Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] ChipKnip lcd modje

Pagina: 1
Acties:
  • 642 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had vorig weekend van een kennis een ChipKnip apparaat gekregen die op zijn werk weg werd gedaan. (Quality Systems QV-35)
Nadat ik hem had uit nieuwsgierigheid had opengeschroeft bleek het LCD een HD44780 1x16 te zijn.

Het leek me leuk om het LCD met behuizing en al op mn bureau te zetten.
Gelukkig had ik nog een zwarte :) printerkabel van een oude, kapotte ZIP-drive.
Via GoT en andere mod-sites ben ik aan de schema's gekomen.
Deze schema's gaan er vanuit dat je het LCD dmv de PSU van je pc wilt voeden, maar ik wilde graag de bij het ChipKnip apparaat horende stekker gebruiken, dus ik heb de LED's en de LCD via het printplaatje dat in het apparaat zat aangesloten.

Geef toe: ziet er leuk uit he!

(Als software gebruik ik nu Smartie 5.2 i.c.m Winamp 2 en MBM 5.3)

KLIK HIER VOOR FOTO'S

Grtz NickArts

Oja, ik wilde nog wat vragen:
Die 3 knoppen, die wil ik eigenlijk wel gebruiken. Zou er een mogelijkheid zijn op deze knoppen via een kabel (serieel?) naar de pc te sturen en ze dan een functie te geven mbt de info op het LCD? de knoppen geven gewoon een stroompje als je ze indrukt (5Volt)...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 19:22 ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
je grote foto's doen't niet... :(

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 21:49

Maf

De foto's doen het niet in de vergroting...

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

maak die linkjes even goed.
JPG moet jpg zijn.

okee, fixed.
ziet er leuk uit.
wel bijzonder zo'n chipknip lezer op je bureau

jammer dat er maar een 1x16 lcd in zit
en niet een 2 regelige

[ Voor 63% gewijzigd door job op 20-06-2003 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Foto's doen het nu. Wist niet dat de webserver hoofdlettergevoelige was :)

edit:

damster, je was me net voor, ik was er al achter, toch bedankt

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 19:19 ]

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:00

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Grappig man :D erg leuk gedaan. kan ik ff chippuh :P

Welk?

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

kijk, een chipknip apparaat dat winamp draait, dat zie je niet vaak ;) lache modje!! :*)

Verwijderd

NickArts,
doe jij nog wat met die chipreader die in dat dingetje zit/zat?

Verwijderd

Topicstarter
XoraX schreef op 20 juni 2003 @ 19:22:
Grappig man :D erg leuk gedaan. kan ik ff chippuh :P
Met mijn soldeerkunsten durf ik nu echt niet mn bankpas erin te doen ;)

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:52

EntonoX

Team leider

dat is inderdaad gaaf gedaan, als iemand nu voor de gein vraagt of ie ook kan pinnen bij jou... dan gewoon dit beestje onder zn neus schuiven :D.... moet je dan zn gezicht es zien!!

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 19:22:
NickArts,
doe jij nog wat mer die chipreader die in dat dingetje zit/zat?
In pricipe niet, maar de printplaten hangen van binnen in elkaar, dus als ik de print voor het leesgedeelte weghaal, blijft de boel niet netjes meer op zn plaats...

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 14:39
haha cool

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 19:24:
[...]

In pricipe niet, maar de printplaten hangen van binnen in elkaar, dus als ik de print voor het leesgedeelte weghaal, blijft de boel niet netjes meer op zn plaats...
hmm.. je had geen foto's van de binnenkant ? (zoals alles aan elkaar hangt.)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
EntonoX schreef op 20 juni 2003 @ 19:24:
dat is inderdaad gaaf gedaan, als iemand nu voor de gein vraagt of ie ook kan pinnen bij jou... dan gewoon dit beestje onder zn neus schuiven :D.... moet je dan zn gezicht es zien!!
En dan gewoon de originele text erop laten staan :D
CHIPPEN €5.40 JA/NEE
:P
Trouwens, ziet mijn oog daar een iButton aansluiting daar links onder? :)

Ik denk dat ie uit een parkeerautomaat komt, nietwaar?

