Apple G5 is uit! Kunst :P

Pagina: 1
Acties:
  • 785 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:09
edit:

Uiteraard, slechts 8 uur te laat... nieuws: Apple PowerMac G5 details lekken uit - update

Ik houd m'n mond wel weer 8)7

Iemand bij Apple maakte een foutje, en er stond een kwartiertje lang plotseling een beschrijving van de nieuwe G5 bij de G4s op de Applestore. Hieronder een quote van Mac Central:
"The specs posted to the company's Web site list the G5 as being available in three speeds: 1.6GHz, 1.8GHz and a dual 2GHz with up to a 1GHz processor bus; up to 8GB of DDR SDRAM; Fast Serial ATA hard drives; AGP 8X Pro graphics options from Nvidia or ATI; three PCI or PCI-X expansion slots; three USB 2.0 ports; one FireWire 800 and two FireWire 400 ports; and optical and analog audio in and out."
Klik voor screenshot

Jah, ik weet het, makkelijk te photoshoppen. Maar ik hoor het op zoveel plaatsen, dat het een mooie hoax zou zijn ;)

Er gonsden al geruchten dat de G5 op de Worldwide Developers Conference 2003 zou worden aangekondigd. Ik denk dat er iemand bij Apple ontslagen gaat worden, want Steve zal niet blij zijn met dit foutje ;)

Er komen wel al een paar dagen grote dozen bij Applestores in Amerika binnen, die niet mogen worden geopend voor maandag. Klik.

Maar eh... 1 GHz processor bus? Da's redelijk veel...

As the Apple Turns
Applebits
MacOSRumors.com

Edit: Nog even een interessante link: Apple is back met G5!

Bovenstaande topic was helaas een dubbelpost, maar bevat zeer zeker nuttige informatie :)

[ Voor 42% gewijzigd door Twynn op 24-06-2003 13:00 ]

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:26
Uhmz boven dat plaatje van die mac staat g4 en in die specs staat g5 ???? Hoe zit dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
Da's de fout die gemaakt is. Iemand had de specs van de G5 al neergezet bij de G4. De fout werd snel ontdekt, en verwijderd (15 tot 30 minuten of zo). De G5 zou wrs pas maandag aangekondigd worden (zelfs dat was pas een gerucht), dus dit is redelijk pijnlijk voor Apple.

OF iemand heeft akamai gehacked en er een ander plaatje in gezet, OF een Apple-medewerker heeft een kostbaar foutje gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:15
KroeT schreef op 20 June 2003 @ 19:59:

Maar eh... 1 GHz processor bus? Da's redelijk veel...
Dat is inderdaad veel, althans dat lijkt het. De FSB van de 970 is altijd precies de helft v.d. CPU snelheid, dus de 2GHz uitvoering heeft er eentje van 1000Mhz en de 1.6GHz bijvoorbeeld heeft een FSB van 'slechts' 800MHz. Deze FSB is ten eerste van het DDR type waardoor de snelheid dus daadwerkelijk 500 resp. 400MHz is. Daarnaast bestaat de FSB in tegenstelling tot de FSB's van de ons welbekende Athlon's XP en P4's uit twee delen: een 32bits bus voor opgaand verkeer en een 32bits bus voor neergaand verkeer. Tel daarbij op (af beter, trek er vanaf) het feit dat deze bussen multiplexed zijn met de adres- en controllesignalen (die gaan dus over dezelfde lijnen) en je komt op een daadwerkelijke maximale read van om en nabij de 3600MB/s (1000MHz maal 4Byte minus ~10% adres en controlle overhead). Dat maakt het allemaal weer iets minder indrukwekkend. Neemt niet weg dat dit wel tegelijk twee kanten op kan gaan natuurlijk en je zo op maximaal gelijktijdig 7.2GB/s uit kunt komen wat er aan verkeer door de FSB gaat :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben niet echt onder de indruk

€3.799,- :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 01:35:

tsja.... dat apple's duur zijn dat weten ze zelfs op mars, maar als je van €3.799,- al moet :r dan heb je wel een hele zwakke maag :p

ik vraag me toch echt af of de nieuwe G5's maandag in de winkel liggen........niemand kan geruchten verspreiden zoals apple dat kan ;)

* mr_petit houdt het gewoon lekker bij x86 apparaten :*)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 18-09 18:45
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 01:35:

Respect _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door KBDE op 21-06-2003 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 00:16
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 01:35:

Maar dan zeggen de Apple mensen: Hou is zo goed met grafische programma's !!

Das een PC van €2500 ook :Y)

[edit] de poll op 1 van de bovengenoemde sites is wel grappig: http://www.appleturns.com/vevo/ >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Sir_Killalot op 21-06-2003 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sir_Killalot schreef op 21 June 2003 @ 04:32:
[...]

Maar dan zeggen de Apple mensen: Hou is zo goed met grafische programma's !!

Das een PC van €2500 ook :Y)

[edit] de poll op 1 van de bovengenoemde sites is wel grappig: http://www.appleturns.com/vevo/ >:)
EUR 3799 is veel, maar als je dit vergelijkt met een dual-Xeon workstation is het nog niet zo extreem duur. We zullen natuurlijk even moeten wachten voordat we echt weten of dat een reele vergelijking is, maar tot die tijd is :r lopen roepen over de prijs (of willekeurige welke speculatie rond prijs/performance) vrij loos.

ERG grappige polls :+
Okay, so what's the guy who accidentally leaked the G5 specs doing right now?

Hiding behind an old Apple Network Server and praying to as many deities as he can think of:
863 votes, 18.58%

Uncontrollably doing a little leaking of a more personal nature:
864 votes, 18.60%

Idly wondering if Steve will let him live long enough to change his pants:
863 votes, 18.58%

Doing penance by cleaning Steve's Gulfstream jet-- with his tongue:
863 votes, 18.58%

Cooling rapidly to room temperature in one of Steve's many conveniently located "corpse closets":
1191 votes, 25.65%

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Nog anderhalf uur en we weten hoe het zit met de G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hmm, de grote vraag is of de nieuwe G5 in combo met OS X er flink vandoor kan knallen @ zware multimedia-progs als After FX en 3D-progs :). Veel nieuwe PC-configs die als duallie met veel en snel geheugen zijn geconfigged, bleken ten opzichte van een (naar verhouding) dure G4 met dual 1Ghz proc een stuk sneller. Met After FX werd er soms zelfs zo'n 30% tijdwinst mee behaald. En ook Maya was op veel PC configs sneller met renderen dan de snelste G4.

