[PHP/Javascript] refresh page bij aktie

Pagina: 1
Acties:

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40
Ik heb nu een script die steeds weergeeft welke mp3 ik aan het afspelen ben. Winamp stuurt als er een ander nummer word gedraait een request naar een php bestand op de server en waarvan de output dan weer in een txt bestand word gezet.
Nu heb ik dus een include op de pagina staan waar dus het gedraaide nummer op moet komen te staan en daar heb ik nu een meta refresh van 30 sec op staan.

Nu is mijn vraag dus, kan dit niet beter dus elke keer dat het php bestand een request doorkrijgt dat er een nieuwe mp3 word gedraait dat dan die ene pagina word gerefreshed... of is dit helemaal niet mogelijk? :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Nee, want dan zou je met de server de client moeten kunnen besturen (lees: laten reloaden). En dat kan niet.

Met een JAVA applet zou zoiets wel goed mogelijk kunnen zijn.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:29

johnwoo

3S-GTE

Het gaat om een webpagina, alle initiatief moet dus van de client komen. Je kan echter wel proberen om het verkeer bij zo'n refresh te minimaliseren. Twee mogelijke methoden:
- Stop die include file met de titel in een frame of iframe, dat je onafhankelijk van de hoofdpagina refresht.
- Gebruik een onzichtbaar frame waarin je een lege pagina met een javascriptje refresht. Dat javascriptje update dan een element op je hoofdpagina.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40
Ik heb maar een iframe gebruikt en die laten refreshen :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Lijkt me meer een vraag voor bij de buren, het gaat hier om clientsided scripts. Moved to WG.

Professionele website nodig?