[AUTO] Radio met klein afneembaar frontje

Pagina: 1
Acties:
  • 521 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:21

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Ik heb me helemaal lam gezocht naar een autoradio waarvan je maar een klein stukje van het frontje eraf kan halen om die mee te nemen. Ik heb het namelijk helemaal gehad om steeds dat grote ding mee te sjouwen :P
Ik heb alle grote fabrikanten zo ongeveer wel bekeken en geen van de modellen heeft het, ik heb wel ergens gehoord dat wat oudere philips radio's dit hebben. Kan iemand dat bevestigen?
Naast het kleine frontje heb ik slechts een paar eisen:

- minimaal cd speler, bandje hoeft niet (gebruik ik toch niet)
- line-out (rear als het kan)
- subwoofer line-out (bij voorkeur, anders moet ik m'n rear speakers aan de head unit hangen en heb niet voor niks een 4 kanaals versterker gekocht)

Als er iemand dus een radio weet die dit heeft, je zou me er enorm mee helpen.

Budget tot ongeveer €250 tot €300, als het minder kan uiteraard liever minder want ik blijf een nederlander :+

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Oude philipsen hebben dat inderdaad. Grundig heeft een volumeknopje dat je kan afnemen.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:06
VDO (tenminste; die in de Peugeots zitten) en Philips hebben van die kleine priegeldingetjes... kijk daar eens op de site; of even bij halfords oid binnen lopen..

[ Voor 14% gewijzigd door Krypt op 20-06-2003 17:05 ]

Pvouput live

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
ben bij de media markt, halfords, slager (grote autoonderdelen dealer) en wat losse autozaken geweest, daar hadden ze niks.

Zal eens kijken naar grundig, tnx :)
[edit]
de huidige modellen van grundig hebben allemaal een volledig afneembaar front en als extra beveiliging een code die je moet invoeren :( geen los knopje ofzo dus.

[ Voor 35% gewijzigd door Sick Nick op 20-06-2003 17:11 ]

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Ford en Opel hebben het ook op de radio's die je af-fabriek voor in je auto kunt bestellen. Misschien dat je via een dealer daarvan wat kunt vinden.

Great minds think alike!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Verbal Kint schreef op 21 juni 2003 @ 00:20:
Ford en Opel hebben het ook op de radio's die je af-fabriek voor in je auto kunt bestellen. Misschien dat je via een dealer daarvan wat kunt vinden.
MM dat zijn vaak radiootjes die alleen in dat dashboard passen toch ??..die hebben wel een heel klein afneembaar frontje, alleen het balkje met voorkeuzetoetsen toch ?

Beste film ooit

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 23:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Let wel op. Die radio's met van die kleine afneembare frontjes zijn vrij diefstalgevoelig. Omdat het grootste deel van het frontje blijft zitten, lijkt het er al snel op dat de complete radio er in zit. En alles wat ook maar op een radio lijkt jatten ze uit je auto tegenwoordig.
Tevens hebben die radio's met die kleine frontjes geen beveiliging. Oftewel, als je er een ander mini frontje op zet, dan speelt ie gewoon. Ik heb zelfs wel eens modellen gezien waar alleen de knoppen er afgehaald werden, maar de eigenlijke knoppen zaten gewoon nog achter het frontje. Met een tandenstoker kon je dan alsnog de radio aan en uit zetten.