Maar aangezien Apple het mooie os dat OS X heet heeft, lijkt het me dat ze daar ook mooie hardware onder willen stoppen. Als ze dat lukt, een pluim voor Apple, aangezien het mij niet makkelijk lijkt op te boxen tegen de goeie prijs/prestatie verhouding van tegenwoordige (zware) pc-configs. De prijs is dan een ander verhaal, want als je daar een mooi èn snel systeem voor krijgt dat een flinke tijd mee gaat, waarom zou je zeuren? ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ReemF schreef op 23 June 2003 @ 17:40:
Hmm, de grote vraag is of de nieuwe G5 in combo met OS X er flink vandoor kan knallen @ zware multimedia-progs als After FX en 3D-progs :). Veel nieuwe PC-configs die als duallie met veel en snel geheugen zijn geconfigged, bleken ten opzichte van een (naar verhouding) dure G4 met dual 1Ghz proc een stuk sneller. Met After FX werd er soms zelfs zo'n 30% tijdwinst mee behaald. En ook Maya was op veel PC configs sneller met renderen dan de snelste G4.
Laatste stukje speculatie voordat we zekerheid krijgen:
- de G4 was bovenal beperkt door een trage FSB (max 166MHz, 64b, SDR)- de PPC970 heeft juist een monster van een FSB (1/4 van de core speed, met DDR, dus een 1.6GHz PPC970 gaat een 400MHz DDR bus krijgen (800 'effectief'). Dat is dermate sneller dan alle concurrentie dat, gezien de constatering dat een verhoging van de FSB de belangrijkste manier is om een systeem te versnellen, we vuurwerk kunnen verwachten.

De eerste benches die ik heb gezien wijzen ook in die richting:

Afbeeldingslocatie: http://www.macbidouille.com/news/photonews14/bench4d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.macbidouille.com/news/photonews14/benchps.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.macbidouille.com/news/photonews14/bryce5.jpg
Bron: http://www.macbidouille.c....php?date=2003-05-05#5440

Met de PPC970 op een Apple Mach64 mobo met PC2700 DDR draaiend onder OS X 'Panther' beta met 64b optimalisaties voor OS, maar de apps zijn allemaal 32b native.
De G4 is gewoon een PowerMac van de laatste generatie met OS X Jaguar erop. Wat de config van de P4 precies is, blijft vaag :/
Maar aangezien Apple het mooie os dat OS X heet heeft, lijkt het me dat ze daar ook mooie hardware onder willen stoppen. Als ze dat lukt, een pluim voor Apple, aangezien het mij niet makkelijk lijkt op te boxen tegen de goeie prijs/prestatie verhouding van tegenwoordige (zware) pc-configs. De prijs is dan een ander verhaal, want als je daar een mooi èn snel systeem voor krijgt dat een flinke tijd mee gaat, waarom zou je zeuren? ;)
OS X is een op Unix gebaseerd OS. De PPC970 is een budget-versie van een high-end Unix CPU (IBM Power4). Dat doet vermoeden dat de aanpassingen om het te ondersteunen relatief eenvoudig gaan zijn. Ars Technica constateert al in hun tweede artikel over de PPC970 het volgende:
On the IBM side, I think the 970 will make a great Linux platform, especially for content creation companies that are currently replacing their expensive 64-bit *NIX workstations and rendering machines with commodity x86-based Linux systems. If IBM can keep the prices of its 970-based Linux boxes competitive, they could see their systems gain traction in many of the places that Linux-based PC systems are starting to enter.

Finally, turning once again to Apple's use of the 970, I believe that Apple is poised for a huge overhaul of its hardware line based on this processor and a renewed relationship with IBM. I'm finally convinced that Apple's days of wandering in the wilderness with Motorola are over, and that personal computer users will be able to see the Mac as a real option again in terms of desktop, and not just portable, performance.
Yummy :9~

Maar goed, hij zet dit er wel gelijk achter:
As with all things Apple, though, the big question is price. Will Apple drop its margins drastically and sell these machines at a competitive price point in order to increase market share, or will it continue to price itself into the increasingly non-existent luxury/lifestyle computing niche? I'm hoping for the former, because I'd love to give my TiBook and iPod some company with a 970-based PowerMac. If the answer is the latter, though, my Apple products will likely find themselves interoperating with an x86-64 Windows box.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:43
De G5 staat nu echt op apple.com ...

en op apple.nl ook trouwens...

[ Voor 33% gewijzigd door woutervs op 23-06-2003 21:26 . Reden: add ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Wow, wat een doos en wat een techniek :P

Afbeeldingslocatie: http://a772.g.akamai.net/7/772/51/73314e34e25de2/www.apple.com/nl/powermac/images/indexfamily06232003.jpg

Ook nog twee onafhankelijke FSB's :P

En check de binnenkant eens, kunst vergeleken met een normale bak :+

Afbeeldingslocatie: http://a1344.g.akamai.net/7/1344/51/900c203718ebc8/www.apple.com/powermac/images/designclutter06232003.jpg

Hier een groter plaatje.

Heb gelijk maar de topictitle iets aangepast :)

[ Voor 15% gewijzigd door Abbadon op 23-06-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
Wonderbaarlijk mooi...

Maar veeeels te duur... Enigste nadeel aan de mac is de prijs, verder echt enorm mooi :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Nou nou, ziet er best ok uit :) Ben benieuwd naar de tweakbaarheid van zo'n beestje. Krijgen we dan in DOC topics als > [Dual G5] OC naar 2,6 Ghz? ;)

edit: ohjee @ topictitel 8)7 Nooit gedacht dat er een titel met 'kunst' erin in PMG zou staan :P

[ Voor 32% gewijzigd door Remy op 23-06-2003 22:02 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aiaiai wat een design, net als de G4, en de Cube :) Daar kan me Chieftec in geen jaren tegenop ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:28
Ik blijf erbij. Apple moet gewoon dozen gaan bouwen, waar wij mooie PC's in kunnen maken. Design is super, de rest veel voor weinig...

