[linux] Welke distro moet ik nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik wil graag een webserver opzetten en ftp, maar welke kan ik nou het beste nemen. Het moet niet teveel werk kosten om hem te installen. Ik heb niet veel ervaring met linux.

Ik heb een pentium 2 350Mhz

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Welke Linux distributie moet ik nemen?

:)

trouwens, je wilt een server hebben die niet veel werk kost en je hebt geen ervaring met linux?
ten eerste een server kost altijd redelijk veel werk, want je wilt natuurlijk niet dat het binnen de kortste keren een warez uitwissel punt wordt ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Erkens op 20-06-2003 20:52 ]

• Thomasje
Nou het gaat er meer om dat ik websites voor mezelf kan hosten en vanaf andere punten in het land kan uploaden

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Thomasje schreef op 20 June 2003 @ 20:53:
Nou het gaat er meer om dat ik websites voor mezelf kan hosten en vanaf andere punten in het land kan uploaden
mijn advies?

blijf in hemelsnaam bij windows als je geen kaas hebt gegeten van linux, het gaat weer een beveiligingsdrama worden als je er geen drol van snapt :/

A wise man's life is based around fuck you

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Thomasje schreef op 20 June 2003 @ 20:53:
wat maakt dat uit voor het verhaal?
als je een server aan het internet hangt moet je ook de verantwoordelijkheid ervoor nemen. Of er warez mee verspreid wordt boeit eik. niet, maar wel als die gebruikt wordt voor een DDoS attack omdat die niet goed beveiligd is omdat de beheerder hem "even snel" wilde installeren en niet genoeg kennis in huis had. (nofi uiteraard)

• Thomasje
Nee windows is lekker om je website te laten zien aan andere als je een website hebt gemaakt voor een klant. Maarja jullie willen me dus niet verder houden

topic closed

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Thomasje schreef op 20 June 2003 @ 20:59:
Nee windows is lekker om je website te laten zien aan andere als je een website hebt gemaakt voor een klant. Maarja jullie willen me dus niet verder houden

topic closed
argumenten graag... waarom is windows/iis niet lekker dan?

als je iets tegen iis hebt dan neem je toch apache?

A wise man's life is based around fuck you

• Thomasje
Vind het wel een beetje stomme opmerking blijf bij linux als je er geen kaas van hebt gegeten hoe ben jij dan ooit aan windows of aan linux begonnen toen het er net was. Dat leer je toch allemaal vanzelf

• Thomasje
zwelgje schreef op 20 June 2003 @ 21:00:
[...]

argumenten graag... waarom is windows/iis niet lekker dan?

als je iets tegen iis hebt dan neem je toch apache?
Dan is het toch nog het zelfde probleem dat mensen mij kunnen gaan attacken ofzo, ik wil gewoon fatsoenlijk Php, MYSQL kunnen hosten

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Thomasje schreef op 20 June 2003 @ 20:59:
wat is er mis met windows als webserver?
als je toch voor linux kiest zou ik als ik jouw was me er gewoon eerst in verdiepen en jezelf bekend maken met linux. Veel lezen en leren. Welke distro je moet nemen kan je terug vinden in de link die ik je gaf ;)
Thomasje schreef op 20 juni 2003 @ 21:01:
[...]

Dan is het toch nog het zelfde probleem dat mensen mij kunnen gaan attacken
je hebt meer ervaring me windows en dus zou je die beter kunnen securen dan een linux bak ;)
ik wil gewoon fatsoenlijk Php, MYSQL kunnen hosten
kan met windows ook

[ Voor 27% gewijzigd door Erkens op 20-06-2003 21:03 ]

• Thomasje
Erkens schreef op 20 June 2003 @ 21:02:
[...]

als je toch voor linux kiest zou ik als ik jouw was me er gewoon eerst in verdiepen en jezelf bekend maken met linux. Veel lezen en leren. Welke distro je moet nemen kan je terug vinden in de link die ik je gaf ;)
Nou daar staat echt niet genoeg info maarja een advies kan er dus ook niet van af

• Thomasje
Erkens schreef op 20 June 2003 @ 21:02:
[...]

[...]

je hebt meer ervaring me windows en dus zou je die beter kunnen securen dan een linux bak ;)

[...]

kan met windows ook
Linux is toch veel beter beveiligd dan windows, maarja ik hou er al over op want dit heeft toch geen zin hier

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Thomasje schreef op 20 June 2003 @ 21:05:
[...]

Linux is toch veel beter beveiligd dan windows
nope, waar haal je dat vandaan dan?
een besturingssysteem is zo veilig als de beheerder hem heeft achtergelaten ;)
maarja ik hou er al over op want dit heeft toch geen zin hier
je wilt weten welke distro? slackware

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:01

Jaymz

Keep on moving !

Thomasje schreef op 20 juni 2003 @ 21:04:
[...]

Nou daar staat echt niet genoeg info maarja een advies kan er dus ook niet van af
Maar er staat wel dat je daarvoor hier moet wezen: Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2 ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.