Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me dus afvroeg:

Is het mogelijk om bijvoorbeeld dmv een oud modem of com poort te zien dat je telefoon over gaat op de PC.
Ik weet dat als je ISDN hebt je vanzelf ziet dat er gebeld wordt, maar dat heb ik niet.
Is het dus mogeijk om als de telefoon gaat er een programmatje aangaat, die laat zien dat je telefoon aan gaat...
Ik heb nu namelijk al een telefoon met een lichtje, maar als ik aan het gamen ben en het geluid hard aan staat of als ik muziek aan het luisteren ben, dat ik de telefoon niet hoor... Ik staat me nu dus iets bij dat het ergens stond hoe ik dat kon doen, maar ik weet niet meer waar en kan ook niets vinden bij Google/search, maar ik kan natuurlijk ook niet zo goed zoeken als die super tweakers hier...
Ik dank...

Verwijderd

dat kan met elk modem afaik.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Bij mijn PC met modem was bitware geleverd. Dit kon ik zo instellen, dat de PC werkte als antwoordapparaat, m.b.v. de functie Wake-On-Modem.
Als je game-t, en de software zo instelt, gaat volgens mij Bitware 'op' en verdwijnt het window met het spel naar de achtergrond (verwacht ik).

Overigens, 1 van de draden in een telefoonlijn draagt als bijschrift 'bel'. Volgens mij moet je deze draad straffeloos over een relais kunnen laten lopen, dat een lamp doet branden.

[ Voor 35% gewijzigd door Brothar op 20-06-2003 18:27 ]

eagle

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
als ik hard zit te gamen neem ik zowiezo de telefoon niet op..

magoed, ik heb een telefoon waarvan het ding waar je de hoorn oplegt doorzichtig is, binnenin zit een neonbuis. als de telefoon overgaat, gaat ie knipperen, dit zie je echt onmogelijk over het hoofd!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Brothar schreef op 20 June 2003 @ 18:17:

.........knip........

Overigens, 1 van de draden in een telefoonlijn draagt als bijschrift 'bel'. Volgens mij moet je deze draad straffeloos over een relais kunnen laten lopen, dat een lamp doet branden.
nou nee, zo werkt het niet helemaal. dit is een draad die gebruikt werd/word door de wat oudere systemen om het meerinkelen te voorkomen (pulsbellen)

klinkt mischien een beetje vreemd 8) maar je kan wel beide draden (a en b) van de telefoonlijn aan je grote tenen vastmaken ofzo, gegarandeerd dat je weet wanneer je telefoon overgaat >:)

(daar kwam ik ook achter op een keukentrapje op een andre trap .... auw :D )

[ Voor 58% gewijzigd door Fish op 20-06-2003 21:16 ]

Iperf