Dit vind ik ook altijd een beetje jammer aan Apple van die veels te optimistische benches: http://www.apple.com/powermac/performance

[ Voor 38% gewijzigd door waslijn op 23-06-2003 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
ReemF schreef op 23 June 2003 @ 21:54:

edit: ohjee @ topictitel 8)7 Nooit gedacht dat er een titel met 'kunst' erin in PMG zou staan :P
Ik kon me niet inhouden, zowel uiterlijk als technisch is het kunst :P (hoewel over dat eerste natuurlijk te redetwisten valt :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
prachtig, bijna net zo mooi als mijn shuttle ;) nah heel mooi maar zoals eerder gemeld te duur voor een studentje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waslijn schreef op 23 June 2003 @ 22:01:
Ik blijf erbij. Apple moet gewoon dozen gaan bouwen, waar wij mooie PC's in kunnen maken. Design is super, de rest veel voor weinig...

Dit vind ik ook altijd een beetje jammer aan Apple van die veels te optimistische benches: http://www.apple.com/powermac/performance
Helemaal niet optimistisch, gewoon selectief.

De SPEC benches testen FPU, iets waar de P4 gewoonweg zwak in is (en deze bench kan dat niet met SSE2 gemaskerd worden) en wat juist de enorme kracht van de PPC970 is.

Maar goed, app benches zijn een stuk veelzeggender. Desalniettemin verwacht ik veel, erg veel van deze monster :D

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennywise0
  • Laatst online: 17:30
Waslijn schreef op 23 juni 2003 @ 22:01:

Met de G5 is Apple een heel stuk dichterbij en misschien wel voorbij Intel gekomen. De G4 lag inderdaad achter maar dat is nu, hopelijk, ten einde.
Dit zullen we wel zien als er non-apple benchmarks komen.
Apple maakt goede machines alleen jammer dat Motorola de afgelopen jaren niet mee wou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 14-09 18:28
dion_b schreef op 23 juni 2003 @ 22:21:
[...]

Helemaal niet optimistisch, gewoon selectief.

De SPEC benches testen FPU, iets waar de P4 gewoonweg zwak in is (en deze bench kan dat niet met SSE2 gemaskerd worden) en wat juist de enorme kracht van de PPC970 is.

Maar goed, app benches zijn een stuk veelzeggender. Desalniettemin verwacht ik veel, erg veel van deze monster :D
Ja dat bedoel ik, ze proberen een bepaalde indruk te wekken, die je in dagelijkse prestaties niet terug ziet. Natuurlijk is het wel een brute machine, maar daar staat dan ook een stevige prijs tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou dit ding gewoon bijna kopen voor de case, alles eruit slopen en een P4 erin proppen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 22:53:
Je zou dit ding gewoon bijna kopen voor de case, alles eruit slopen en een P4 erin proppen :D
Eigenlijk was ik wel van plan om een case te proberen te bemachtigen om er vervolgens mijn pc in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Yemoke schreef op 23 juni 2003 @ 22:59:
[...]

Eigenlijk was ik wel van plan om een case te proberen te bemachtigen om er vervolgens mijn pc in te zetten.
Ho, sorry dat moet dus op mijn naam, die post. Ik zit nu achter een vriend z'n pc omdat de mijne uit elkaar ligt (casemod...).

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yemoke schreef op 23 June 2003 @ 22:59:
[...]

Dat gaat je nevernooit niet lukken :) Die cases worden niet los verkocht, net als de SGI cases. Zelfs G4 of Cube cases zijn schaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 23:01:
[...]

Dat gaat je nevernooit niet lukken :) Die cases worden niet los verkocht, net als de SGI cases. Zelfs G4 of Cube cases zijn schaars.
Misschien later als er 1 G5je stuk is gegaan en hij wordt goedkoop aangeboden ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 23:01:
[...]

2e hands proberen dan
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
De G4 case werd anders wel los verkocht op verschillende online store's. Ik denk alleen dat deze case nog wel een stukkie duurder is eigenlijk.

En wie gaat er nou een P4 in stoppen terwijl er al een PPC970 inzit? :? Ga je er alleen maar op achteruit.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Misschien beter hier verdergaan: Apple is back met G5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel mooi! Ben inderdaad benieuwd naar testen. Onze dual G4's doen het nog zeker goed maar ik hoop stiekem dat me baas toch snel een G5 haalt (zal wel) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op 23 June 2003 @ 21:51:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier een groter plaatje.

Toch liever een van de snelste die wat minder mooi is, hoor. Maar inderdaad, bij Apple hebben ze veel verstand van design _/-\o_ Zo zou ik hem ook maken, zilver en blauw rulen vind ik ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Apple gaat ook al de kant van nVidia en ATi op.. :/

Grijns in "Apple is back met G5!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazztiaan
  • Laatst online: 08-09 10:22

Sebazztiaan

sebas!

He, BTW hebben jullie goed gekeken naar de plaatjes van de G5?

Ze hebben de kabeltjes weggehaald naar de CD / HDD en die G5 op die processor boxjes lijken me ook aardig 'gerenderd' Als ik alle kabels uit mijn systeem haal en alleen maar mijn GF4 erin doe lijkt het ook heel wat. Dan zie je toch een heel andere PC staan. En dan focus je toch op het koperen koelblok van mijn Zalman.

[ Voor 20% gewijzigd door Sebazztiaan op 24-06-2003 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Daar zijn er geoptimaliseerde compilers gebruikt voor de P4 en Xeon's. Als je de geoptimaliseerde score van IBM erbij pakt dan scheelt het in eens niet zoveel meer.
Met de (interne) IBM compiler scoort de 970 ook aanzienlijk hoger namelijk SPECint2000 1041 SPECfp2000 1168

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazztiaan schreef op 24 June 2003 @ 00:25:
He, BTW hebben jullie goed gekeken naar de plaatjes van de G5?

