Ik had vorig weekend van een kennis een ChipKnip apparaat gekregen die op zijn werk weg werd gedaan. (Quality Systems QV-35)
Nadat ik hem had uit nieuwsgierigheid had opengeschroeft bleek het LCD een HD44780 1x16 te zijn.
Het leek me leuk om het LCD met behuizing en al op mn bureau te zetten.
Gelukkig had ik nog een zwarte
printerkabel van een oude, kapotte ZIP-drive.
Via GoT en andere mod-sites ben ik aan de schema's gekomen.
Deze schema's gaan er vanuit dat je het LCD dmv de PSU van je pc wilt voeden, maar ik wilde graag de bij het ChipKnip apparaat horende stekker gebruiken, dus ik heb de LED's en de LCD via het printplaatje dat in het apparaat zat aangesloten.
Geef toe: ziet er leuk uit he!
(Als software gebruik ik nu Smartie 5.2 i.c.m Winamp 2 en MBM 5.3)
KLIK HIER VOOR FOTO'S
Grtz NickArts
Oja, ik wilde nog wat vragen:
Die 3 knoppen, die wil ik eigenlijk wel gebruiken. Zou er een mogelijkheid zijn op deze knoppen via een kabel (serieel?) naar de pc te sturen en ze dan een functie te geven mbt de info op het LCD? de knoppen geven gewoon een stroompje als je ze indrukt (5Volt)...
Nadat ik hem had uit nieuwsgierigheid had opengeschroeft bleek het LCD een HD44780 1x16 te zijn.
Het leek me leuk om het LCD met behuizing en al op mn bureau te zetten.
Gelukkig had ik nog een zwarte
Via GoT en andere mod-sites ben ik aan de schema's gekomen.
Deze schema's gaan er vanuit dat je het LCD dmv de PSU van je pc wilt voeden, maar ik wilde graag de bij het ChipKnip apparaat horende stekker gebruiken, dus ik heb de LED's en de LCD via het printplaatje dat in het apparaat zat aangesloten.
Geef toe: ziet er leuk uit he!
(Als software gebruik ik nu Smartie 5.2 i.c.m Winamp 2 en MBM 5.3)
KLIK HIER VOOR FOTO'S
Grtz NickArts
Oja, ik wilde nog wat vragen:
Die 3 knoppen, die wil ik eigenlijk wel gebruiken. Zou er een mogelijkheid zijn op deze knoppen via een kabel (serieel?) naar de pc te sturen en ze dan een functie te geven mbt de info op het LCD? de knoppen geven gewoon een stroompje als je ze indrukt (5Volt)...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 19:22 ]