Toon posts:

Outlook 6 opent geen PDF attachments

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een bekend probleem met nieuwere Outlooks: PDFs en vele andere bestanden kunnen niet als attachment worden geopend.

Dit omdat Microsoft in een briljante ingeving besloot dat het verbieden van het openen van attachments de oplossing zou zijn voor hun jammerlijke reputatie op het gebied van veiligheid.

Nu wil ik toch PDF attachments kunnen openen.
Er staat bij options->security een vinkje om onveilige attachments toch te kunnen openen, maar dat is om de een of andere reden grijs (kan niet worden aangeklikt.)
Ik heb op internet verschillende howtos gevonden voor dit veel voorkomende probleem. Je schijnt het te kunnen oplossen door een instelling in de registry toe te voegen. Maar dit staat alleen beschreven voor Outlook 2002 (10.0)

Weet iemand hoe ik dit voor Outlook 6 oplos? Moet ik iets veranderen in de registry? Is er een manier om het vinkje toch te kunnen aanklikken?

• KolNedra
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04-2020

KolNedra

...

Outlook Express 6 Blocks PDF Attachments
This is the default option, to enable the attachments:
1. In Outlook Express 6, click on Tools and go down to Options.
2. Click on the Security tab.
3. Uncheck the box next to "Do not allow attachments to be saved or opened that could potentially be a virus."
Dat vond ik dus op internet

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 13:06

lordsnow

I know nothing

KolNedra:
Zoals de OP al aangeeft is dat vinkje bij hem grijs.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, dat vinkje is grijs.
Weet iemand of dit iets te maken kan hebben met de combinatie win98-outlook express 6?
Kan het iets te maken hebben met gebruikers? Dat ik het vinkje wel kan gebruiken als ik inlog als een andere user ofzo? (tja, het is geen unix, maar ik verzin maar wat..)

Nergens op internet kan ik voor dit probleem een oplossing vinden.
Het gaat allemaal of over Outlook 2002 of over Outlook Express 6 waarbij het vinkje gewoon aanklikbaar is.