Clean install 98se werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik heb hier een Packard Bell Easy Note (Celeron 300) staan die geformatteerd moet worden. Ik heb de partities eraf gegooid, opnieuw aangemaakt, opnieuw opgestart en de harde schijf geformatteerd.

Daarna nog een reboot en Windows 98 Setup draaien vanaf de CD. Alles lijkt te werken, maar als er voor de 1e keer naar de desktop geboot zou moeten worden gaf windows de foutmelding dat er een Beschermingsfout was opgestreden en ik opnieuw moest opstarten. Gedaan, hielp niet. Daarna in Veilige modus in apparaatbeheer bijna alles er uit gegooid, hielp ook niet.

Nieuwste BIOS erop gezet, hielp ook niet. Daarna opnieuw de partities erafgegooid enzo, weer clean install, en nu geeft ie die fout niet meer, maar staat de cursor gewoon te knipperen en start hij niet gewoon op.....

Waar kan dit aan liggen?

Wat er ook gebeuren moogh...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Lijkt op een probleem met je HDD, misschien Bad Blocks. Op het moment dat Windows dan geinstalleerd word schrijft hij ook op die Bad Blocks en daar kan hij op hangen.

• BitBit3r
En hoe kan ik dit voorkomen?
Chkdsk ofzo?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Dit kon ik vroeger voorkomen met Norton Disk Dokter, die markeerde die bad blocks zodat je pc nooit meer iets op die plek van je hdd schreef. Welke tools je daar nu voor hebt weet ik zo niet.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
misschien het geheugen niet helemaal goed meer? http://www.memtest86.com
anders is het volgens mij de hdd kapot aan het gaan, dat ie schrijffouten gaat maken oid...

• BitBit3r
ben nu bezig met memtest...
en ik zoek even op Norton Disk Dokter...

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Daar kan je bad blocks niet mee voorkomen, wel mee merken zodat windows daar niet meer op installeert, maar een ander deel van de disk gebruikt. Als het goed is werkt de install dan wel.

Wanbeleid is ook beleid.

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

doe scandisk over C heen (volledig). Of pak de test util van de maker van die HD.

Zoals Powermax bij Maxtor HD's. Dan weet je of de HD goed is.

• BitBit3r
Weet iemand toevallig wat voor (merk) HD er in zo'n laptop zit?
Er staat niks in het BIOS en op de support pagina's...

[ Voor 85% gewijzigd door BitBit3r op 20-06-2003 17:31 ]

Pagina: 1