[ Voor 8% gewijzigd door insan1ty op 20-06-2003 19:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. je had geen foto's van de binnenkant ? (zoals alles aan elkaar hangt.)
je wil niet weten wat een kutwerk het was om het überhaupt weer dicht te krijgen, aangezien de binnenkant niet berekend was op die bos kabels die er nu inzit + een stuk printerkabel :P Maar ik heb geen foto ervan. Maar ik geloof dat de rede van het bedrijf om dit ding weg te smijten was dat hij geen kaartjes meer las... dus..
Trouwens, ziet mijn oog daar een iButton aansluiting daar links onder? :)

Ik denk dat ie uit een parkeerautomaat komt, nietwaar?
Dat dingetje linksonder is een of andere input, ik denk bedoeld om de EEPROM die er inzat van buitenaf te programmeren ofzo...

Komt niet uit een parkeerautomaat, maar uit een kantine.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 19:38 ]

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Voor die buttons:

[ Voor 175% gewijzigd door BJD op 06-11-2020 11:46 ]

Verwijderd

Heel vet... 8)

en software: COMctrl voor Winamp is misschien wat? Kan ook programma's opstarten..
De knoppies kunnen via een simpele seriele schakeling aangesloten worden.

--edit
Ja die:) je was eerder:)

officiele site trouwens:
http://diba.by.ru/comctrl/

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de tips omtrent de knoppen!

dus als ik het goed begrijp, kijkend naar DIT

pin 4 op de ene kant en 1, 6 en 8 op de buttons (bij 9-pins serieel) en dan zou het werken?

zou wel cool zijn :)

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Ja dat werkt helemaal.
Het 1337`este zou zijn als je nog een 2e hands/nieuwe SIM kaart lezer op de kop kon tikken,
en die er ook in bouwen :)

Verwijderd

Topicstarter
persoonlijk lijkt me het cool om er een MemoryStick Reader in te bouwen :)

edit:

ik heb het knopjespanneel eruit. doorgemeten en ik ben er van overtuigd dat het gaat lukken! Moet alleen nog een seriele stekker bemachtigen, ik ga m er denk morgenavond opzetten en dan horen jullie het!
Leuk modje gaat dit worden :)

weet iemand of je van zo'n LCD ook de LEDjes kan vervangen? heb nog een paar blauwe liggen nl. ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 22:02 ]

• jvvv
  • Laatst online: 04-11 05:50
Feitelijk dit ding kan lezen, maar met zo'n sim-programmer kan je zo'n pin toch opladen, als je de codering door hebt .... K, hiervoor vlieg je mischien in het gevang, maar ze kunnen zoiets toch niet bewijzen, je kan de chip van iemand anders opladen, of iemand anders laat je chip op. En zover ik weet wordt je id (naam) niet doorgegeven bij het pinnen.

anders: leuke mod

• jvvv
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 21:00:
persoonlijk lijkt me het cool om er een MemoryStick Reader in te bouwen :)

edit:

ik heb het knopjespanneel eruit. doorgemeten en ik ben er van overtuigd dat het gaat lukken! Moet alleen nog een seriele stekker bemachtigen, ik ga m er denk morgenavond opzetten en dan horen jullie het!
Leuk modje gaat dit worden :)

weet iemand of je van zo'n LCD ook de LEDjes kan vervangen? heb nog een paar blauwe liggen nl. ;)
Als jij blauwe back-light leds vindt die er op passen ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet van plan hiermee m'n chipper op te laden hoor. En je kan me alles vertellen, maar er zit vast een beveiliging op, anders werden er wel enorm veel transacties illegaal gedaan.
Ik weet niet wat voor LED's erop zitten, want ik weet niet zeker of je zonder schade het frontje van het LCD kan verwijderen. Weet iemand dat?

Verwijderd

Vet modje! Leuk gedaan.

Maar voor de backlights van lcd's worden toch van die SMD leds gebruikt?