Ze hebben de kabeltjes weggehaald naar de CD / HDD en die G5 op die processor boxjes lijken me ook aardig 'gerenderd' Als ik alle kabels uit mijn systeem haal en alleen maar mijn GF4 erin doe lijkt het ook heel wat. Dan zie je toch een heel andere PC staan. En dan focus je toch op het koperen koelblok van mijn Zalman.
zie:
Verwijderd in "Apple is back met G5!"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een woord: Hebbuh _/-\o_

:)

Echt baluh dat ik niet zo dik in de centjes zit... (€ 4738,97 voor de config die ik momenteel graag zou willen... :| )
De G4 vond ik al mooi, maar hiervan ga ik zekers natte dromen krijgen!! :9~

Werelds design, strakke afwerking aan de binnen- en buitenkant en niet te vergeten de prestaties. Als die dezelfde verhouding hebben als voorheen kun je hier wel eventjes mee vooruit!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
Dan had ik dus toch gelijk :D

Net even dat introfilmpje gekeken van de G5... Ze kunnen ook best indrukwekkende filmpjes maken, daar bij Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 06:55

Maximus

There is no substitute

die apple case kun je die ook los kopen? Want die kast ziet er uber uit voro mijn server :9~

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
KroeT schreef op 24 June 2003 @ 09:08:
Dan had ik dus toch gelijk :D

Net even dat introfilmpje gekeken van de G5... Ze kunnen ook best indrukwekkende filmpjes maken, daar bij Apple :)
Handig die link in je post :P

http://www.apple.com/powermac/video/

Zit wel een fout in dat filmpje, ze hebben het over 2 SATA kanalen en wat laten ze zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/6966/full.png

IDE harddisk's :z

(ja ik weer dat het met een verloopje wel kan maar dat is geen 100% SATA)

[ Voor 29% gewijzigd door Sir_Killalot op 24-06-2003 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
  • Laatst online: 05-07 09:16
M@ximuS schreef op 24 June 2003 @ 09:09:
die apple case kun je die ook los kopen? Want die kast ziet er uber uit voro mijn server :9~
denk niet dat je je mobo daaring kan proppen, het is geen atx standaard.

maar je kan natuurlijk ook zelf gaan zagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Sir_Killalot schreef op 24 June 2003 @ 09:11:
[...]

Zit wel een fout in dat filmpje, ze hebben het over 2 SATA kanalen en wat laten ze zien:

[afbeelding]

Moeten ze nou echt speciaal voor jou er bij zetten dat het een simulatie is? :z :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exposé is echt een gave feature uit Mac OS X Panther, zie:
http://a720.g.akamai.net/...images/panther_fkeys3.mov

En hoe ze het Fast User switching hebben gemaakt is ook fantastisch:
Mac OS X animates transitions from one user to another. The current desktop becomes a texture placed on a 3D cube that rotates out of view while the incoming account desktop rotates into view on another side of the cube.
http://www.apple.com/macosx/panther/fast_user_switching.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:16

MaDDoG

De brakste schakel

oeh, nog wat over de performance van de G5 van een persoon die ik heb leren vertrouwen (een nederlander bij de weg :))
http://www.cgtalk.com/showthread.php?s=&threadid=71384 De laatset post op de eerste pagina, van Stefan Didak. Het lukt me niet om de postid in de url erbij te krijgen.
I'm not going to wow it, nor wow it up to the point of the hype that's going on today, but I can honestly say it's the first time I haven't been disappointed by Apple hardware.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Jaja de snelste computer ter wereld, 70% meer "inflight instructies" dan de snelste P4 enz enz.. Gaan ze weer bij apple.. net als bij de G4 zeggen dat hij zoveel Gigaflops meer deed dan de concurentie, helaas zag je het allemaal niet terug in de real-life performance terwijl de mensen die apple gebruikten heilig overtuigd waren van de superieuriteit van de G4 (power?)mac.

De prestaties zijn nou niet echt geweldig, laat je niet gek maken met al die overdreven marketing shit.

Een opteron dual 1.8Ghz systeem smoked die dual 2Ghz G5 van apple met gemak..

Toch leuk voor de mensen die apple gebruiken dat ze eindelijk weer een snelheidsrevolutie meemaken. (ken genoeg mensen die er al erg lang op aan het wachten waren)

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Procyon for life schreef op 24 June 2003 @ 17:10:
Jaja de snelste computer ter wereld, 70% meer "inflight instructies" dan de snelste P4 enz enz.. Gaan ze weer bij apple.. net als bij de G4 zeggen dat hij zoveel Gigaflops meer deed dan de concurentie, helaas zag je het allemaal niet terug in de real-life performance terwijl de mensen die apple gebruikten heilig overtuigd waren van de superieuriteit van de G4 (power?)mac.

De prestaties zijn nou niet echt geweldig, laat je niet gek maken met al die overdreven marketing shit.

Een opteron dual 1.8Ghz systeem smoked die dual 2Ghz G5 van apple met gemak..

Toch leuk voor de mensen die apple gebruiken dat ze eindelijk weer een snelheidsrevolutie meemaken. (ken genoeg mensen die er al erg lang op aan het wachten waren)

bron
Ja dit is ook een onzinnige bench op z'n kop keren.

De Opteron verslaat in een geheel kunstmatige bench (die ditmaal wel SSE en SSE2 geoptimaliseerd is, in het voordeel van P4 en Opteron, maar niet AltiVec ondersteunt) de PPC970.

Net zoals in de Apple bench de P4 vergelijking kant noch wal raakt, geldt dat hier voor de PPC970.

Laten we al deze geweldige 'CPU-die-nog-niet-uit-is-X verslaat makkelijk CPU-die-nog-niet-uit-is-Y' discussies staken totdat we gewoon wat app benches hebben door onafhankelijke reviewers. Dan zien we data waar we wat aan hebben. Hoe kan deze CPU 3D renderen? Hoe snel is het in Photoshop?

Dan wordt PPC970 v Xeon vs Opteron in dual config of PPC970 vs P4 m HT vs Athlon 64 in single config een interessante vergelijking :9

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Erm tsjah..
De Dual G5 heeft twee verschillende FSBén maar deze lopen via een northbridge, deze staat in verbinding met 128Bits DDR400 geheugen..
Maw de G5 processors delen de geheugenbandbreedte nog steeds, net als de g4's. (grote nadeel van de G4 is eigenlijk nog gebleven)
De Opteron systemen hebben dit probleem niet.

