[OC] Waterkoeling dan wel Stabiel???

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Topicstarter
Hey Tweakers

Ik ben op dit moment aan het sparen voor waterkoeling. Ik wil mijn pentium4 dan namelijk over gaan clocken.

Ik dacht bij mezelf laat ik het nu alvast proberen hem over te clocken. Dus ik ff op het moederbord ingesteld dat ik in de bios hem kan gaan overclocken. Dus ik begin langzaam de Cpu Frequency omhoog te schroeven.

Eerst van 100Mhz. naar 110 Mhz.! Oke dat draait goed. Temperatuur maar 2 graden gestegen. En dan in 1 keer naar 115 Mhz.. Draait ook goed. Weer eens 3 graden erbij. Oke nu gaat ie grof. Naar 120 Mhz.. Oke nu valt ie uit bij het opstarten. Dan maar naar 119 Mhz.. Hij start op, maar komt ook niet verder! Dan maar naar 117 Mhz.. Mooi dat draait goed (dacht ik). Opnieuw opstarten ,ik kreeg ineens 1 of ander blauw scherm en toen viel ie uit. En daarom staat ie nu op 116 Mhz.. En daar draait ie goed op. Geen fout meldingen helemaal niks.

Maar nu is dus mijn vraag. Als ik nu waterkoeling aanschaf. Doet hij het dan wel op 120 Mhz. of hoger???? Als iemand dit weet dan Please Reply.

Alvast Bedankt

Ooh ja het is mischien ok weten welke type moederbord ik heb.
Ik heb een asus P4B266. En mijn processor is volgens de koreaan waar ik hem van heb 2,2 Ghz. En hij draait nu op 2,574 Ghz.

[ Voor 9% gewijzigd door mark10123 op 20-06-2003 16:55 ]

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-01 15:18

_mARCO_

Hier staat niks

Wat is je temperatuur dan nu? Misschien moet je gewoon de Vcore wat ophogen voor wat extra stabiliteit.

sigloos

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dat hangt van een heleboel hardware af.. Ook van je andere hardware of deze hardware deze snelheden aankan.. hangt niet alleen van de tempratuur af...

Verder moet je ff de FAQ van dit forum gaan lezen... Daar staat een stuk meer info over het overklokken..

Deze is hier te vinden... Vooral het eerste blok over overklokken is interessant voor jou...

[ Voor 25% gewijzigd door Apen-nootjes op 20-06-2003 17:17 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:49
Dit is toch écht een FAQ en search vraag. Lees de DOC FAQ bovenaan deze topiclist eens door en bekijk wat relevante topics (die over WC bijvoorbeeld) :) Iig kunnen wij jou niet garanderen of je cpu harder zal lopen met andere koeling, dit is iets wat je zelf uit moet proberen. En dat is _juist_ de charme van het overclocken :*)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.