Er is nog wel een ander alternatief voor je. Neem een Kenwood Mask autoradio. Daar draait het frontje van weg zodat je een vlakke plaat overhoud. veel autodieven kijken over deze radio's heen. Als je dus even ergens naar toe gaat, dan kan je rustig je radio er in laten zitten, maar als je ergens wat langer moet zijn, dan is het aan te raden om je frontje er toch af te halen (kan ook).
VDO of Longmill (of misschien wel een ander merk, maar in ieder geval niet een van de standaard merken als Pioneer, Philips, Sony, Kenwood, etc.) hadden ook een radio waarbij het frontje in de radio wegklapt. Dan houd je dus net zoals bij een normale autoradio met afneembaar front een gat over. Het voordeel hiervan is dat een zelfs een getrainde dief nu denkt dat het frontje niet op de radio zit, en het een gewone radio met afneembaar front is.
Bij de mediamarkt hadden ze deze radio's liggen. Weet niet meer hoe duur ze waren, maar ze zouden best wel eens duur kunnen zijn.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Vriend van me heeft weer een Grundig in zijn lease-Astra ('02). heeft oranje verlichting (opel-like), cd frontloader, en rechts een parabool-achtig afneembaar bedieningsding die je in een soort omgedraaide mini-eierdop-sleutelhanger kunt opbergen (hmm... re-read: beetje gare uitleg :) ).... misschien dat Grundig deze nog levert (via opel dealer msischien?)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
tnx voor de adviezen, zal dan eens bij die dealers langs gaan ondanks dat ik een daihatsu heb :p

Zo'n wegdraaifrontje is misschien ook wel een oplossing, heb dat al eens eerder gezien en is op zich ook wel een goede oplossing. Ik wil namelijk niet constant zo'n groot frontje mee nemen, die dingen zijn lekker onhandig omdat het niet goed in je broekzak past en ik heb ook niet altijd een tas bij me.

Verwijderd

mag ik je er op wijzen dat het dievengilde ook op de hoogte is van die 'mask' gevallen :(... is maar een tip...

overigens moet ik zeggen dat ik vooral doel op de black panel dingen van sony, deze steken nogal uit en glanzen ook (zo moooi).. die van kenwood (maken ze die nog?) die draaien ook echt om en zijn wat minder uit-de-schacht-stekend

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:30

Tittysmack

"no comment"

Bekijk het merk 'jp' maar. Qua radio is dit eigenlijk rommel, maar je hebt een afneembaar frontje van ongeveer 3 x 3 centimeter. Gebruiken we altijd bij leaseauto's bij de garage :P

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:31

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Neem dan een grundig met een chipcard !

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

philips autoradio - klein frontje + stukje ijzerdraad = geluid

heb er zelf ook 1tje en inderdaad, je haalt alleen de knopjes weg + een algemene (dus niet unieke) mechanische beveiliging. De beveiliging is dus te omzeilen met een ijzerdraadje en de knoppen zijn met smalle, lange nagels in te drukken ;)
Ik heb trouwens wel een ouder model...
heb geen id hoe het tegenwoordig zit.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Tis dus niet echt veilig zo te horen, dan schiet het nog niet op :D het moet wel zo zijn dat de dief weet dat ie er geen ruk aan heeft en hem dus netjes laat zitten. Dan ben ik denk ik toch gedoemd om met zo'n groot frontje rond te sjouwen, denk niet dat de gemiddelde autokraker weet dat er een chipcard voor zo'n grundig nodig is?

Tnx voor de moeite in ieder geval, weet nu dat het eigenlijk niet zo verstandig is.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:13
zoek een oudere blaupunkt... die hadden toen een keycard. voor iedere gebruiker andere instellingen die op een eigen kaartje worden opgeslagen. verder zijn het qua fm radio perfecte autoradio's. qua cdspeler weet ik het niet, want heb alleen een met cassette gehad
deze hebben een oranje lampje dat knippert als het kaartje eruit is; dus schrikt ook af

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
VDO (en dan niet VDO Dayton, maar die andere VDO) heeft kleine afneembare frontjes en Grundig volgens mij ook nog steeds. Maarja de meeste van die dingen zijn inderdaad gewoon echt afneembare knopjes, dus het beveiligingsniveau is erg laag.

Verwijderd

De Philips autoradio's in de Opels hebben zo'n klein afneembaar frontje. maar ook als ze met frontje gestolen worden zijn ze onbruikbaar door de code. Door de "kenner" worden autoradio's niet meer "meegenomen".
GSM brengt meer op.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 01:03 . Reden: toevoeging ]

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

mijn schoonvader heb een nieuwe blaupunkt met cd speler waarvan je alleen het gedeelte met de volume knop en de prev/next knop eruit haalt. is zo'n 2x2 cm groot. ding is net 3 maand oud weet niet welk type het precies is.

Laten we lekker link gaan doen...

Pagina: 1