Bovendien is die bench wel voor de apple geoptimaliseerd, de benchmark staat zelfs op de site van apple, alleen kloppen de scores van de concurentie niet :P
http://www.apple.com/powermac/performance/

Het is idd afwachten op de echte benches, speculeren heeft geen zin nu (hoewel apple dit zelf wel uitlokt met sommige uitspraken)

Wat info over de G5 testomgeving, specs van de vergeleken P4 systemen staan er gewoon niet in.. :|
http://www.veritest.com/c...ple/apple_performance.pdf

Boze Apple gebuikers die vinden dat ze weer eens voorgelogen worden over de werkelijke performance, lees dat maar eens door, smerig zaakje hoor :/
** P4 testen zonder SSEII enz.. **
I am going to show you how Apple is attempting to deliberately mislead its loyal customers and fans when it claims that "The Power Mac G5 is the world's fastest personal computer".
http://www.haxial.com/spls-soapbox/apple-powermac-G5/

[ Voor 60% gewijzigd door procyon op 24-06-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een opmerking wat betreft de prestaties van de Apples. Een maand of wat geleden wist Apple nog met trots te melden dat de G4 dual 1,42 GHz 2x zo snel was als een P4 3 GHz(tenminste dat stond op de officiele site). Maar ineens (zie grafieken elders in de topic) is de P4 een stuk sneller dan de Dual G4 1,42 GHz 8)7 . Hoeveel waarde hecht je dan aan het feit dat apple zegt dat hun nieuwe pronkstuk een stuk sneller is dan een Dual Xeon (waar is de dual opteron ???). Nu de G4 niet meer het topmodel is van Apple mag deze als het ware weer slecht zijn. Ik geloof ze niet daar bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Het slaat idd nergens op, het wordt er iig niet geloofwaardiger op :P
Het bedrijf zit gewoon in een performance nood, zeker sinds Adobe tegenwoordig de P4 aanbeveeld voor Photoshop (een van de belangrijkste tools voor mac gebruikers) terwijl dit altijd de G4 van apple geweest is..
Apple probeert iedereen weer te overtuigen dat ze weer aan de top staan, op welke manier dan ook.

[ Voor 9% gewijzigd door procyon op 24-06-2003 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor al degene die een case willen in die vorm (inc /me), ik ben bang dat we afmoeten met cloontjes die net niet helemaal erop lijken. Waardoor het effect weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:16

MaDDoG

De brakste schakel

De benches op de tweaker frontpage zijn net zo scheef als die van veritest, zo niet schever. Op de frontpage hebben ze de meest geoptimaliseerde compilers gebruikt voor de intel en amd families terwijl veritest (dus niet apple) een compiler heeft gerbuikt die op beide systemen gebruikt kan worden. Dus niet de meest geoptimaliseerde voor apple.

Natuurlijk geloof ik al die benches ook niet. Ik wacht rustig tot de eerste gebruikerstesten in het echte leven. Voor elke benchmark die het ene bewijst bestaat er een andere die het tegenovergestelde beweerd.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 06:45

B2

wa' seggie?

Procyon for life schreef op 24 June 2003 @ 18:56:
Het slaat idd nergens op, het wordt er iig niet geloofwaardiger op :P
Het bedrijf zit gewoon in een performance nood, zeker sinds Adobe tegenwoordig de P4 aanbeveeld voor Photoshop (een van de belangrijkste tools voor mac gebruikers) terwijl dit altijd de G4 van apple geweest is..
Apple probeert iedereen weer te overtuigen dat ze weer aan de top staan, op welke manier dan ook.
:/ Die test waar jij op doelt, was een door Dell gesponserde test, ging over Adobe After Effects dus niet over Photoshop.
Verder waren de geteste filters niet geoptimaliseerd voor smp dus om dan een single 1.42Ghz met een 3Ghz te gaan vergelijken is inderdaad een beetje Apples met Peren vergelijken :)

En gister was er dus gewoon een kerel van Adobe die het hele verhaal nog even kwam bevestigen. Eerst zoeken voordat je blaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Poll: Heb je een pc of een apple?
Ik heb een Apple
Ik heb een Personal Computer
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=2735&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Voorspelling: Apple is alleen geschikt voor het bedrijfsleven, en niks voor een tweaker. :P

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:25
Mooie kast, beloofd wat, wel duur en ik mis een DVD+-RW station, verder
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat ik overigens ook wel vaag vind...
Afbeeldingslocatie: http://a1152.g.akamai.net/7/1152/51/81d407160b1a1d/www.apple.com/powermac/performance/images/photoshop06232003.jpg

Ze vergelijken, met een Dual Xeon (3.06 Ghz) en een P4 (3 Ghz).
Maar de Xeon, is toch 64 Bit?
En bij de P4, zal de HT wel uit staan denk ik
Of het is gewoon marketing geblaat

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 24-06-2003 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xeon is 32 bit, naar ik dacht....
En ja, het is marketing geblaat (want je zou toch niet verwachten dat Apple cijfers gaat publiceren die nadelig voor ze uitpakken)
Mooie kast, beloofd wat, wel duur en ik mis een DVD+-RW station, verder
Er zit in elke model een Superdrive in (maar of deze +- RW is weet ik niet)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 20:13:
Xeon is 32 bit, naar ik dacht....
P4 op 1 GHz ???
En ja, het is marketing geblaat (want je zou toch niet verwachten dat Apple cijfers gaat publiceren die nadelig voor ze uitpakken)
Mja ik keek niet goed :9 Heb hem al vebeterd :9
Want HT geeft de P4 een dikke boost in performance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraag, is de nieuwe Apple Os 10.3 Panther (welke ook 64 bit ondersteunt) ook te gebruiken met een G4 (32 bit (toch))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Sir_Killalot schreef op 24 June 2003 @ 09:11:
[...]

Handig die link in je post :P

http://www.apple.com/powermac/video/

[afbeelding]

SATA is ook IDE hoor ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 20:34:
ff een vraag, is de nieuwe Apple Os 10.3 Panther (welke ook 64 bit ondersteunt) ook te gebruiken met een G4 (32 bit (toch))?
Lijkt me wel, ik wil zelf al een tijdje een Apple kopen, althans eind dit jaar (als het nog te duur is midden volgendjaar)

Ik vind deze kasten wel mooi, maar ik vindt een Imac mooier, dus Qorne hoopt op een Imac met G5 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 00:07

deadinspace

The what goes where now?

ThePerfectCell schreef op 24 June 2003 @ 20:10:
Maar de Xeon, is toch 64 Bit?
Waar haal je die wijsheid vandaan? Xeons zijn i386 CPU's. 32 bit dus. En is dat zo relevant?

