problemen met mijn router

Pagina: 1
Acties:

• rarepop
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09-2021
het probleem is het volgende. Wij hebben thuis de sitecom dc-201 router staan, mijn vader zit op de router met zijn pc aangesloten op poort 1, mijn zusje met haar laptop zit op poort 2. Deze twee computers waren na aansluiten en na het draaien van de setup verbonden met internet en hadden voor de rest geen problemen.

Nu komt het, ik had mezelf aangesloten op poort 3, maar na ook hier de setup te hebben gedraait had ik geen internet (wel een netwerkverbinding bij alle keren). Ik dus in een andere poort proberen, geen internet. probeer ik hem in de uplink poort, geen internet. doe ik er bij de uplink poort een hub tussen dan opeens heb ik wel internet. Ik wil alleen hellemaal geen hub of switch er tussen hebben dus heeft misschien iemand hiervoor de oplossing?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

kun jij wel vanuit jou pc in die van je zusje/vader komen via het netwerk?

• rarepop
ja ik kan wel gewoon alles doen wat je normaal gesproken gewoon in een netwerk kan doen ik heb alleen geen interner

Verwijderd

Heb je de LAN settings van IE goed/fout staan?

• rarepop
die staan toch goed als het met een switch er tussen wel lukt ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vreemd .. heb je niet een inteligent hubje die iets wat verkeerd is bedraad corrigeert

probeer je pc eens aan te sluiten op de kabel van je pa/zusje

Iperf

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Reset je router eens :)

• rarepop
ik heb mijn router allang een keer gereset natuurlijk en ook de kabel van mij vader heb ik al een keer geprobeerd maar mijn internet werkte toen ook nog niet

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mmz waarschijnlijk ver gezocht maar kan het zijn dat er ergens een hardware/mac adres dubbel is ? (lan kant v/d router met jouw pc)

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 20-06-2003 21:28 ]

Iperf

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Misschien vind je je antwoord wel in dit topic: [rml][ MAC ADRES] is pleite?...[/rml]
Pagina: 1