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
humor :D

en er zijn vast wel mensen die de overige electronica van dat apparaatje willen om te reverse engineren :+

met een hamer past alles

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Best wel leuk gedaan. Wat je allemaal niet kan met een oude chipkniplezer. :P
Hoe kom je er ook op? ;)
edit:
Hmm, heb ik ook nog ergens een lcdtje liggen? ff checke :)

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

als je nou 1 van die knoppen van de voorkant maakt tot on/off en reset knop, is ook nog een keer makkelijk, en moet te doen zijn ?!

en maak anders in die kleine ronde aansluiting in de voorkant voor dat eeprom gedoe ee microfoon aansluiting ofzow

[ Voor 32% gewijzigd door mystic op 21-06-2003 19:04 ]

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

Topicstarter
das idd wel een idee, microfoonaansluiting, maar dan moet ik er eigenlijk 2 inmaken (ook audio-out), dat zou wel handig zijn voor me headsetje. Maarja daar is het mooie gaatje net te klein voor.

over het kaartleesgedeelte, dat heb ik er nu uit, maar ik ben erachter dat dat dingetje achterin een knopje heeft dat herkent als je er een kaart indoet. Die ga ik denk als 3e knop gebruiken :)

Verwijderd

Mischien iets zoals een kaart in de lezer, winamp aan.

Verwijderd

Topicstarter
zoiets idd

Verwijderd

Je zou natuurlijk ook je keylock draadje van je frontpaneelaansluiting kunnen aansluiten op het detectieschakelaartje van de kaartlezer. Op die manier doet je tobo het alleen als er een kaart ingevoerd is... Als je nu ook nog een kaart neemt en daar bepaalde ponsgaatjes in maakt in een specifiek patroon, kun je deze tesamen met bijpassende schakelaars als een sleutel gebruiken (die schakelaars zou je eventueel kunnen recyclen uit oude cassettedesks/cdspelers etc).

(bizar idee: verschillende ponscodes voor verschillende playlists)

Je zou eventueel ook je joystickpoort kunnen gebruiken icm een paar weerstandjes om te interfacen van schakelaars <> PC.

Mooie LCD trouwens ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 20:20 ]

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 19:48:
das idd wel een idee, microfoonaansluiting, maar dan moet ik er eigenlijk 2 inmaken (ook audio-out), dat zou wel handig zijn voor me headsetje. Maarja daar is het mooie gaatje net te klein voor.
das idd jammer, ik heb geen flauw idee hoe zo'n ding eruit ziet, ik gebruik geen chipper :D

maar ik wil ook wel zo'n dingetje, kan ik mooi me pc goed wegwerken, en zieter nog boeiend uit ook :D

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• jvvv
Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 00:33:
Ik ben niet van plan hiermee m'n chipper op te laden hoor. En je kan me alles vertellen, maar er zit vast een beveiliging op, anders werden er wel enorm veel transacties illegaal gedaan.
Ik weet niet wat voor LED's erop zitten, want ik weet niet zeker of je zonder schade het frontje van het LCD kan verwijderen. Weet iemand dat?
Ik denk dat het wel te doen is, maar iig al zou ik het proberen zou ik het niet op GoT zeggen.... Binnenkort zit holland en België met uit-de-grond-goeiend-geld...

Ik denk dat ik maar ook eens de chipknip nemen van de winkel bij een vriend (ze gebruiken dat duur ding toch niet)

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:00

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Door dit draadje ben ik opzoek gegaan naar m'n thuischipper en heb 'm gevonden.
Na de overgang van chipper naar chipknip door de postbank had ik er niets meer aan.
Als ik ff rustig de tijd heb ga ik hem ff openschroeven en kijken wat daar in zit.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE

ik heb het 3-knops keyboardje werkend gekregen met COMCTRL.

code:
1
2
3
4
        1x drukken        2x drukken   vasthouden
[NEE]   prev.track             -        volume down
[ ? ]     play               pause       stop
[JA]   next.track             -         volume up

Ik heb ook uitgevolgeld welke pins verbonden worden als je een kaart erin stopt, ik denk dat ik daar een één of andere file met een password aanhang, voor de fun ;)

Wat ik wel gedaan heb, ik heb het input-dingetje linksonder eruit gedraaid, daar zit een fel blauwe 5mm LED, die knippert (of stilstaat, kweenie of knipperen irri wordt) als WinAmp 'Played'

NOTE: als je kijkt hoe laat ik dit bericht postte, dan zie je dat dit eigenlijk gekkenwerk is ;) (zelfs het uitgaan ervoor opgegeven)

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

NOTE: dat gekken werk is wel het ECHTE werk!