Mooie dingen btw, die G5's. Wat ik wel leuk zou vinden zijn zelfbouw PPC970 systemen, net zoals nu met P4's en Athlon XP's mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
supergrover schreef op 24 June 2003 @ 19:08:
:/ Die test waar jij op doelt, was een door Dell gesponserde test, ging over Adobe After Effects dus niet over Photoshop.
Ik doel niet op een test, ik zeg alleen dat adobe zelf vind dat hun software beter loopt op een pc dan op een mac.
nieuws: Adobe adviseert gebruik pc boven Mac
Verder waren de geteste filters niet geoptimaliseerd voor smp dus om dan een single 1.42Ghz met een 3Ghz te gaan vergelijken is inderdaad een beetje Apples met Peren vergelijken :)
Wat jij los moet laten is het eerlijk gehalte van een benchmark, misschien was de apple in het nadeel omdat er geen SMP ondersteund werd, maar was Apple in staat om een snellere computer te leveren dan diegene die getest was?
Nee, en daarom is adobe tot die uitspraak gekomen..
En gister was er dus gewoon een kerel van Adobe die het hele verhaal nog even kwam bevestigen. Eerst zoeken voordat je blaat.
Welke kerel en welk verhaal, bron?
Ps, lees anders eerst iemand zijn post even goed door, voor je zelf gaat zitten blaten ;), dit is nl way oftopic en dat is niet de bedoeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Procyon for life schreef op 24 June 2003 @ 22:03:

Ik doel niet op een test, ik zeg alleen dat adobe zelf vind dat hun software beter loopt op een pc dan op een mac.
Juist ja en welke naam staat in die grafiekjes. Het ging dus vooral zoals gezegd om After Effects. Het is zelfs nog een 1,25Ghz G4.
Welke kerel en welk verhaal, bron?
Ps, lees anders eerst iemand zijn post even goed door, voor je zelf gaat zitten blaten ;), dit is nl way oftopic en dat is niet de bedoeling..
Wat dacht je van de boss himself?
Een stukje uit het verslag van de WWDC dat gister was.
Op zich is het niet offtopic, want maar al te vaak wordt dit artikel aangehaald en dat moet nu met de introductie van de G5 de wereld uit.
20:40] Inmiddels is een bobo van Adobe op het podium verschenen. Als de G5's in augustus op de markt komen zal Adobe een speciale 'performance update' van Photoshop uitbrengen.

[20:41] Nu Photoshop is genoemd mag Phil Schiller het podium opkomen om te doen waar ie goed in is: Photoshop benchmarks. De dual G5 wordt vergeleken met een dual Xeon systeem en is ruim 2x sneller.
En over het eerlijke gehalte van een benchmark: In mijn ogen doe je een benchmark om vergelijkende hardware te testen. Je gaat toch ook geen P2-350Mhz met een P4-3Ghz vergelijken? Zoiezo vind ik benchmarks tussen verschillende hardware platformen al dubieus omdat voor beide processoren de optimalisaties niet gelden. De P4 heeft SSE en SSE2 wat niet gebruikt wordt, en de G5 Altivec.

[ Voor 16% gewijzigd door B2 op 24-06-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:06
Zeg Par_martinos, waarom geen mogelijkheid om te stemmen op ik heb allebei. Ik heb ze in ieder geval allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Wannapuf schreef op 24 June 2003 @ 22:17:
Zeg Par_martinos, waarom geen mogelijkheid om te stemmen op ik heb allebei. Ik heb ze in ieder geval allebei.
Zelfde geval hier ja.
Al gebruik ik mn Powerbook wel wat meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Par_Martinos schreef op 24 June 2003 @ 19:39:
Ik heb een Apple
[afbeelding]
Voorspelling: Apple is alleen geschikt voor het bedrijfsleven, en niks voor een tweaker. :P
antwoord c: ik wou dat ik me een g4/5 kon veroorloven dan had ik ze allebei want deze g5 is echt uit de kunst wat een wreed ding.. en zeker met bijvoorbeeld zo'n monitor er bij
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/346/store.apple.com/Catalog/US/Images/23display.jpg
23" >:)

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar valt die apple mee te vergelijken ? een p4 op 2000mhz :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
BezurK schreef op 24 June 2003 @ 20:40:
[...]

SATA is ook IDE hoor ;)
Het gaat erom dat SATA een andere aansluiting heeft dan je op dat filmpje ziet en dat brengt alleen maar meer verwarring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
supergrover schreef op 24 juni 2003 @ 22:11:
Juist ja en welke naam staat in die grafiekjes. Het ging dus vooral zoals gezegd om After Effects. Het is zelfs nog een 1,25Ghz G4.
Die test ging om after effects, toch heeft Adobe besloten dat al hun stofware beter loopt op een pc dan op een mac, dit zouden ze niet zonder reden gedaan hebben, dus hoe je het ook uitlegt, Adobe vind de pc superieur aan de mac.
Wat dacht je van de boss himself?
Een stukje uit het verslag van de WWDC dat gister was.
Op zich is het niet offtopic, want maar al te vaak wordt dit artikel aangehaald en dat moet nu met de introductie van de G5 de wereld uit.
De wereld uit? je doet net of het een gerucht is..
Het is een feit:
Op de website van Adobe lezen we dat het gebruik van een pc wordt geadviseerd in plaats van een Macintosh wanneer er met Adobe producten wordt gewerkt
En over het eerlijke gehalte van een benchmark: In mijn ogen doe je een benchmark om vergelijkende hardware te testen. Je gaat toch ook geen P2-350Mhz met een P4-3Ghz vergelijken? Zoiezo vind ik benchmarks tussen verschillende hardware platformen al dubieus omdat voor beide processoren de optimalisaties niet gelden. De P4 heeft SSE en SSE2 wat niet gebruikt wordt, en de G5 Altivec.
Het is wel vergelijkbare hardware, het is nl het beste wat 2 partijen konden leveren op dat moment, jouw voorbeeld van de p2 en p3 slaat dan wel weer nergens op.... Hier zit nl weer een x aantal jaar tussen..
Ps de optimalisaties van beide processors worden wel gebruikt.. dat je het ff weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Procyon for life schreef op 25 juni 2003 @ 09:11:
[...]

Die test ging om after effects, toch heeft Adobe besloten dat al hun stofware beter loopt op een pc dan op een mac, dit zouden ze niet zonder reden gedaan hebben, dus hoe je het ook uitlegt, Adobe vind de pc superieur aan de mac.
Niet meer.....
De wereld uit? je doet net of het een gerucht is..
Het is een feit:

[...]

Niet-onafhankelijke test.

