Toon posts:

Eigen batch SMTP server

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, sorry als er al een topic is, ik kon het niet zo snel vinden. Het probleem is dat ik vreselijke haast heb. Zie hieronder.

Per 1 juli 2003 zou mijn ADSL afgesloten worden (KPN+Tiscali) en ik ga naar Demon + BBNED op een nieuwe telefoonlijn. Ik wil in die periode niet dat er mail van mijn eigen 2 domeinen verloren gaat. Echter, door een fout bij de KPN word het in plaats van 1 juli al op 25 juni afgesloten en ivm DNS updates die ook nog zullen moeten gebeuren heeft dit een beetje haast.

Ok, wat ik wil is een beetje de omgekeerde wereld. Bekend zijn de batched SMTP services die providers aanbieden. Je kan dan offline zijn en 1x per dag bv even je mail bij je provider vandaan trekken door bijvoorbeeld een batched SMTP.

Nu wil ik echter zelf een Batched SMTP server opzetten op een Linux doos die ik ergens heb draaien. Ik wil dus dat alle mail opgeslagen word en op het moment dat ik Demon werkend heb in 1x alle mail van 2 domeinen (thaduck.nu en koot.cx) ophalen naar mijn lokale GroupWise (GroupWise kan ETRN commando's zenden, dat is niet het probleem).

Maar hoe krijg ik een batched SMTP server aan de gang? Hoe maak ik zo'n mail opvang bak?

Iemand handige links/tips/uitleg of iets dergelijks.

Sorry voor de vraag, normaal zou ik het zelf uitzoeken maar daar heb ik echt de tijd niet meer voor helaas :(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:06
qmail met serialmail moeten wel kunnen doen wat jij wilt. Er zijn zat documentjes over het opzetten van qmail en serialmail, dat moet je wel lukken.

Verwijderd

Topicstarter
En dat is zeker niet met postfix te doen die truuk (aangezien ik wel weet hoe postfix werkt :))

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:06
Moet met postfix net zo goed werken, zal je alleen naar een ander progsel moeten zoeken. Beetje googlen kan geen kwaad, in die tijd die je gewacht hebt tussen je twee posts, had je vast ook wel deze kunnen googlen (gg:batched SMTP postfix):
http://packages.debian.org/stable/mail/bsmtpd.html

Verwijderd

Topicstarter
Kheb het maar anders opgelost. Het ETRN gedoe werkte voor geen meter. Ik laat nu een andere Linux doos met standaard postfix de mail opvangen en doorsturen naar een ander mail adres. De korste klap in de weinige tijd die ik heb.

(btw. ik heb niet alle tijd van de wereld JGC, ook vrouwlief heeft aandacht nodig en ik kan niet 24/7 achter mijn PC hangen helaas :()

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:53
Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 19:08:
(btw. ik heb niet alle tijd van de wereld JGC, ook vrouwlief heeft aandacht nodig en ik kan niet 24/7 achter mijn PC hangen helaas :()
Dat kan zo zijn, maar dat betekent niet dat je GoT dus maar als helpdesk kunt gebruiken als je toevallig een keer een probleem hebt. Helemaal niet als je dan (vervolg)vragen stelt die ook eenvoudig met google uit te vinden zijn.

Als je zo'n haast hebt, dan hang je maar een dagje wel 24/7 achter je PC, of je doet dat niet en laat het lekker zitten - in ieder geval lijkt het me niet dat het ons probleem is als je iets heel snel gedaan wit krijgen, maar dan vervolgens niet de moeite wilt nemen om zelf te zoeken.

Je had op moment van openen van het topic nog 5 dagen (3 exclusief DNS updates misschien), dus zo verschrikkelijk kan die haast niet geweest zijn, of je kunt wel even 'normaal' zoeken met google en de search van GoT. Daarnaast zijn topics waarin eisen worden gesteld over de termijn waarop iets opgelost moet zijn op GoT niet gewenst (om het helpdesk-gebeuren te ontmoedigen).

Daarom gaat deze ook - alsnog - dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.