Klasse speeltje dat je daar hebt dude

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Het opwaarderen van je chipknip saldo is waarschijnlijk onmogelijk... Zal wel goed beveiligd zijn he...
Wat ik echter bij fontys hoorde:
http://www.fontys.nl/nieuws/nieuws_artikel.asp?van=355

Verwijderd

Mijn moeder heeft via de winkel waar ze werkt een soort van chipknip opwaardeer apparaat gekregen... Die kan je gewoon thuis op de telefoon aansluiting aansluiten en dan kan je je chipknip opwaarderen.. Dus het moet mogelijk zijn...

• Mx-KAEY
  • Laatst online: 10-11 00:36

Mx-KAEY

Mx-KÆY

Das wel lagge als je thuis gewoon ff je chipknip kan opwaarderen:D

hoef je neit helemaal niet naar die dingen toe te lopen das namelijk vrij beroerd

voor de rest ziet je mod er kewl uit :)

-- Mx-Generætion --

Verwijderd

Nu nog die kaartlezer zo uitvoeren dat je er kaarten mee kunt copieren. Dan bij een pompstation gaan werken, mensen steken vol vertrouwen hun pinpas in dat machientje en typen hun pincode.. BINGI!!!!! (wat een slechte gedachtes van mij).

Maar goed, het is idd. mogelijk om functies aan die knoppen te hangen. Wat ben je er mee vanplan? Ik heb iemand anders al een schema zien posten om Winamp mee te besturen. Je kunt natuurlijk nog veeeeeel verder gaan, maar dan wordt 't veeeel moeilijker.,

Verwijderd

Als je de hele thread had gelezen had je al kunnen weten dat hij dus al die knoppies benut heeft om winamp ermee te besturen.

En je pinpas idee gaat niet echt werken met maar drie knoppen ;)

offtopic:
Btw nick, het is en blijft een jolly good mod ;)

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 23:13
vet hoor
die dingen staan bij mij op school in de cantine :P ff 1tje meejgraaien :Y)

Verwijderd

Chipknip opwaarderen is niet mogelijk of niet zinnig mogelijk, ook al zal je het technish voor elkaar krijgen interpay houd precies bij hoeveel er op je chip staat en hoeveel er op zou moeten staan. Mijn chipknip is al meerdere malen stuk geweest (Steeds met 10-20 euro er op) en dat kon ik dan gewoon terug gestort krijgen bij de bank bij inlevering van de kapotte pas, deden ze even navraag bij interpay en presto daar was m'n geld weer.

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen!

Hij is AF
  • voor de foto's verwijs ik nogmaals naar deze site (foto's zijn gemaakt voor de toetsenmod + LED)
  • Ik heb een Window Media Videootje gemaakt: check hier (let niet op de kwaliteit :P)
  • voor mensen die hetzelfde willen doen, heb ik zaterdag effe het volledige schema netjes uitgewerkt: check hier (PDF)
Zoals je ziet heb ik het input-gaatje voorin vervangen door een mooi blauw LEDje, deze gaat nu knipperen als winamp iets afspeeld.

Het invoeren van een kaart is eigenlijk knop nr. 4.

Thnx voor de reacties tot zover }:O

• My-life
  • Laatst online: 20:08
Leuk gedaan. Wel lache om op je bureau te hebben.

• SA007
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
[Oja, ik wilde nog wat vragen:
Die 3 knoppen, die wil ik eigenlijk wel gebruiken. Zou er een mogelijkheid zijn op deze knoppen via een kabel (serieel?) naar de pc te sturen en ze dan een functie te geven mbt de info op het LCD? de knoppen geven gewoon een stroompje als je ze indrukt (5Volt)...
Je kunt ze ook aansturen met de printerpoort...

Die heeft ingangen voor 5 knoppies...

Verwijderd

droupsnoet schreef op 21 June 2003 @ 20:43:
[...]

das idd jammer, ik heb geen flauw idee hoe zo'n ding eruit ziet, ik gebruik geen chipper :D

maar ik wil ook wel zo'n dingetje, kan ik mooi me pc goed wegwerken, en zieter nog boeiend uit ook :D
http://213.196.8.90/advertentie.php?adnr=103061&catnr=8

Verwijderd

je moet maken dat wanneer de kaar erin stopt, winamp opgestart wordt. en als je em eruit haalt dat ie vanzelf afsluit.

gewoon met buttondown en buttonup. dat is echt stoer.

of koop verschillende kaarten en laat die lezen, en dan kun je verschillende progs opstarten.
beetje onhandig ;) en lastig.
Pagina: 1