[...]
Het is wel vergelijkbare hardware, het is nl het beste wat 2 partijen konden leveren op dat moment, jouw voorbeeld van de p2 en p3 slaat dan wel weer nergens op.... Hier zit nl weer een x aantal jaar tussen..
Ps de optimalisaties van beide processors worden wel gebruikt.. dat je het ff weet
Nu ga ik hier niet meer verder over lopen zeuren, maar ik zeg nog een keer de gebruikte filters in zowel After Effects en Photoshop waren SSE/2 geoptimaliseerd en niet voor Altivec.
Het argument van een aantal jaar ertussen klopt natuurlijk ook niet, want de P4 3Ghz was op dat moment het nieuwste model van Intel, terwijl de 1,25Ghz G4 al veel langer op de markt was. Maar goed, als jij je pc beter vind, whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Als het niet meer zo is geef dan een bron vermelding
Niet-onafhankelijke test.
Adobe zelf zou dit echt niet zeggen op basis van een enkele test, maargoed jij denkt daar anders over dus we houden er over op ;)
Het argument van een aantal jaar ertussen klopt natuurlijk ook niet, want de P4 3Ghz was op dat moment het nieuwste model van Intel, terwijl de 1,25Ghz G4 al veel langer op de markt was. Maar goed, als jij je pc beter vind, whatever...
Daar heb je ok helemaal gelijk in, maar op dat moment kon Apple niets beters leveren.. Het was een vergelijking tussen het beste van pc-land tegen het beste wat Apple kon leveren.. High-end MAC tegen high-end PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Abbadon schreef op 23 June 2003 @ 21:51:

[plaatje]

[plaatje]

Hier een groter plaatje.

ja maar bij de Mac zijn er geen draadjes aangekoppeld.
Dat maakt een stuk overzichtelijker.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ik vind de kast van binnen wel meesterlijk gemaakt. Ook overde airflow is goed nagedacht. Vraag me af of dat is omdat alles zo warm word of alleen omdat stiller omdat je meer fans op een lager toeren aantal. Ik denk de laatste aangezien de PPC970 minder warm zou worden dan de PPC7545.

Al met al, misschien een case die aan de buitenkant minder mooi word gevonden door sommige mensen, ik vind het de mooiste ooit, maar van binnen zeker de beste is die Apple heeft gemaakt. Ze hadden hem alleen wel nog even 5 cm hoger mogen maken om nog een optical drive en een extra hd erbij te kunnen doen. :Y)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
da-dude schreef op 25 June 2003 @ 12:27:
[...]

ja maar bij de Mac zijn er geen draadjes aangekoppeld.
Dat maakt een stuk overzichtelijker.
Jawel hoor, alleen zijn ze goed weggewerkt voor de pic ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.sheeponfire.nl/temp/g5/cables.jpg
clickable

(De G5 gebruikt SATA dus daarom zie je zo weinig kabels :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

euhh het is toch mooi dat als je liever een Mac gebruikt je computer in ieder geval een vergelijkbare performance heeft met PC's?

Ik vind het helemaal niet zo slecht voor een <2% van de markt computerfabrikant.

Ik gebruik Apples en PC's en ik vind een Mac gewoon leuker, helaas niet zo betaalbaar als een PC.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Procyon for life schreef op 25 June 2003 @ 12:19:
[...]

Als het niet meer zo is geef dan een bron vermelding
Zowel voor de bron, alswel leuk om te zien : De Keynote van de WWDC door Steve Jobs & Guests :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 21:45
Ik kreeg een idee na het zien van die typische product-foto's van Apple en ben lekker gaan tekenen: Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/AppleG5wallpaper.jpg
Ik vind het een bijzonder mooi design, zoals bijna elk Apple product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ding ziet er mooi uit! Alleen beetje duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Par_Martinos schreef op 24 June 2003 @ 19:39:
Ik heb een Apple
[afbeelding]
Tss... waarom geen 'beide' als optie :?

Mac en PC hoeven elkaar helemaal niet zo te bijten (ze kunnen toch lekker beiden BeOS en Linux draaien) :z
Als je denkt dat een Mac niet te tweaken valt, getuig je van gebrek aan kennis van zaken. Wel is het zo dat je bij een Mac sneller naar de soldeerbout moet grijpen, maar OCen kan prima en er wordt ook gecasemod (al is dat dood- en doodzonde bij de nieuwere designs :o ).

Je kunt alles tweaken >:)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
dion_b schreef op 25 June 2003 @ 17:24:

[...]

Als je denkt dat een Mac niet te tweaken valt, getuig je van gebrek aan kennis van zaken. Wel is het zo dat je bij een Mac sneller naar de soldeerbout moet grijpen, maar OCen kan prima en er wordt ook gecasemod (al is dat dood- en doodzonde bij de nieuwere designs :o ).

Je kunt alles tweaken >:)
Heb je geen linkjes van een paar OC's ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 00:07

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 02:51:
waar valt die apple mee te vergelijken ? een p4 op 2000mhz :?
Dat valt wat moeilijk te zeggen als er nog geen onafhankelijke "real world" benchmarks zijn gemaakt. Het enige wat tot nu toe gepubliceerd is, is een handvol synthetische benchmarks, waarvan Apple natuurlijk alleen degenen met een positief uitvallend resultaat laat zien (net als elk ander bedrijf). Zo ben ik bijvoorbeeld bijzonder sceptisch over de bewering uit het volgende plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://a1152.g.akamai.net/7/1152/51/81d407160b1a1d/www.apple.com/powermac/performance/images/photoshop06232003.jpg

That said, de PPC970 heeft heel wat in huis. Een fatsoenlijke instructie-set die relatief dicht op de fysieke implementatie ligt, een fatsoenlijke vector instructieset (itt mmx en sse :{ ), een full-duplex FSB met behoorlijke throughput, mogelijkheid tot native gebruik van 64 bits pointers/integers en meer. Ik denk dat hij een behoorlijk hoge performance/clock ratio heeft, en met 2 GHz de 3.2 GHz P4 aardig naar de troon kan steken.

Of, in hoeverre en op welke terreinen hij sneller zal zijn dan de P4 is afwachten. Zoiets kunnen benchmarks van Apple of van Intel namelijk niet vertellen, omdat ze beiden de cijfers zullen proberen te beinvloeden. Ook zullen er absoluut gebieden zijn waarin de ene sneller is, en andere gebieden waarin de ander sneller is.

