a7v333 "no cpu installed" gevolgd door "system memory failur

Pagina: 1
Acties:

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Ik had gisteren tijdens het afspelen van een film een vastloper. Hier na heb ik de pc uit gezet en weer aangezet, vervolgens liep hij weer vast, en starte hij niet meer op.

Het was te laat om er aan te beginnen dus dat heb ik vandaag maar gedaan.

De eerste voice post welk ik kreeg van me systeem was "System memory failure" Dus ik me geheugen erin, en eruit. Nu krijg ik een "no cpu installed gevolgd door een "system memory failure".

Vreemt. Maar ik probeerde het op een ogemblik nogmaals, waarna de pc rustig opstarte. Dus ik me bios defaults geladen, om zo me pc weer werkend te proberen te krijgen (niet dat ik daar iets veranderd had, maar je weer nooit).

Vervolgens kreeg ik de 2 voice errors weer. Sindsdien krijg ik het systeem helemaal niet meer aan.

Ik heb ook al de CPU & mem opnieuw geinstalled.

Ook heb ik alles al uit me systeem geworpen, en opnieuw geprobeerd op te starten, zelfde probleem. Zelfs met een andere video kaart.

Heeft iemand een idee alvorens ik de hele pc uit elkaar ga schroeven en weer opnieuw opbouw?

<EDIT>
Het blijkt dat de LED-jes welk aan me MOBO hangen niet werken. Hiermee bedoel ik de power en IDE LED. Het LED-je op het mobo om de stroom aantegeven werkt wel.
</EDIT>

[ Voor 18% gewijzigd door Four op 20-06-2003 18:25 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BIOS reset al eens geprobeerd?

Tweakers Discord

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
*kick*

Ja. Dat heb ik al enkele malen gedaan.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb dit soort vage fouten ook wel eens gehad, bleek dat ik toch de cpu speed verkeerd had ingesteld (ja het was laat :P)... Kijk dat nog eens echt na.

Anders zou ik gewoon even mobo + cpu +geheugen + video, gewoon even op een tafel testen...

Tweakers Discord