sterk op lijkt maar die heeft er ook rood inzitten.

Ik wil graag weten wat voor koeler ik hebben om te weten of het nut heeft te gaan overklokken. (qua temperatuur)
alu met zwart uitgeslagen koper? ;)

maar fotootje zou inderdaad handig zijn, geef anders eens uiterlijke details qua vorm of zow, lijkt ie op die koelers van de page van zalman of totaal niet?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

ik kan me niet herinneren dat zalman zwarte koelers heeft.

maar als het een waaier is, dan is het of de 6000 voor amd's
of de 6500 voor p4's

• Henk
Misschien een zalman kloon anders? of staat er echt zalman op de arm van die koeler en op het blok/waaierding/koelergeval?

• Dick
  • Niet online
damster schreef op 20 juni 2003 @ 21:41:
ik kan me niet herinneren dat zalman zwarte koelers heeft.

maar als het een waaier is, dan is het of de 6000 voor amd's
of de 6500 voor p4's
Jaaaaa, dankje. Ik zocht bij google op een Zalman 6000 (heb AMD) en daar kwam een plaatje van (waarschijnlijk) mijn cooler uitrollen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

als je het nog precies wil weten hij heet eigenlijk de cnps-6000 en dan zijn er 2 uitvoeringen.
de cnps-6000 cu en de cnps-6000 alcu

• Dick
  • Niet online
damster schreef op 20 June 2003 @ 22:17:
als je het nog precies wil weten hij heet eigenlijk de cnps-6000 en dan zijn er 2 uitvoeringen.
de cnps-6000 cu en de cnps-6000 alcu
hoe kom ik er achter welke variant ik heb? en zit er veel verschil tussen beide?

• Henk
de cu is van puur koper en de alcu is van koper en alu, maar omdat jij zei dat ie 2 kleuren heeft moet het haast wel zo zijn dat je de alcu hebt :)

Verwijderd

Pics, pics en nog eens pics :) Daar kunnen we wat mee joh...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, zelf heb ik de 7000 AlCu...voor mijn P4,en hij koelt zeer goed...en dat voor die stilte. Daartegen ja...echt een overklok koeling zal het nooit worden!

There is no place like ::1

• Henk
Ok, bij deze, voor de liefhebber ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.microplex.no/rubweb/prodpages/cnps6000alcu/6000alcu.jpg
Ik heb trouwens ook een donkere versie gezien :) dan is idd dat alu een stuk 'zwarter'

edit:
gevindt!
Afbeeldingslocatie: http://www.beareyes.com/2/lib/200206/23/003/7765.jpg

dwz... dit was de zwartste werkende pic die ik @ google kon vinden :)

Ik denk dat dit een eerdere revisie van de alcu is als bekend, gezien de smallere koperen strip :)

[ Voor 44% gewijzigd door Henk op 20-06-2003 23:31 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:25

makje

Professioneel prutser

je hebt ook nog dezen:
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/septemberimg/2005p1s.gif Zalman CNPS 2005+

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/septemberimg/3000p1s.gif Zalman CNPS 3000+

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/septemberimg/3100p1s.gif Zalman CNPS 3100+

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/septemberimg/3100gp1s.gif Zalman CNPS 3100 Gold+

Dit zijn de oudere en iets kleinere broertjes van de CNPS 6000 (Al)Cu :P

edit:
RedXraD heeft daar dus een plaatje van respectievelijk een Zalman CNPS 6000 AlCu en een Zalman CNPS 3000+ :)

[ Voor 13% gewijzigd door makje op 20-06-2003 23:41 ]

9800x3d

• Henk
dan zou het de cnps 3000+ moeten zijn, want hij was 'zwart' met koper, dus die gold, full copper en full alu vallen af :) maar ik denk dat het de onderste is van mijn post, want die ziet er nogal zwartig uit, denk dat het gewoon een rev. 1.0 is van de alcu en dat de 1.1 of weet ik veel welke revisie gewoon hier bekender is :)

edit: er was laatst een grappig topic in SG, het welke auto is dit topic... zou dat ook zo leuk zijn met cpu koelers? :P

[ Voor 18% gewijzigd door Henk op 20-06-2003 23:42 ]

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-02 10:20

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

• Henk
Dikke kans van niet, hij had het namelijk over een koeler die er met een soort arm boven hing, en hier bevestig je de koeler echt op, komt bij dat de TS ook al bevestigd heeft dat hij op de 6000 alcu lijkt :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:12
Jongens, dit lijkt wel een quiz! :+

Topicstarter, ik hoop dat je begrijpt dat dit niet helemaal de bedoeling is. Jij bent degene die weet hoe die HSF er uit ziet, wij moeten het alleen van jouw omschrijving hebben. Dat maakt jou dus de meest geschikte persoon het antwoord te achterhalen, niet wij :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.