Maar ik heb het sterke vermoeden dat de P4 er een serieuze concurrent bij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sir_Killalot schreef op 25 June 2003 @ 17:30:
[...]

Heb je geen linkjes van een paar OC's ? :)
G4 OC pagina
G3 OC pagina
Powermac 6400 clocking pagina
Algemene (oudere) Mac OC pagina
iBook G4 OC pagina
Powermac PPC 604 OC
deze laatste ga ik zelf nog een keer op m'n 7600 loslaten >:)

En dit is maar een handvol- je kunt duizende pagina's erover vinden :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:25
Toch ben ik erg benieuwd naar de resultaten van onafhankelijke tests tussen de Intel Xeon, AMD Opteron en de nieuwe G5.
Het design van de G5 is weer klasse, alleen mist hij een DVD-+RW, zeker gezien zijn prijs. Op zich zou ik een systeem prefereren met meerdere HDD (deze gaan dan maar in een server). Kan je eigenlijk bij een G4 of G5 de HDD vervangen voor bv voor de G5 2x de WD Raptor 10.000tmp? OK dan heb je minder opslag mar wel een bloedsnel systeem.
En misschien zelfs je geheugen vervangen voor Dual-Channel DDR PC3700.

Het jammere van MAC-OS vind ik dat de meeste programma's en spelen Windows based zijn, the looks zijn wel weer erg OK en je kan op een Apple ook Linux draaien. Verder kan je met Virtual PC gewoon MAC-OS/ Windows XP/ Linux/ Windows Server 2003/ etc blijven draaien.

Wel een Apple om zwaar over na te gaan denken....

Voor de reeds MAC gebruikers onder ons:
- Heeft een MAC en bios waar je iets in kan veranderen :?

[ Voor 11% gewijzigd door Underground75 op 26-06-2003 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
Heeft wel een bios, maar kan (iirc) niets aan veranderd worden. Kan wel geflashed worden (misschien met andere waarden?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Killalot schreef op 25 juni 2003 @ 13:59:
[...]

Jawel hoor, alleen zijn ze goed weggewerkt voor de pic ;)

[afbeelding]
clickable

(De G5 gebruikt SATA dus daarom zie je zo weinig kabels :) )
Hee dat plaatje heb ik persoonlijk met veel moeite en liefde zitten gemaakt, al die rode lijnen enzo, staat ook nog op mijn server, dus een bronvermelding is wel op zijn plaats! ;)

Als je kijkt naar Adobe adviseert gebruik pc boven Mac, zie je ook dat die pagina waar de pc wordt aan bevolen weggehaald is.

Het maakt mij geen zak uit welk platform het snelste is als het maar niet zo is dat het te veel scheelt en een ding is zeker het ligt nu weer dicht bij elkaar. En dan kies ik voor de Mac want Mac OS X blijft 1000x lekkerder werken dan WinXP. Ik denk ook dat Mac OS X het perfecte OS is voor tweakers, aan de buitenkant ziet het er mooi uit, aan de binnenkant is het nog veel mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 08:40:
[...]

Hee dat plaatje heb ik persoonlijk met veel moeite en liefde zitten gemaakt, al die rode lijnen enzo, staat ook nog op mijn server, dus een bronvermelding is wel op zijn plaats! ;)
Jij zet toch ook niet bij elk plaatje de bronvermelding, en ik zeg trouwens ook niet dat ik het gemaakt heb :)

ik heb er trouwens wel voor gezorgd dat jouw topic in de begin post word genoemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Killalot schreef op 26 June 2003 @ 08:49:
[...]
Jij zet toch ook niet bij elk plaatje de bronvermelding, en ik zeg trouwens ook niet dat ik het gemaakt heb :)
Nee mijn plaatjes komen uit de Apple pers grabbelton en heb ik geresized voor GoT en op mijn eigen webspace gezet, das toch een verschil, om al helemaal maar niet over de rode lijnen te beginnen! :D

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 09:22 . Reden: nog bedankt voor het noemen van mijn topique :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 10:30

Spoooky

Core temp 37°C

Als ik nou eens rijk was....

Man! wat een machine _/-\o_
wat een afwerking.....

:9~

Spooky

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je je ook rijk voelt als je op deze machine aan het werkt bent! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al mogelijk om de case ergens te kopen??? :D Hij is zo l333t!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb elders gelezen dat Apple niet G5 als wereld snelste computer in reclame kranten mag noemen. Het zou tegen de regels zijn om mensen op verkeerde manier te verleiden.

Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
MrDummy schreef op 21 november 2003 @ 14:21:
Ik heb elders gelezen dat Apple niet G5 als wereld snelste computer in reclame kranten mag noemen. Het zou tegen de regels zijn om mensen op verkeerde manier te verleiden.

Klopt dat?
Bijna, een reclame in de UK mag niet meer worden uitgezonden :)

nieuws: Reclame Apple G5 verboden in UK

En terecht :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Net een test in de c't gelezen; de dual 2.0GHz schaalt als een gek t.o.v. de single 1.8GHz. Sterker, in verhouding is zo'n dual zelfs goedkoper gezien z'n prestaties (iets wat lang niet altijd gezegd kan worden van dual x86 dozen). Maar dit heeft natuurlijk ook te maken met de relatief kleine meerprijs van de dual G5 t.o.v. de single.

Paar maand na intro blijf ik 't nog steeds een wonderschone bak vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Abbadon schreef op 21 november 2003 @ 16:27:
Net een test in de c't gelezen; de dual 2.0GHz schaalt als een gek t.o.v. de single 1.8GHz. Sterker, in verhouding is zo'n dual zelfs goedkoper gezien z'n prestaties (iets wat lang niet altijd gezegd kan worden van dual x86 dozen). Maar dit heeft natuurlijk ook te maken met de relatief kleine meerprijs van de dual G5 t.o.v. de single.

Paar maand na intro blijf ik 't nog steeds een wonderschone bak vinden :P
Dat komt mede door de tragere FSB van de 1.8Ghz G5 systemen..
Btw je was op zoek naar een Radeon 9800 Pro met 2x DVI? -> Tachyon G9800 Pro is er eentje.

Het is idd een erg mooie machine (vooral de kast) hoewel ik die nieuwe van alienware toch de mooiste vind.. (ook weer exclusive helaas :) )
http://www.alienware.com/gaming_main_desktop.aspx

[ Voor 4% gewijzigd door procyon op 22-11-2003 16:16 ]

Pagina: 1