Toon posts:

133 Mhz voor Thinkpad 2621?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Thinkpad I Series 2621-429 en ik wil daar 256 mb geheugen bijprikken. Er zit nu 32mb in en dat vind ik rijkelijk weinig, aangezien het een Celeron 500 is.

Ik heb van de IBM site dat er in dit type notebook 100Mhz geheugen gaat, maar als ik op de pricewatch kijk, zie ik dat dit geheugen nogal duur is, duurder dan het zelfde 133 Mhz So-Dimm geheugen.
Mijn vraag is nu, kan ik deze 133 Mhz modules zorgeloos in de thinkpad stoppen, er natuurlijk wel van uitgaande dat de nieuwe geheugenmodule dan ook op 100 Mhz draait?

Alvast bedankt voor de reacties

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-08 05:39
Ik neem aan dat het gewoon werkt omdat in je bios die 100 mhz ingesteld staat. En dus dat geheugen op 100 mhz al gaan draaien. Je kan dit alleen veranderen door iets anders in de bios in te stellen, dit zal ongetwijfeld niet kunnen :).

Denk dus dat het gewoon werkt, als er geen verschil in sloten is(het zou misschien kunnen :+ ).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Technische PMG FAQ

PC-133 is volledig backwards compatible met PC-100

Dat betekent niet dat iedere willekeurige reepje PC-133 het gaat doen, maar dat je dus vooral op de andere specs moet letten (chip densities e.d.). Koeiemiddel als je je daar niet in wilt verdiepen: als het aantal chips hetzelfde is als op de module die officieel zou moeten, is het vrijwel zeker dat het goed zal gaan :0

/faq - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.