Da is geen correcte port trunking en als ge da gaat doen met windows, wens ik je nog veel succes. Je zou toch in mijn ogen nog altijd graag 1 ip adres hebben naar je fileserver en niet 2-8 ipadressen die dan gemapped worden naar je server
Het nut van de trunk is net dat de switch de balancing gaat doen en niet de software op je server.
Alle requests komen op 1 poort binnen als ik goed kan lezen en de data wordt over de verschillende kaarten naar buiten gestuurd. Alle re-requests (bij verkeerd ontvangen pakketten) worden dus ook over deze kaart gestuurd.
Als je een degelijk systeem wilt hebben, zoek dan wat tuning guides op voor je tcp settings aan te passen.
Ik zal je mijn vb geven van op de lan:
Amd athlon xp 1600 256 MB DDR
1 gbit kaart 32 bit 33 mhz
1 ata133 kaartje pci 32 bit 33 mhz
1 IDE onboard controller
1 IDE onboard raid controller
5 X 120 gig hd ata 133
1 X cdrom
Alle devices hangen met een ide kabel op de bus als master !!!!
software : Gentoo 4 disks in raid 0 (striping) voor snelheid te halen. 1 disk voor installatie van het OS. Deze disk doet tevens dienst als upload map. Alle data wordt manueel overgezet naar de download disk. (beetje orde op zaken houden)
Er zijn 96 slots van 4 MB/s ter beschikking gesteld door de ftp server (proftpd) en alle clients kunnen op maximum snelheid downloaden, terwijl de server op 50 % load draait. in totaal dus 4 X 96 = 384 MB/s Zonder problemen (om de switchen niet te overbelasten) Op het einde van de lan zetten we de slots af en doen we full download. Hier halen we snelheden boven de 650 MB/s
Kzou dus zeggen, tune die fileserver fantsoenlijk en performantie komt vanzelf