[mandrake 9] brakke cd's?

Pagina: 1
Acties:

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 16:08
ben nu al tijdje bezig mandrake 9 geinstalleerd en geconfigureerd te krijgen, maar het gaat voor een linux n00b als mij niet echt geweldig.

Kan mijn weg niet zo vinden, beetje wennen en het lijkt wel alsof dat mandrake mij tegenwerkt.

Ben fijn al die documentatie aan het lezen, ben n00b dus doe wel alles via die fijne wizards van mandraken. Op zich lukt een workstation install me wel en kan ik fijn inloggen op een NT netwerk, internetten en openoffice gebruiken.

helaas werkt dat mandrake control centrum op de een of andere manier niet? Hij komt niet verder dan "even geduld aub" en verder nix. (verschillende accounts & pc's)

Dat controle centrum werkt nu wel als ik als server installeer in het Engels (usa). Maar dan staat er weer geen server tabblad (heel vreemd bij een server-install). Dus ik kijk of ik extra packages kan installen, doe dat, maar nog steeds geen server tabblad. Waardoor ik dus geen server kan installeren.
Tja nou misschien via de console, maar het moet ook via wizards kunnen.

Nu begin ik beetje te twijfelen over de kwaliteit van mijn 3 cd's. Ik heb wel die md5 sums gecheck voor ik de iso's brandde, maar na deze problemen onder de installatie begin ik toch beetje te twijfelen....

ohw de bedoeling was om die pc te gebruiken als gateway/router met later nog FTP en webserver erop. wellicht ook samba en printerserver.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

oplossing: comment (#) regel 423 van /sbin/mcc of installeer de Engelse versie

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 18:54 ]

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 16:08
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 18:44:
oplossing: comment (#) regel 423 van /sbin/mcc of installeer de Engelse versie
bedankt voor je poging, maar het werkt nog niet.
Ik probeer nog 1x een nwe installatie als server in het Engels (us), hopelijk werkt het nu wel met de gebruikelijke wizards (zodat ik ook gewoon de documentatie kan gebruiken)

Als het niet lukt laat ik het nog maar even rusten, probeer ik een andere distro of misschien wel win2k server...

[edit]
hmmz net dus expert install gedaan maar weer geen mogelijkheid om serverfuncties te configureren in het Mandrake Control Center :(

[edit2]
aha het gene wat ik nodig heb heet geen wizdrake (zoals in de handleiding staat) maar drakwizard |:(
pff stom dat dat niet standaard geinstalled wordt....

[ Voor 24% gewijzigd door actieman op 21-06-2003 15:21 . Reden: na install... ]

I’m not like the OTTERS

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 21:56
Je hebt blijkbaar nog geen MandrakeUpdate gedaan? Dat in 9.0 nederlands het configuratiecentrum niet opstart is een heel bekend probleem waar allang fixes voor zijn.
Beter nog is gewoon de nieuwste release pakken: 9.1. Dan ben je het meest bij de tijd en hoef je niet te klagen over problemen die allang zijn opgelost in nieuwere versies...