Compaq v75 monitor kleuren/scherpte-probleem

Pagina: 1
Acties:

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

Topicstarter
Ik heb een Compaq v75 , hij lijkt heel beroemd te zijn..

Maar ik heb er een paar problemen mee :

Kleuren zijn een beetje bruin , ik kan het in windows niet oplossen en kan ook niet in het menu van de monitor zelf

Als ik niks doe .. dan blijft het beeld scherp , zodra ik windows verkenner , of IE opstart dan word het beelfd wazig , dit is het ergste probleem , je krijgt er gewoon koppijn van.

Ik heb geupdate drivers gehaald van de Compaq site.

van mijn kant lijkt deze monitor behoorlijk oud .. kan het ook zijn dat er al een nieuwe monitor is met de naam v75? nu ik dus dit typ is dit scherm ook wazig.

ik heb dit scherm :

Afbeeldingslocatie: http://www.surfplus.net/productimages/v75.gif

Kan iemand me helpen please??

Gr Sven (8>

[ Voor 7% gewijzigd door SvEn op 20-06-2003 18:51 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 20:25
Als het een heel beroemde monitor is zul je er toch veel over moeten kunnen vinden?

• SvEn

SvEn

a.k.a sv3nrg

Topicstarter
ik heb me al helemaal platgezocht met google , maar wat ik zoek kan ik niet vinden

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Heb je de frequentie al eens veranderd van optimaal naar default of andersom, of op een ander aantal Hz? (te vinden bij display properties > adapter > list all modes of daar in de buurt :))

• SvEn

SvEn

a.k.a sv3nrg

Topicstarter
jep heb ik al gesprobeert , het is dan voor een seconde of 5 wel scherp maar dan gaat hij weer wazig worden als ik iexplorer draai , anders blijft hij scherp

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Heeel raar, ik denk een driverprobleem (VertSync en HorSync etc.) of hij is kaduuk, al heb ik hier nog nooit van gehoord. Misschien moet je juist downgraden (driver) of probeer een van de standaard monitor drivers van MS (default SVGA @ xx Hz enz.).

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Buis is gewoon gaar, niet naar blijven kijken, want dat kost je je ogen. Koop een nieuwe, en breng die P75 naar de recycling :)

LinkedIn
Instagram

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 20:25
Hoe oud is de monitor? Ik heb hem ook een paar jaar gebruikt maar naar verloop van tijd werd het beeld erg onscherp alsof het gezandstraald was en heb hem maar vervangen door een IBM G70

Verwijderd

Als je internet explorer start komt er dan een groot wit scherm? dit witte scherm vraagt veel energie van de buis en van de mazen. Als ie wazig wordt bij (een beetje) wit kan je wel zeker zeggen dat de buis (bijna) kapot is. Zeker in combo met de bruine kleur die je ziet...

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 19:04:
Als je internet explorer start komt er dan een groot wit scherm? dit witte scherm vraagt veel energie van de buis en van de mazen. Als ie wazig wordt bij (een beetje) wit kan je wel zeker zeggen dat de buis (bijna) kapot is. Zeker in combo met de bruine kleur die je ziet...
Hoeft niet persee de buis te zijn, eerder nog lijkt het me gewoon de hoogspanningtrafo die de geest aan het geven is.

Maarja, hoe dan ook , tijd voor een nieuwe :+

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

even een tweakje aan de topictitel, ten eerste wordt dat 'HELP!' niet zo op prijs gesteld (beetje te opvallend ;)) en ten tweede werd je van de oude titel niet echt wijzer ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• SvEn

SvEn

a.k.a sv3nrg

Topicstarter
hmm jah , dan maar een nieuwe , denk een belinea 17" is dat wat?

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Je zou met Powerstrip misschien eens kunnen proberen om wat beeldinstellingen aan te passen. Of je scherm moet inderdaad zijn langste tijd hebben gehad.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
ps doe je je oude monitor weg? ik kan wel een 17inche gebruiken alsb ackup aangezien ik het gevoel heb dat mn huidige scherm het gaat begeven :(

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• M4rk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 17:06

M4rk

Doet dingen met spullen

gewoon ff de kap eraf.. stofzuigen en dan kijken of er een stelschroef zit, heb ik laatst ook gedaan bij een v50 ding werkt nu weer perfect op 1024x768 :D

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

v75, moewaha, die dingen sneuvelen de laatste tijd op me werk ook bij bosjes.
Wazig beeld, dubbel beeld, niet correct weergeven van kleuren, komt allemaal voor.
De v90 serie van Compaq idem. dingen sneuvelen ook regelmatig.
Bij de v90's sneuveld meestal de hoogspanningstrafo.
Van de 100 nieuwe, zijn er 80 binnen garantie teruggestuurd.

And The Only One

Pagina: 1