[Win2k3] NAV / mailserver vraag*

Pagina: 1
Acties:

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:54
ik heb sinds eergisteren een proliant 1600 server.

heb er nu win2003 server op draaien maar heb een paar vragen over programma's en dergelijk, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

ik wil een anti virus installeren die zowel op de server als clients komt te staan, maar dat de clients de update van de server moet downloaden en dat ik met de server ook de clients kan scannen, kan dit met norton antivirus?

ik wil een mail server op zetten voor een paar gebruikers aan ons wifi.
nou wil ik een domein naam aanvragen: www.mijdomeinnaam.nl en die laten door koppelen aan mijn server, maar wil dus ook een mail server er opzetten zodat de andere gebruikers een e-mail adres krijgen via mijn server. dus: gebruiker1@mijdomeinnaam.nl, heb ik dan voldoende aan alleen een domein naam om of moet ik dan ook mail ruimte enz huren of kan ik dat op mijn eigen server doen.

hopelijk kunnen jullie helpen met de juiste programma's zoek.

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 11:13
het klinkt cru en zo bedoel ik het eigenlijk niet. Maar als jij deze vragen hebt, zou ik er nog niet eens aan beginnen. Da's vragen om moeilijkheden :S

Verwijderd

Norton Antivirus 2003 profesionnal doet het op mijn Win2k3 niet. Ik weet niet of ze al nieuwere pakketen hebben uitgebracht bij Norton.

• Massiefje
Ik krijg deze week als het goed is Symantec AntiVirus Corporate Edition 8.6 binnen. Daarmee zou het moeten werken, wat de TS'er wil

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 21:15:
Norton Antivirus 2003 profesionnal doet het op mijn Win2k3 niet. Ik weet niet of ze al nieuwere pakketen hebben uitgebracht bij Norton.
Professional zegt het al DIT DRAAIT NIET OP EEN SERVER....

En verder TS je moet MX records aanmaken. Cname's A record.. Lees eerst us een goed DNS boek. En verder heb je natuurlijk nog een e-mail programma nodig...

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:58

Stewie!

Keen must die!

Massiefje schreef op 20 June 2003 @ 21:16:
Ik krijg deze week als het goed is Symantec AntiVirus Corporate Edition 8.6 binnen. Daarmee zou het moeten werken, wat de TS'er wil
volgens Norton werkt die idd op win2k3, we hebben hem ook besteld :)

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Massiefje
DaMorpheus schreef op 20 June 2003 @ 21:20:
[...]

volgens Norton werkt die idd op win2k3, we hebben hem ook besteld :)
Daarom. En backup maken mag toch ? O-)

• KoBolD54
maar kan je met die norton cororate ook clients scannen en alleen met de server de update downloaden en de clients weer de update van de server laten downloaden?

DNS moet lukken heb net mijn mcse gehaald met win2000 ;)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
KoBolD schreef op 20 June 2003 @ 21:27:
maar kan je met die norton cororate ook clients scannen en alleen met de server de update downloaden en de clients weer de update van de server laten downloaden?

:? :? :?

en dan kom je met dit soort vragen :?

* Zwelgje kan zich met pijn en moeite nog op zijn stoel houden

A wise man's life is based around fuck you

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
KoBolD schreef op 20 June 2003 @ 21:27:
Ja. Wist je trouwens dat Symantec ook een eigen website heeft? Daar staan ongetwijfeld wel alle features genoemd. :)

Verwijderd

KoBolD schreef op 20 juni 2003 @ 21:27:

Wil niet vervelend zijn maar als jij je mcse hebt gehaald, en je steld zulke vragen ? Maar goed. Als mail server zou je Mdaemon kunnen nemen, is een hele goeie vind ik zelf.

en inderdaad Norton Corporate edition.
mail kan je dan op je eigen server afhandelen,
en je Web server kan je dan ook zelf opzetten (aan wat voor lijn ga je die server hangen)

• Massiefje
waarschijnlijk is hij in de war met MCP voor windows 2000 professional of zo :D
MCSE heb je IETS Meer voor nodig :)

[ Voor 19% gewijzigd door Massiefje op 20-06-2003 21:38 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:17
Papieren MCP :P.

Maar waarom moet de server-scanner de clients scannen? Daar installeer je toch de virusscanner op de clients voor? :?

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 13:05
* Allereerst een domein aanvragen
* Daarna Exchange draaien icm Windows 2003,je kan dan idd e-mail adressen met aanmaken met pietje@mijnsite.nl
* Symantec corp. edition installeren op de server, op de server komt de servergeedlte van Symantec te staan en op je client komt de clientgedeelte te staan van Symantec.
*Als dit alles goed geinstalleerd is kan je op je server updates halen die automatisch de client updaten,installeer je de exchange plugin zal ook de mail gescand worden.
* Om je domein aan je server te koppelen kan je een redirect aanmaken op de hostingsite waar je je domein heb aangevraagd of je domein direct aan je ipadres laten koppelen.

Succes :)

• KoBolD54
oke bedankt allemaal, over mijn mcse, ik heb net de eerste module gehaald en qua windows 2000 dat ik op school heb gehad hebben deze hoofdstukken overgeslagen op school, omdat het niet kon zogenaamd bij ons op school, en ja kan niet alles weten je moet toch ergens beginnen met je informatie te verzamelen en ik dacht hier maar blijkbaard denken sommige er anders over!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:11
KoBolD schreef op 21 juni 2003 @ 08:16:
oke bedankt allemaal, over mijn mcse, ik heb net de eerste module gehaald en qua windows 2000 dat ik op school heb gehad hebben deze hoofdstukken overgeslagen op school, omdat het niet kon zogenaamd bij ons op school, en ja kan niet alles weten je moet toch ergens beginnen met je informatie te verzamelen en ik dacht hier maar blijkbaard denken sommige er anders over!
Misschien ook nog een cursusje helder formuleren? :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:29

heuveltje

KoelkastFilosoof

zou ook geen slechte keus zijn
maar volgens mij bestaat zijn mcse uit de eerste helft van het eerste onderdeel (w2000 prof)
:)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:44

Predator

Suffers from split brain

PNS -> SA + titel change

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• KoBolD54
achja het blijft roc aventus ;)
Pagina: 1