• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zoals sommigen misschien al gezien hadden, (of niet). ben ik van plan om binnenkort een pocketpc te halen.

nou viel mijn oog op de fujitsu-siemens pocket loox 600, heb een boel reviews gelezen, en het is precies het apparaatje wat ik zoek, op een paar dingetje na die ik niet helemaal volg.

natuurlijk wil ik naast de gebruikelijke applicaties ook een paar (simpele of minder simpele) spelletjes er op spelen. nou heb ik hier een paar vraagjes over.

1. de meeste games die je kunt downloaden zijn voor de ARM of MIPS processor, aangezien in de loox een Xscale processor zit, vraag ik me af of die spellen ook draaien.

2. een boel spellen kun je downloaden voor de verschillende ipaq's (bijv ipaq 1915 en 3970), betekend dit dat deze helemaal niet draaien, of kan ik bijvoorbeeld die van de 3970 downloaden, aangezien daar ook een Xscale processor in draait.

3. in een review had ik het volgende gelezen:
What about games?

Well - diagonals are out - but unless I'm very much mistaken the Loox CAN register two button presses simultaneously. I'll let a more experienced gamer confirm that - but it seemed to do so for me.
dit snap ik niet helemaal, wat bedoelt de reviewer met "diagonals are out" ik neem aan dat de loox wel schuine lijnen kan tekenen toch?

een boel vraagjes, maar ik denk dat er meerdere mensen wel baat bij hebben, alvast bedankt.

[ Voor 2% gewijzigd door Magic op 20-06-2003 20:00 . Reden: typo ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

de keypad met 4 richtingen (up/down/left/right) kan normaal ook schuin omhoog e.d. maar de loox heeft dus problemen met 2 knoppen tegelijk indrukken wat bij spellen vaak handig is

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Magic
  • Niet online
cosmoOo schreef op 20 June 2003 @ 20:01:
de keypad met 4 richtingen (up/down/left/right) kan normaal ook schuin omhoog e.d. maar de loox heeft dus problemen met 2 knoppen tegelijk indrukken wat bij spellen vaak handig is
aah, kijk, ik zat met beelddiagonalen in het hoofd, nooit aan de knoppen gedacht, maar de knoppen maken niet zoveel uit, ik ben toch meer van de point-and-click spelletjes. iemand antwoord op de andere 2 vragen?

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

spellen speciaal voor ipaq heb ik nooit gezien dus ik denk dat dat gewoon een handig hulpje is voor de goede cpu

xscale is ook gewoon een arm cpu volgens mij dus dat moet gewoon werken.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 21:17

MaDLiVe

.-Observer-.

cosmoOo schreef op 20 June 2003 @ 20:30:
spellen speciaal voor ipaq heb ik nooit gezien dus ik denk dat dat gewoon een handig hulpje is voor de goede cpu

xscale is ook gewoon een arm cpu volgens mij dus dat moet gewoon werken.
Ja dat werkt in de meeste gevallen goed :) Sommige games die hebben betere optimizations voor bepaalde ppc's (denk hierbij aan button configurations).

De loox heeft/had moeite met de d-pad meer dan 2 richtingen werkte niet echt lkkr. Volgens mij is dat opgelost met een patch.

[ Voor 26% gewijzigd door MaDLiVe op 20-06-2003 21:04 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Magic
  • Niet online
Kijk, geweldig, bedankt, het enige wat me nou nog tegenhoud om em te kopen is mijn banksaldo :P maar daar komt binnenkort verandering in :D

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

je hebt min of meer al besloten om die loox te kopen maar dit is toch al een vrij oud model en dan vind ik die nieuwe ipaq (2215) ook wel leuk uitzien, heeft ook bluetooth en cf (de dingen waardoor ik een loox zou willen kopen)
weet niet of hij veel duurder is maar zit wel ongeveer in het zelfde segment dacht ik.

ik heb zelf trouwens een dell en heb later een bluetooth cf kaartje gekocht.

Verwijderd

Op wat voor sort sites kan je eigenlijk games downloaden ?

behalve dan tuwcows

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 01:28:
Op wat voor sort sites kan je eigenlijk games downloaden ?

behalve dan tuwcows
ff zoeken op google... :)
en een zoek sting als "free game, pocketpc"
en je vind 100den spelen...

alleen ff opletten dat de spelen algemeen pockterPC begrijpen of arm, sommige spelen doen het nl allen op procs zoals de mips, of maken van specifieke eigenschapen van bepaalde pda's gebruik.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Sinds paar weekjes/maandjes (niet zo'n goed tijdsbesef 8)7 ) heb ik een Loox 600 en ding bevalt perfect. Ben niet echt een fanatieke gamer echter...maar idd ARM games werken tot nu toe allemaal perfect...

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb sinds vd week een iPaq 3970, vooral pocketscumm is errug leuk om te spelen, als de oude lucasarts adventures zoals day of the tentacle, monkey island, etc. kun je in volledig scherm met geluid spelen met behulp van het pennetje, dit is echt aan te raden!
Verder heb ik nog niet zo veel ervaring met spelletjes, ben op zoek naar simcity voor de ppc, lijkt me ook wel geinig.

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Acer n10, draait ook op een xscale. Ik heb al aadig wat spellen geinstaleert en tot nu toe hebben de meeste spellen gewerkt. Alleen een paar spellen doen raar, het beeld wordt dan wit maar je hoort het geluid nog wel.

• Magic
  • Niet online
cosmoOo schreef op 20 June 2003 @ 23:35:
je hebt min of meer al besloten om die loox te kopen maar dit is toch al een vrij oud model en dan vind ik die nieuwe ipaq (2215) ook wel leuk uitzien, heeft ook bluetooth en cf (de dingen waardoor ik een loox zou willen kopen)
weet niet of hij veel duurder is maar zit wel ongeveer in het zelfde segment dacht ik.

ik heb zelf trouwens een dell en heb later een bluetooth cf kaartje gekocht.
2215 ben ik in mijn zoektocht nog nooit tegengekomen, en in de pricewatch staat ie ook niet :? verder ben ik niet echt enthousiast over het design van de ipaq's. sterker nog, ik vind ze oerlelijk (imho)

verder hecht ik voor dure aankopen altijd flink wat waarde aan de reviews, en die zijn vrijwel altijd laaiend enthousiast over het apparaatje. de minpunten die genoemd worden zijn voor mij puntjes die niet belangrijk zijn.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 21:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Magic schreef op 21 juni 2003 @ 13:05:
[...]

2215 ben ik in mijn zoektocht nog nooit tegengekomen, en in de pricewatch staat ie ook niet :? verder ben ik niet echt enthousiast over het design van de ipaq's. sterker nog, ik vind ze oerlelijk (imho)

verder hecht ik voor dure aankopen altijd flink wat waarde aan de reviews, en die zijn vrijwel altijd laaiend enthousiast over het apparaatje. de minpunten die genoemd worden zijn voor mij puntjes die niet belangrijk zijn.
Ik moet er wel eerlijk bij vermelden dat het schermpje van de ipaq 39xx serie superieur is aan die van de loox.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Magic
  • Niet online
MaDLiVe schreef op 21 June 2003 @ 13:35:
[...]

Ik moet er wel eerlijk bij vermelden dat het schermpje van de ipaq 39xx serie superieur is aan die van de loox.
tja, daar zijn de meningen over verdeeld, voor wat ik gelezen heb is het contrast van de loox is weer superieur aan de ipaq, dus om tekst te lezen is de loox beter, maar de kleuren zijn op de ipaq weer beter. het is maar net waar je de proriteiten legt :)

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Magic schreef op 21 June 2003 @ 13:05:
[...]

http://www.pdabuyersguide.com/ipaq_2215.htm

het is zeker geen slechte pda die loox het is alleen een vrij oud model. deze ipaq is kennelijk zo nieuw dat hij hier iig nog niet te krijgen is en weet ook niet wat er beter aan is vond het alleen intressant met cf en bluetooth en vind deze ipaq er erg goed uitzien.

• Magic
  • Niet online
cosmoOo schreef op 21 juni 2003 @ 17:48:
[...]

http://www.pdabuyersguide.com/ipaq_2215.htm

het is zeker geen slechte pda die loox het is alleen een vrij oud model. deze ipaq is kennelijk zo nieuw dat hij hier iig nog niet te krijgen is en weet ook niet wat er beter aan is vond het alleen intressant met cf en bluetooth en vind deze ipaq er erg goed uitzien.
hmm, met pocketpc 2003 erop lees ik, ik hou hem in ieder geval in de gaten, als de prijs niet zoveel scheelt met de loox + update naar PPC2003 dan zou het die ook kunnen worden. alleen het uiterlijk vind ik niet zo denderend, maar wel een hele verbetering tov. de "oude" ipaq.

Pagina: 1